Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOregon legaliseert therapeutische psilocybine en "decriminaliseert" alle drugs

Oregon legaliseert therapeutische psilocybine en "decriminaliseert" alle drugs

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
nypost.com

Oregon becomes first state to legalize magic mushrooms, decriminalize street drugs

Oregon on Tuesday became the first state to legalize magic mushroom therapy — and to decriminalize small amounts of all street drugs. The mushroom bill, measure 109, allows trained “facilitators” t…
nypost.com nypost.com

Oregon heeft dus voor legalisatie van psilocybine paddestoelen in therapeutische setting gestemd. Helaas nog niet voor algehele legalisatie.

Ondertussen zijn ook ALLE drugs gedecriminaliseert in die staat mits je geen grote hoeveelheden bij je hebt. Je moet wel nog 100 dollar boete betalen als je gepakt wordt helaas, of je te laten onderzoeken als je een verslavingsprobleem hebt.

Amerika is, na een van de slechtste landen op drugsbeleidvlak geweest te zijn (zeker in "het westen"), beetje per beetje op weg naar een van de beste te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
1,5 jaar geleden ben ik met een camper door Oregon getrokken. Supermooie staat met mooie natuur en een hele vriendelijke progressieve bevolking. Verbaasd me niet dat ze daar nu dit soort wetgeving aannemen.

Cerberus zei:
Amerika is, na een van de slechtste landen op drugsbeleidvlak geweest te zijn (zeker in "het westen"), beetje per beetje op weg naar een van de beste te worden.
Klik om te vergroten...
Ik zou dat wel wat willen nuanceren. Er zijn een hoop staten die op een goede manier aan de weg timmeren en drugs steeds meer legaliseren/decriminaliseren. De federale overheid blijft best wel anti-drugs. Het is ook wel duidelijk dat zowel Trump als Biden daar niets aan gaat veranderen. Blijft spijtig dat Bernie Sanders geen kans heeft gehad om mee te doen als presidentskandidaat...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik zeg ook niet dat ze het al zijn, maar wel dat de tendens die weg op gaat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld België en Nederland waar het lichtjes de omgekeerde kant uitgaat.
Maar in veel staten is het zeker nog verschrikkelijk, en federaal moet de war on drugs ook nog stoppen ja.
Bernie Sanders mag dan tegen de war on drugs zijn, maar ben geen fan van het gros van de andere dingen waar hij voor staat. Dan liever dat Amerikanen eens voor een derde partij durven stemmen (Jo Jorgensen) 😎 zij zou alle drugs legaliseren en iedereen die vastzit voor drugsgerelateerde feiten (victimless crimes in het algemeen) allemaal hun straf kwijtschelden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Ja, ik zeg ook niet dat ze het al zijn, maar wel dat de tendens die weg op gaat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld België en Nederland waar het lichtjes de omgekeerde kant uitgaat.
Klik om te vergroten...
Eens! Maar dat is ook niet zo verbazingwekkend met langdurige VVD / CDA regeringen in Nederland de afgelopen jaren.

Cerberus zei:
Bernie Sanders mag dan tegen de war on drugs zijn, maar ben geen fan van het gros van de andere dingen waar hij voor staat.
Klik om te vergroten...
Bernie staat voor het verkleinen van het verschil tussen arm en rijk, stoppen met het verkloten van de wereld, het verhogen van het minimumloon en het invoeren van goede gezondheidszorg voor de meeste Amerikanen. Ben benieuwd waarom je daar zo op tegen bent?

Cerberus zei:
Dan liever dat Amerikanen eens voor een derde partij durven stemmen (Jo Jorgensen) 😎
Klik om te vergroten...
Ik ben onvoldoende bekend met die Jo Jorgensen... maar dat het "twee-partijen-stelsel" keihard aan het falen is, lijkt me wel duidelijk ja. De Amerikanen hebben nu enkel de keuze tussen "slecht" (Biden) of nog erger (Trump). Ik heb echt met ze te doen...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het voordeel van Amerika is ook, of toch deel van de staten, dat ook de teelt van marihuana enzo legaal is zoals het hoort. In plaats van het Nederlandse achterpoortbeleid en het maximum aan 500 gram die coffeeshops mogen hebben, en hun plaatsgebondenheid (de reden dat ze op Psy-Fi geen marihuana kunnen verkopen). Dat is nooit geëvolueerd en zelfs achteruit gegaan door thuisgroeiers aan te pakken waardoor de georganiseerde misdaad sterker werd in Nederland.

Waarom ik niet voor Sanders ben is een zodanig grote discussie die weinig met dit topic te maken heeft dat ik er hier niet op in zal gaan. En omdat ik nog iets van werk gedaan zou krijgen vandaag want ik ken dat 😂

Eik zei:
Ik ben onvoldoende bekend met die Jo Jorgensen... maar dat het "twee-partijen-stelsel" keihard aan het falen is, lijkt me wel duidelijk ja. De Amerikanen hebben nu enkel de keuze tussen "slecht" (Biden) of nog erger (Trump). Ik heb echt met ze te doen...
Klik om te vergroten...

Wel dat is het juist. Ze hebben meer keuze dan uit twee. Jo Jorgensen kwam in alle 50 de staten op, en dan was er nog een vierde die in genoeg staten opkwam om theoretisch te kunnen winnen. Maar velen durven niet anders stemmen omdat ze bang zijn dat de kandidaat die ze minst haten tussen "de grote 2" anders gaat verliezen. Terwijl stemmen voor een derde partij gezien moet worden als een investering voor de toekomst, want als mensen een stijger zien, gaan ze sneller durven afwijken van "de grote 2"
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
Het voordeel van Amerika is ook, of toch deel van de staten, dat ook de teelt van marihuana enzo legaal is zoals het hoort. In plaats van het Nederlandse achterpoortbeleid en het maximum aan 500 gram die coffeeshops mogen hebben, en hun plaatsgebondenheid (de reden dat ze op Psy-Fi geen marihuana kunnen kopen). Dat is nooit geëvolueerd en zelfs achteruit gegaan door thuisgroeiers aan te pakken waardoor de georganiseerde misdaad sterker werd in Nederland.
Klik om te vergroten...
Eens met je kritiek op het gedoogbeleid. Ik ben ook voor legalisatie.

Cerberus zei:
Waarom ik niet voor Sanders ben is een zodanig grote discussie die weinig met dit topic te maken heeft dat ik er hier niet op in zal gaan. En omdat ik nog iets van werk gedaan zou krijgen vandaag want ik ken dat 😂
Klik om te vergroten...
Ik hoor het graag later een keer... Ik moet ook nog werk leveren vandaag... :sweatsmile:

Cerberus zei:
Wel dat is het juist. Ze hebben meer keuze dan uit twee. Jo Jorgensen kwam in alle 50 de staten op, en dan was er nog een vierde die in genoeg staten opkwam om theoretisch te kunnen winnen. Maar velen durven niet anders stemmen omdat ze bang zijn dat de kandidaat die ze minst haten tussen "de grote 2" anders gaat verliezen. Terwijl stemmen voor een derde partij gezien moet worden als een investering voor de toekomst, want als mensen een stijger zien, gaan ze sneller durven afwijken van "de grote 2"
Klik om te vergroten...
Je legt de vinger precies op de zere plek. Door dat idiote twee-partijen stelsel is het voor veel mensen heel onaantrekkelijk om eens op iets anders te stemmen. Dat hebben die twee partijen samen goed geregeld voor zichzelf. Lijkt mij uiterst ongezond om je politiek in te richten. Ik heb liever het Nederlandse systeem. Zelfs al moet ik dan accepteren dat partijen die ik echt heel erg kut vind af en toe wat zegels krijgen.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Zelfs al moet ik dan accepteren dat partijen die ik echt heel erg kut vind af en toe wat zegels krijgen.
Klik om te vergroten...
Ik kan mij er wel in vinden om VVD-ers wat zegels te geven... :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
verwondering zei:
Ik kan mij er wel in vinden om VVD-ers wat zegels te geven... :wink:
Klik om te vergroten...
Oeps.... als het inderdaad bij zegels ipv zetels kan blijven ben ik ook tevreden :tonguewink:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
De bevolking daar is de war on drugs kotsbeu. Er stonden ook in andere staten wat "cannabisinitiatieven" op het programma en die zijn volgens mij allemaal aangenomen.

Nu nog in België en Nederland.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
We gaan nog lang kunnen wachten op België vrees ik. Met Bart de Wever zijn retarded war on drugs "Antwerp edition" en mensen die dat nog toejuichen ook :shrugman:
T
TrippelingLid
01-01-2024, 00:00
#11
https://theintercept.com/2020/11/04/oregon-drugs-decriminalization/

Ik kwam dit artikel toch tegen waar mooi wordt uitgelegd waarom deze nieuwe wet zo belangrijk is.
Dit is naar mijn mening misschien de grootste winst die we tegen de war on drugs hebben gehad.
Terwijl Nederland tientallen jaren na het gedoogdbeleid wiet nog niet heeft kunnen legaliseren lijkt het in sommige Amerikaanse staten nu met een sneltreinvaart te gaan.

Hopelijk zullen we dit hier ook ooit mogen meemaken
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#12
https://www.forbes.com/sites/chrisr...ker-well-decriminalize-all-psychedelic-drugs/

Jammer dat Nederland zo ver achterblijft.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
De westkust van de VS is loopt echt enorm voor op de rest van het land en zeker ook op België en Nederland... echt goed om te zien wat ze in Oregon, Washington en Californië doen.

Pijnlijk om te zien dat we in Nederland steeds verder achterlopen. We waren ooit een progressief land dat voorop liep met drugswetgeving, milieubescherming, homohuwelijk, legale abortus en euthanasie. Helaas zijn we steeds conservatiever geworden en lopen we op een aantal gebieden ondertussen achteraan in Europa.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."