Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJordan Peterson talks about benzodiazepines and depression on Mikhaila Peterson Podcast

Jordan Peterson talks about benzodiazepines and depression on Mikhaila Peterson Podcast

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1

Indrukwekkend interview(fragment) met psychologie icoon Jordan Peterson en zijn dochter Mikhaila Peterson over zijn ervaringen met benzodiazepine ontwenning en depressie.​
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Mindless
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jordan en zijn dochter hebben heel wat doorgemaakt... Ik heb ook hun video's over hun extreme voedselintolerantie gezien. Zelf heb ik ook jaren geleden onder een voedselintolerantie wat het leven al bijna ondraaglijk maakte soms, maar die van hen was echt extreem te noemen...

Wat een getergde man is die Jordan toch ook. Naast zijn kwalen is hij ook super intelligent, wat denk ik ook bijdraagt aan zijn leed. Het is zo iemand die super veel in zijn hoofd zit. Iemand die zichzelf niet gauw toestaat eens echt te ontspannen denk ik. Hij ziet er hier ook niet goed uit... Ik heb respect voor de man, maar luister niet al teveel naar zijn levensadviezen. Hij praat veel over vervulling vinden in het leven en zo, maar lijkt zelf altijd super depressief en bitter.

Overigens wel weer een goede waarschuwing tegen benzo misbruik (wat de meeste mensen die het regelmatig gebruiken eigenlijk al doen denk ik). Daar kunnen we niet genoeg van hebben.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind Jordan Peterson altijd een beetje meh. Ik heb het idee dat hij alleen maar binnen de matrix kijkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Ik vind Jordan Peterson altijd een beetje meh. Ik heb het idee dat hij alleen maar binnen de matrix kijkt.
Klik om te vergroten...
Ik snap denk ik wat je bedoeld. Voor hem is het leven echt vechten en afzien lijkt het. En dat leert hij zijn miljoenen volgers ook. Wat denk ik niet per se zo'n goede houding tegenover het leven is. Natuurlijk heeft hij het ook zwaar met bijvoorbeeld zijn kwalen, maar meer spirituele sprekers bijvoorbeeld komen vanuit een meer vredige vreugdige invalshoek, vanuit die plek voorbij de wereld (de matrix), wat mij persoonlijk veel meer aanspreekt. Waarom luisteren naar iemand die zelf altijd miserabel en bitter lijkt te zijn...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo ver had ik er nog niet eens over na gedacht. Ik had gewoon het idee dat hij niet verder dan materialisme keek. Maar nu ik er zo over na denk hij kijkt wel altijd vrij streng.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Zo ver had ik er nog niet eens over na gedacht. Ik had gewoon het idee dat hij niet verder dan materialisme keek. Maar nu ik er zo over na denk hij kijkt wel altijd vrij streng.
Klik om te vergroten...
Hij is gewoon niet in een happy place. Angstig, boos, gestrest, etc. Zoals gezegd is hij iemand die waarschijnlijk altijd in zijn hoofd zit. Type extreem overdenker. Er lijkt nooit een lichte toon te zijn bij die man. Het is altijd ernstig. Nu heeft hij dus ook ernstige kwalen, maar ik denk dat dat er ook juist heel veel mee te maken heeft dat 'ie nooit uit zijn hoofd komt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit zelf ook best wel vaak in mijn hoofd. En ik heb in het verleden ook de wereld helemaal zitten uitpluizen. Daar word je ook gewoon niet blij van. En dan zit je op een gegeven moment alleen maar naar afleiding te zoeken van al die narigheid.

Maar sins ik het idee heb gekregen dat er meer is dan de wereld zoals de westerse mens hem beschrijft kan ik gewoon in mijn hoofd zitten zonder daar gestrest van te raken. Ik fantaseer gewoon de wereld zoals ik hem wil zien.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."