Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoorgeslagen drugsverbod: in België mag je niet eens gemalen hennepzaad kopen

Doorgeslagen drugsverbod: in België mag je niet eens gemalen hennepzaad kopen

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hennepzaad is supervoedzaam. Maar de Belgen willen graag een 'duidelijk' drugsverbod. Dus doen ze net alsof hennepzaad een bedreiging is voor de volksgezondheid. Zelfs als het gepeld en gemalen is (en dus absoluut niet gebruikt kan worden om te kiemen).

Vooral deze oproep is zo zielig dat het komisch wordt: "Consumenten die deze producten hebben gekocht, worden gevraagd ze niet te consumeren"

https://weekend.knack.be/lifestyle/culinair/gemalen-en-gepelde-hennep-uit-de-handel-gehaald/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
^ Volgens De Wever was het allemaal de schuld van Nederland.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Belgie = Absurdistan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Knack is volgens mij niet het meest realistische blad aller tijden.
Las er ooit eens dat Mabel Wisse Smit overal achter zat in Nederland.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Valt me nog mee dat die Jan Tietgat ofzo (* Edit: Tytgat) er niet in voorkomt, en dat-ie nu eens niet loopt te lullen dat je na één keer wiet roken al paarse dinosaurussen kunt zien dansen in je woonkamer die vrijwel gegarandeerd nooit meer weggaan en je knettergek en depressief maken.

Nu overdrijf ik een beetje, maar hoe vaak ik die vent al niet tegen ben gekomen in anti-drugsartikelen.

Misschien had-ie vakantie.

Of was het hij nu die beweerde dat cannabis juist zo onschuldig is, maar dat LSD hardcore troep is dat je leven met grote waarschijnlijkheid voor altijd in een kutleven vol psychoses verandert?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede manier om drugs demand and supply op te voeren..

Antwerpen opgeschrikt door drugsgeweld, wat is er aan de hand? - https://nos.nl/l/2441927

Las net dit voor ik op DF kwam. Mogelijk in verband met elkaar.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
^ Volgens De Wever was het allemaal de schuld van Nederland.
Klik om te vergroten...
*Marokkaanse Nederlanders
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Goede manier om drugs demand and supply op te voeren..

Antwerpen opgeschrikt door drugsgeweld, wat is er aan de hand? - https://nos.nl/l/2441927

Las net dit voor ik op DF kwam. Mogelijk in verband met elkaar.
Klik om te vergroten...
De verdachten zijn nog niet opgepakt, niet verhoord, zaak is niet rond, motief is niet duidelijk, maar de autoriteiten weten wel zeker dat het narcoterrorisme is?

Klinkt meer als een marketingcampagne van justitie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overigens versta ik onder 'narcoterrorisme' eerder de verspreiding van die nieuwsberichten zoals in Knack. Doelbewust angst aanjagen t.a.v. drugs.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
De verdachten zijn nog niet opgepakt, niet verhoord, zaak is niet rond, motief is niet duidelijk, maar de autoriteiten weten wel zeker dat het narcoterrorisme is?

Klinkt meer als een marketingcampagne van justitie.
Klik om te vergroten...
Denk dat ze wel ongeveer weten wie het zijn.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Godver daar gaat m'n lekkere bakje vegan kokosyoghurt met tarwegras, gojibessen, chiazaad, hennepzaad en andere hippe meuk
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
^ Nederland... potverlarie! De hoeft alleen de Haven maar door te rijden en dan ben je er al!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Denk dat ze wel ongeveer weten wie het zijn.
Klik om te vergroten...
Denk dat ze niet echt geïnteresseerd zijn in eerst de onderste steen boven krijgen
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De "vrije tribunes" die burgemeester De Wever overal kreeg, die onnozele advocaat Luyckx die moest zeggen dat men beter "alle gebruikers zou op het appel laten komen, het zal rap gedaan zijn, het gerecht weet wie ze zijn"...

Geen énkel kritische vraag over de war on drugs in andere landen (opvallend toch hoe niemand meer De Vries aanhaalt). In dit land is men kampioen in zaken die in geen enkel ander land bestaan of werken in te voeren.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."