Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlieprijs naar 0.01 usd

Olieprijs naar 0.01 usd

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Productie blijft hetzelfde en vraag neemt enorm af ivm corona.
Olie komt nog steeds binnen, maar wordt niet meer afgenomen. Waar ga je het opslaan? Alle tanks zijn vol. En een opslagplaats bijbouwen kost wel een paar maandjes.
Hoeveel geld heb jij over voor een produkt wat je nergens kan bewaren?
Daarom was de olieprijs zo laag.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lijkt mij eerder een flashcrash dan een echte prijsaanpassing :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzine is niet duur.
Kost vrijwel niets.

Maar dan komt de belastingdienst!

Kunnen We nog ergens wat extra graaien en snaaien??
Ligt er ergens misschien nog een beetje, wat we extra bij Jan met de pet kunnen weghalen?
Want Ja, de koning wil graag een nieuw motorjacht, nietwaar ,
En dat kost centjes...

Ik verbaas me iedere keer weer.

Waarom maken wij als autorijdend Nederland nou niet eens een vuist?
En laten we een maand onze heilige koe staan?
Met de slagzin: white life Matters, maak de benzine betaalbaar of we rijden nóg een maand geen kilometer met ons voertuig?!

Eens zien wat er dan gebeurt.

Maar ja. Nederlanders kunnen zich nou eenmaal niet groeperen en organiseren.
Dat kunnen de Belgen, en de Fransen dus wél.
Toch wel jammer...
En Wat denk je.
De benzine wordt onbetaalbaar gemaakt!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Belgen zich groeperen en organiseren?😂

Mochten ze volgend jaar de benzineprijs opdrijven met 0,50€/ Liter zonder benoemenswaardige reden, zouden alle Belgen gewoon klagen, zagen , en meer betalen aan de pomp...😂😂😂
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iffness zei:
Productie blijft hetzelfde en vraag neemt enorm af ivm corona.
Olie komt nog steeds binnen, maar wordt niet meer afgenomen. Waar ga je het opslaan? Alle tanks zijn vol. En een opslagplaats bijbouwen kost wel een paar maandjes.
Hoeveel geld heb jij over voor een produkt wat je nergens kan bewaren?
Daarom was de olieprijs zo laag.
Klik om te vergroten...
Denk je dat nu echt ?
Denk je dat petrochemische bedrijven als total wakker liggen van hun opslag en hun prijzen daar ook nog eens naar aanpassen ?
Al moesten ze hun product maandenlang door dezelfde pijpleiding onder flow laten pompen..
En ze bouwen niet bij , ze huren opslag tanks in tabkkparken waar ze met boten komen laden en lossen of ze pompen rechtstreeks van de raffinaderij naar grote opslagplaatsen of stations met pijpleidingen van eindeloze kilometers (Ik las de pijpleidingen over heel België en Frankrijk..)

Plus dat elke leverancier van olieproducten 1 pit nat is , avia , schell , total ,q8 enz komen gewoon bij hetzelfde vulventrum hun tankwagens vullen.
Zet je maar eens een uurtje voor een vulstation , dan zie je van elke leverancier wel een tankwagen binne rijden.
Maar toch promoten dat hun benzine duurzamer en efficiënter is dan een andere 😂
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Denk je dat nu echt ?
Denk je dat petrochemische bedrijven als total wakker liggen van hun opslag en hun prijzen daar ook nog eens naar aanpassen ?
Al moesten ze hun product maandenlang door dezelfde pijpleiding onder flow laten pompen..
En ze bouwen niet bij , ze huren opslag tanks in tabkkparken waar ze met boten komen laden en lossen of ze pompen rechtstreeks van de raffinaderij naar grote opslagplaatsen of stations met pijpleidingen van eindeloze kilometers (Ik las de pijpleidingen over heel België en Frankrijk..)

Plus dat elke leverancier van olieproducten 1 pit nat is , avia , schell , total ,q8 enz komen gewoon bij hetzelfde vulventrum hun tankwagens vullen.
Zet je maar eens een uurtje voor een vulstation , dan zie je van elke leverancier wel een tankwagen binne rijden.
Maar toch promoten dat hun benzine duurzamer en efficiënter is dan een andere 😂
Klik om te vergroten...
En ik zeg je dat al die opslag van die petrochemische bedrijven vol zat en dat daarom de prijs 0 was.
Waarom je dat niet in de benzineprijs ziet, is dat de kosten van die bedrijven gelijk blijven (personeel, opslag, etc) en de inkomsten teruglopen (minder mensen tanken).
Maw, de mindere omzet van de tankstations, compenseren de dalende olieprijs, resulterend in een min of meer identieke prijs.
En de belasting per liter is natuurlijk ook hetzelfde gebleven.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iffness zei:
En ik zeg je dat al die opslag van die petrochemische bedrijven vol zat en dat daarom de prijs 0 was.
Waarom je dat niet in de benzineprijs ziet, is dat de kosten van die bedrijven gelijk blijven (personeel, opslag, etc) en de inkomsten teruglopen (minder mensen tanken).
Maw, de mindere omzet van de tankstations, compenseren de dalende olieprijs, resulterend in een min of meer identieke prijs.
En de belasting per liter is natuurlijk ook hetzelfde gebleven.
Klik om te vergroten...
Heb je ook een punt..
Ik bekijk het vanuit een ander standpunt als jij blijkbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."