Ik ken iemand die woont in duitsland en hij drinkt regelmatig bier bij het ontbijt, hij vertelde mij dat het in hun land gebruikelijk is om dat te doen
Zelf drink ik maar één of twee keer per maand ongeveer en dan drink ik soms best wel veel.
Twee weken terug ook erg ziek geworden na een avond drinken.
Ook tijdens de kater van drank is goed te merken wat het allemaal met je lichaam doet, je merkt echt dat je bent uitgedroogd de volgende dag.
En zoals De Dunne al zegt omdat alcohol sociaal geaccepteerd is vinden mensen het normaal om te drinken, ze vinden het hebben van een kater na een avond feesten er nu eenmaal bijhoren terwijl die naar mijn mening vaak zeker niet minder erg is dan de gemiddelde drugs kater!
Ik merk persoonlijk ook dat ik het met alcohol lastiger vind om aan te voelen waneer het genoeg is me voor lichaam.
En als ik op een feestje of festival last heb van mensen die vervelend doen zijn het bijna altijd de mensen die heel erg dronken zijn en heb veel minder vaak last van mensen die drugs op hebben.
Ik heb een fammilielid die was alcoholist en is daaraan overleden en ik ken genoeg mensen die elk weekend heel veel drinken.
Sommige van hen weten dat ik vaak drugs gebruik en zeggen dat ik moet stoppen met die gemische troep en dat ik dan een junk wordt enzo terwijl ze zelf elk weekend heel erg dronken zijn en sommige ook gewoon op werkdagen!
Ben zelf niet tegen drank ofzo maar vind wel dat er veel meer moet worden gekeken naar de schadelijkheid van het middel voor de gezondheid en de maadschappij.
Het is bijvoorbeeld voor een alcoholist zo makkelijk om aan drank te komen, word gewoon verkocht in supermarkten
![:persevere:]()