Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBurgemeesters willen ‘radicaal andere aanpak’ drugshandel

Burgemeesters willen ‘radicaal andere aanpak’ drugshandel

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Burgemeesters werken aan een manifest om de aanpak van ondermijning in Nederland weer prominent op de politieke agenda te krijgen. Het verdienmodel van drugscriminelen moet worden aangepakt.

www.nrc.nl

Burgemeesters willen ‘radicaal andere aanpak’ drugshandel

Criminaliteit: Burgemeesters werken aan een manifest om de aanpak van ondermijning in Nederland weer prominent op de politieke agenda te krijgen. Het verdienmodel van drugscriminelen moet worden aangepakt.
www.nrc.nl www.nrc.nl
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jakkes. Dat schiet ook niks op. Das gewoon war on drugs zonder wiet....
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goede eerste stap om cannabis te legaliseren. Zou voor andere drugs ook moeten gelden maar dat is denk ik voorlopig niet haalbaar.

Niet helemaal relevant, maar elke keer als ik de naam Paul Depla zie, denk ik aan die keer dat hij zich liet pijpen in het fietsenhok door een gemeenteraadslid. Of aan zijn gemeenteraadslid, zou je ook kunnen zeggen.

Ik lees het nog eens terug en zie dat hij er vanaf is gekomen door te zeggen dat het een privézaak is. Toch wel bijzonder omdat het in het fietsenhok van het gemeentehuis heeft plaatsgevonden!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Wat me afvraag: als ze cannabis ooit volledig legaal maken, hoeveel "soorten" willen ze dan op de markt brengen/houden?
Klik om te vergroten...
Pff ik mag niet hopen dat het kabinet blijft bepalen hoeveel verschillende soorten wiet en hasj er verkocht mogen worden. Iets zegt me dat mijn smaak toch wel wat anders is dan die van mensen als Paul Blokhuis.

Tijdens het wietexperiment worden het 10 verschillende soorten wiet en 10 verschillende soorten hasj dacht ik.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
(..) maar dat is denk ik voorlopig niet haalbaar.
Klik om te vergroten...
Hoezo niet? De politiek maakt toch de regels?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Jakkes. Dat schiet ook niks op. Das gewoon war on drugs zonder wiet....
Klik om te vergroten...
Nouja wiet is wel de meest gebruikte illegale drug en ook nog een drug die onder gebruikers relatief vaak dagelijks wordt gebruikt. Dus alles bij elkaar vermoed ik dat er meer geld omgaat in de productie en aanlevering van wiet en hasj dan van xtc-pillen.
Sowieso gaat het ook om verminderen. Moet je voorstellen dat je politie ineens niet meer rechercheteams inzet op het opsporen van 'hennepteelt', wat nu nog een enorm deel van de capaciteit opslokt. Dat is al een enorme vermindering van verspilling, een vermindering van het verdienmodel, een verbetering voor de volksgezondheid.

We moeten ook niet gaan denken dat reguleren een kwestie is van eventjes de Opiumwet herschrijven en dan klaar. Dus willen jullie meer of minder drugscriminaliteit? 'Minder, minder, minder!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Hoezo niet? De politiek maakt toch de regels?
Klik om te vergroten...
Ja, maar Nederland stemt teveel op de verkeerde partijen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat me afvraag: als ze cannabis ooit volledig legaal maken, hoeveel "soorten" willen ze dan op de markt brengen/houden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."