Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorting op alcohol/drank vanaf juli maximaal 25%

Korting op alcohol/drank vanaf juli maximaal 25%

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja alcohol de meest geaccepteerde harddrug die zo te koop is 😵
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi DF,

Hier kan ik dus echt niet over...

www.nu.nl

Stunten met prijs kratje bier of wijn behoort 1 juli tot het verleden

Supermarkten en slijterijen mogen met ingang van 1 juli niet langer meer dan 25 procent korting geven bij de verkoop van alcohol. Dat staat in de nieuwe Alcoholwet die per die datum de Drank en Horecawet (DHW) vervangt. Happy hour in de horeca wordt ongemoeid gelaten in de nieuwe wet.
www.nu.nl www.nu.nl

Wat een betutteling van regels weer. Waar gaat het een met dit land..

Te triest voor woorden... Pak die gokreclames maar eens aan! O wacht, dat levert de staat natuurlijk meer geld op.

Stelletje debielen daar in Den Haag.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thunderdome zei:
O wacht, dat levert de staat natuurlijk meer geld op.
Klik om te vergroten...
Aan alcohol ook hoor. Heel veel zelfs.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Aan alcohol ook hoor. Heel veel zelfs.
Klik om te vergroten...
Ook 1 van de redenen waarom alcohol niet verboden/illegaal word
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Aan alcohol ook hoor. Heel veel zelfs.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, echter is deze regel bedoeld om jongeren alcohol te ontmoedigen.
Daarnaast kunnen alcoholisten gewoon een goedkoop B merk kopen zoals pitbier of een ander merk.
Alleen de mensen die A merken halen (Heieken/Hertog Jan/Sterke drank etcetera) worden het hardste getroffen... en dat vind ik nou juist jammer.

Ik drink niet heel vaak, maar toch mag ik straks meer betalen omdat de overheid vind dat wij minder moeten drinken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thunderdome zei:
Dat is zeker waar, echter is deze regel bedoeld om jongeren alcohol te ontmoedigen.
Daarnaast kunnen alcoholisten gewoon een goedkoop B merk kopen zoals pitbier of een ander merk.
Alleen de mensen die A merken halen (Heieken/Hertog Jan/Sterke drank etcetera) worden het hardste getroffen... en dat vind ik nou juist jammer.

Ik drink niet heel vaak, maar toch mag ik straks meer betalen omdat de overheid vind dat wij minder moeten drinken.
Klik om te vergroten...
Ander merk kopen? Ja ik ben geen drinker
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik denk dat vooral de staat er rijker van wordt..
of mensen er echt minder van zullen drinken? ¯\\_(ツ)_/¯
goedkopere alcohol is ook nog minder goed voor het lichaam.. dus ik geloof dat dit niet de juiste zet is als het puur daarom draait!

🤑🤑🤑 / 🤮🤮🤮
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
En toch loopt NL voor op BE !
Bij jullie vindt je geen bier meer langs de autosnelwegen, hier in BE wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."