@De Dunne
nogmaals, ik vind 'hullie veroorzaken ook overlast' geen argumentatie. daarnaast zijn er met betrekking tot alcohol toch ook wel wat regels:
- geen verkoop van alcohol onder de 18 (en wel verkoop van lachgas onder de 1
![:sunglasses:]()
- openbare dronkenschap is verboden (en high zijn van lachgas in het openbaar mag dus wel)
- alcohol nuttigen in het openbaar is verboden (en gebruik van lachgas in het openbaar mag wel)
wat betreft mijn eigen argumenten, door de overlast heb ik een hekel gekregen aan die puberlachgasgrootverbruikers, en dat gaat inderdaad totaal voorbij aan of het nu wel of niet gevaarlijk is. is dat fair? misschien niet nee, maar ik kijk er nou eenmaal zo tegenaan.
laat ik het dan anders zeggen, laat ze tenminste lachgas in het openbaar (dus ook in een auto op een parkeerplaats) verbieden, dan wordt er tenminste iets aan de overlast gedaan, wat nu dus gewoon onmogelijk is, want het is legaal en al die ampullen lagen er al toen wij hier parkeerden meneer de agent, die zijn niet van ons.
en zo gauw er een van het grut op z'n eigen gaan wonen en die thuis met zijn vrienden een lachgas-binge aan het houden is vind ik het allemaal best. net zoals dat als ze ergens hun auto parkeren waar niemand er last van heeft en ze hun rotzooi in een vuilnisbak kieperen ik het ook wel best vind.
verder heeft lachgas bij de jeugd een heel onschuldig imago. er blijken nu toch wel gevaren aan te zitten en daarom is voorlichting wel gewenst. en als ik dan mijn afkeer tegen puberlachgasgrootverbruikers opzij zet, dan zeg ik dat een verbod geen oplossing is, zoals dat voor elke drug geldt in mijn ogen.