Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLaveloze kinderen bij de TT

Laveloze kinderen bij de TT

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28468400/__Dronken_kinderen_TT-feest__.html

Als dit al groot nieuws is... Ik denk dat er per weekend wel meer kids onder de 16 teveel zuipen.. Neemt niet weg dat die ouders vast heel blij zijn dat hun kids bezopen op de seh worden binnengebracht.
Staan daar nog wettelijke consequenties tegenover eigenlijk? Of dat de ouders aangesproken worden, jeugdzorg, of weet ik veel zoiets?
Ik maak er maar een pol bij voor de lol! Hoe oud was je toen je voor het eerst bezopen was? Ik was 16 maar dat was toen nog "legaal".
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jonger dan 12 maar dit was niet mijn keuze , ik kon niet slapen en kreeg dan meestal drank om in slaap te vallen van ma. Dat was soms teveel en te sterk, mja ik sliep wel.

Maar niet de beste manier van opvoeden werd me snel duidelijk..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Jonger dan 12 maar dit was niet mijn keuze , ik kon niet slapen en kreeg dan meestal drank om in slaap te vallen van ma. Dat was soms teveel en te sterk, mja ik sliep wel.

Maar niet de beste manier van opvoeden werd me snel duidelijk..
Klik om te vergroten...
Wat klote zeg... Ook erg dat je moeder dat deed. Ik ben ook opgegroeid met een zware alco in het gezin maar ik ben nooit dronken gevoerd..
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Jonger dan 12 maar dit was niet mijn keuze , ik kon niet slapen en kreeg dan meestal drank om in slaap te vallen van ma. Dat was soms teveel en te sterk, mja ik sliep wel.

Maar niet de beste manier van opvoeden werd me snel duidelijk..
Klik om te vergroten...

Ik zie de humor er eigenlijk wel van in. Dat het het pedagogisch onverantwoord is ben ik met je eens.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elpee zei:
Ik zie de humor er eigenlijk wel van in. Dat het het pedagogisch onverantwoord is ben ik met je eens.
Klik om te vergroten...
Ik zie er echt geen greintje humor in....
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Ik zie er echt geen greintje humor in....
Klik om te vergroten...

Door schade en schande wordt men wijs. Dat het ongezond is ben ik met je eens. De reden dat ik de humor ervan in kan zien is omdat ik een 12-jarig jochie voor me zie die een glaasje sterk wegtikt en vervolgens (braaf) naar zijn bedje gaat. Iets met zwarte humor. Neemt niet weg dat ik Tijdloos een ''veiligere'' leefomgeving gunde indertijd.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tussen 14 en 15. Veels te veel gedronken waardoor ik op de spoed terecht kwam. Drink sedert dien toch nooit meer overdreven veel!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekZ zei:
Tussen 14 en 15. Veels te veel gedronken waardoor ik op de spoed terecht kwam. Drink sedert dien toch nooit meer overdreven veel!
Klik om te vergroten...
OMG.. Hoe reageerde je ouders? Was het "comazuipen"?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was zo'n 12-13 toen ik voor het eerst moest overgeven van drank. Had (stiekem) een paar (verschillende) biertjes gedronken met een vriend welke hiervan ook moest overgeven. Kan me nog herinneren dat ik die avond zei dat ik nooit meer alcohol zou drinken. :')

Het staat me verrassend genoeg nog heel duidelijk bij die avond, is zo'n 15 jaar geleden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dunnetjess33 zei:
OMG.. Hoe reageerde je ouders? Was het "comazuipen"?
Klik om te vergroten...

Die waren natuurlijk niet zo gelukkig met de situatie. Het was mijn 1ste ervaring met alcohol zonder vooraf veel van af te weten. Werd wel redelijk wat bier en sterke drank verzet op 4 uur tijd zonder besef van wat de gevolgen waren tot het te laat was...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekZ zei:
Die waren natuurlijk niet zo gelukkig met de situatie. Het was mijn 1ste ervaring met alcohol zonder vooraf veel van af te weten. Werd wel redelijk wat bier en sterke drank verzet op 4 uur tijd zonder besef van wat de gevolgen waren tot het te laat was...
Klik om te vergroten...
Het klinkt als een hele heftige eerste ervaring.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Het klinkt als een hele heftige eerste ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad niemand had mij verteld dat je helemaal van het padje af kan zijn van liters alcohol. Zo heb ik het ook wel geleerd.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Elpee zei:
Door schade en schande wordt men wijs. Dat het ongezond is ben ik met je eens. De reden dat ik de humor ervan in kan zien is omdat ik een 12-jarig jochie voor me zie die een glaasje sterk wegtikt en vervolgens (braaf) naar zijn bedje gaat. Iets met zwarte humor. Neemt niet weg dat ik Tijdloos een ''veiligere'' leefomgeving gunde indertijd.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, het is het verleden nu gelukkig. Doordat mijn ma veel dronk heb ik zelf een bloedhekel gekregen van het effect. Zodra ik aangeschoten ben stop ik direct. Niet dat dat vaak voorkomt.

Dank jullie beide voor de begripvolle reacties!

Door de ervaringen ben ik een keer of 2-3 dronken geweest jaar of 12 terug.
Heb een afkeer tegen dronken mensen gekregen erdoor. Dat is het positieve :wink:

Mijn zus is 8 jaar ouder en voerde me ook regelmatig dronken als ze een feestje gaf en ik niet welkom was. Ach iedereen heeft zijn bagage.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
Inderdaad, het is het verleden nu gelukkig. Doordat mijn ma veel dronk heb ik zelf een bloedhekel gekregen van het effect. Zodra ik aangeschoten ben stop ik direct. Niet dat dat vaak voorkomt.

Dank jullie beide voor de begripvolle reacties!

Door de ervaringen ben ik een keer of 2-3 dronken geweest jaar of 12 terug.
Heb een afkeer tegen dronken mensen gekregen erdoor. Dat is het positieve :wink:

Mijn zus is 8 jaar ouder en voerde me ook regelmatig dronken als ze een feestje gaf en ik niet welkom was. Ach iedereen heeft zijn bagage.
Klik om te vergroten...

Ik geef je een hand! Ik ben ook sinds mijn jonge jaren nooit meer donken geweest om die reden. En alcohol drinken zijn misschien 5 tot 8 drankjes per jaar! Aangeschoten nog wel eens een keer maar zeker niet de controle kwijt!! Ik kan echt niet met dronken mensen omgaan ook. Ik voel me dan opgelaten, soms zelfs wat angstig dan. Ik vermijd ook liever groepen mensen die drinken, tenzij ik zelf onder invloed ben van een of ander goedje, dan trek ik het beter.
Ook door mijn moeder. Ik treed verder niet in detailles maar het was niet altijd "gezellig" thuis zeg maar.
Maar het haalt het niet bij jou situatie... En je zus weet dan niet beter, die ziet het haar moeder doen bij jou en doet haar gewoon na... Rot hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."