Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDemostratie in Amsterdam was super gezellig!

Demostratie in Amsterdam was super gezellig!

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog eentje is niet mijn foto maar zo zie je de volume van de stoet!
Screenshot_20210911-232002_TikTok.jpg
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Demostratie had een stoet van verschillende wagens vandaag met goede muziek.
Er was voor ieders wat wils.
Van oldskool house van techno tot een gaypride wagen.
Achter elke wagen hing een grote groep mensen die uit zijn dak ging, je voelde de gezelligheid en ik sloot meteen aan.
De stoet was lang! En er waren echt heel veel mensen.

Ondertussen kom ik overal bekende tegen.
Sommige lopen met bordjes en iedereen danst om me heen.
Dit was leuk gedaan om met een hele gigantische groep feesten de straten door van Amsterdam na zo een lange tijd.
Dat was ook wel nodig.
Van mij mogen ze dit elk jaar wel doen!
Het weer was ook heerlijk niet te warm.
En de sfeer was perfect.
Ik had maar een beetje keta op en een paar biertjes en voelde me gewoon precies goed.

De demostratie was een groot succes!
Ik kan helaas mijn filmpjes hier niet delen.
Nu hopen dat er wat gaat veranderen.
Want de dans scene mag niet overal verloren gaan of vele organisaties failliet gaan.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jumping Jack zei:
Nu hopen dat er wat gaat veranderen.
Want de dans scene mag niet overal verloren gaan of vele organisaties failliet gaan.
Klik om te vergroten...
Er moet wat veranderen. Als het nu niet veranderd komt er gewoon weer een (nog groter) protest en meer illegale feesten verwacht ik, dan maar zonder vergunning.

Ik denk dat met dit protest wel is bewezen dat iedereen die de evenementenbranche lief heeft deze nooit zal laten vallen.

Nooit stoppen altijd doorgaan :fist1:
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een van de leuke momentjes hier..
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik was er ook
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
BigY zei:
Ik was er ook
Klik om te vergroten...
Ik wil niet meer thuis snuiven😂🤣
Wat een vent joh, moet ook altijd om drugs gaan he...
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Ik wil niet meer thuis snuiven😂🤣
Wat een vent joh, moet ook altijd om drugs gaan he...
Klik om te vergroten...
Dat hou je altijd, ik geef hem geen ongelijk though :grin:

Ook wel weer zin om helemaal uit m'n pan te zijn op zo'n party.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#8

Update vanuit de organisatie:​

​

Een open brief aan ons demissionair kabinet​



Geachte demissionair premier Rutte, minister De Jonge en minister Grapperhaus,

Het kan u niet ontgaan zijn dat afgelopen weekeinde ruim 70.000 mensen in zes steden hebben betoogd voor heropening van evenementen per 1 september. Het was immers de grootste betoging in ons land sinds 2004. Toch blijft het angstvallig stil vanuit Den Haag. Wij begrijpen dat dit uw vakantie is, maar het zou van fatsoen getuigen als u ons – de 100.000 werknemers in de evenementenbranche, de tienduizenden demonstranten en de duizenden protesterende bedrijven – zo snel mogelijk te woord staat.

Wij zijn niet de straat op gegaan om medelijden te wekken. Wij stonden er evenmin om een feestje te vieren of om met het vingertje te wijzen naar andere organisaties als de Formule 1 of de KNVB. Het is voor ons namelijk vanzelfsprekend dat sportwedstrijden weer gehouden kunnen worden, nu de bezetting van IC-bedden laag blijft en nu onderzoek heeft uitgewezen dat het aantal extra besmettingen naderhand verwaarloosbaar is.

Nee, wij demonstreerden zaterdag omdat we uw beleid willekeurig, onbegrijpelijk en onrechtvaardig vinden. Omdat we na anderhalf jaar solidariteit te hebben getoond met de maatschappij ook solidariteit en transparantie terugverwachten. Uw schrikreactie na de besmettingspiek van juli was nog enigszins verklaarbaar, maar inmiddels is de logica achter uw beslissingen volledig zoek. Daarom vragen wij u dringend antwoord te geven op de volgende acht vragen:

1. Waarom mogen festivals potentieel pas vanaf 20 september open, een week voor het einde van het festivalseizoen? Welke argumenten heeft u om deze specifieke datum te kiezen en niet 1 september, de datum waarop we open wensen te gaan? Wij hebben toch aangetoond dit veilig te kunnen?

2. Deze vraag stellen we zowel aan u als aan het OMT: waarom worden de Fieldlab-rapporten door u genegeerd? In België worden immers op basis van diezelfde rapporten grote festivals georganiseerd. Wat klopt er nu ineens niet meer van de Fieldlab-uitkomsten terwijl u die, bij monde van minister De Jonge, op 28 mei tijdens de persconferentie volledig heeft omarmd?

3. Hoe kan het dat in alle ons omringende landen evenementen plaatsvinden en er geen substantiële stijging is van het aantal besmettingen, terwijl ook daar de Deltavariant heerst? Hier ligt het toegestane aantal bezoekers van buitenevenementen op 750, in België op 75.000; terwijl het percentage gevaccineerden en besmettingen ook in beide landen gelijk is. Beseft u dat u met deze maatregelen de internationale koploperspositie van de Nederlandse evenementenindustrie aan het verruïneren bent? Bent u zich ervan bewust dat Nederlandse jongeren massaal naar evenementen in België gaan?

4. Bent u bekend met de Fieldlab-uitslagen waaruit blijkt dat het risico tijdens het bezoeken van een evenement veiliger is dan het thuis ontvangen van één persoon. En onderkent u dat de kans op besmetting bij huisfeesten groter is geworden, nu de lockdown is opgegeven en er geen maximum aantal gasten meer is voor thuisbezoek? U bent bekend met de Fieldlab-uitslagen, dus waarom heeft u eind juni die adviezen niet één op één overgenomen?

5. Door inmiddels meerdere experts wordt gezegd dat er geen onderscheid te maken is tussen geplaceerd en ongeplaceerd. Waarom maakt u dat onderscheid dan wel?

6. Bent u zich bewust dat de meeste jongeren zich lieten vaccineren om naar een evenement te mogen en begrijpt u dat zij zich op dit moment door u bedrogen voelen?

7. U pretendeert trots te zijn op het Nederlandse culturele erfgoed. Desalniettemin kondigt u aan om nog dit jaar de coronasteun aan bedrijven stop te zetten, omdat er volgens u en het CPB genoeg werk te vinden is in andere sectoren. Begrijpt u dat u hiermee de geschiedenis in zal gaan als het demissionaire kabinet dat eigenhandig haar vaderlandse cultuursector de nek om draaide?

8. Bij de laatste grote griepgolf van 2018 lagen er tijdens de piek 350 mensen op de IC. Toen mochten er ook nog steeds evenementen plaatsvinden. Waarom neemt u een dergelijk getal niet als criterium voor het openen van de evenementensector?

Wij eisen vóór komend weekeinde antwoord op bovenstaande vragen. Kiest u ervoor ons nog langer te negeren, dan zien wij ons genoodzaakt om nieuwe en grotere acties aan te kondigen. Zoals u heeft gemerkt zijn wij in staat tot het mobiliseren van grootschalige protesten, die ondanks hun omvang positief en vredelievend blijven. Maar verwart u onze vredelievendheid vooral niet met inschikkelijkheid. Ons geduld is op.

In afwachting verblijven wij,
De organisatie van Unmute Us
Klik om te vergroten...

unmute-us.mailchimpsites.com

UPDATE

Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, …
unmute-us.mailchimpsites.com unmute-us.mailchimpsites.com
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#9
11 september nog een protest!!

www.nu.nl

Unmute Us ontevreden met reactie kabinet, kondigt nieuwe demonstratie aan

Unmute Us heeft een nieuwe demonstratie aangekondigd op 11 september. De organisatie is niet tevreden met de reactie vanuit het demissionaire kabinet op de demonstratie van afgelopen weekend.
www.nu.nl www.nu.nl

:hearteyes::hearteyes::hearteyes:
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#10
11 September een nieuwe demostratie!
Wil je dit jaar nog wat leuks mee maken kan je hier terecht! Het was echt geweldig!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thunderdome zei:
11 september nog een protest!!
Klik om te vergroten...
Oh haaha lees het nu pas je was me al voor!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Feel the vibe!
Screenshot_20210911-150219_AT5.jpg
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#13
https://tioh.nl/nieuws/unmute-us-11-september/
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jumping Jack zei:
Nog eentje is niet mijn foto maar zo zie je de volume van de stoet!
Bekijk bijlage 29203
Klik om te vergroten...
Hatsaa en nu doorpakken met die handel. Geen versoepelingen voor de evenemtenbranche? Gewoon weer een protest.

Genoeg is genoeg!!!!

Maar man wat was het fijn om m'n frustratie er even uit te gooien tijdens deze demo 😍😍👌👌

https://www.nu.nl/algemeen/6156549/...or-openstelling-evenementen-en-festivals.html
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Amsterdam🤢🤮🤮
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Amsterdam🤢🤮🤮
Klik om te vergroten...

Okey....

Grapje was eerst wel leuk maar nu begin je een beetje kinderachtig te worden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."