Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrimbos: kwart van Nederlanders meldt psychische stoornis

Trimbos: kwart van Nederlanders meldt psychische stoornis

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#1
nos.nl

Trimbos: kwart van Nederlanders meldt psychische stoornis

De oorzaken heeft het Trimbos-instituut niet onderzocht, maar naast prestatiedruk en individualisering zou ook het verminderde stigma een rol kunnen spelen.
nos.nl nos.nl

Die cijfers zijn relatief en moet je opzich niet zo serieus nemen vind ik. Maar ik vind de tendens interessant en die top 3. Ik voeldoe aan de hele top 3 :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een kwart? Ik denk dat de werkelijkheid veel en veel hoger ligt dan dat.

Vaak heb je het ook niet door dat er geestelijk iets mis met je is wanneer je er middenin zit. Pas als je eruit komt, kun je in hindsight en met breder perspectief zien, waar je eigenlijk in zat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja en je moet het ook maar durven te vertellen, kan me voorstellen dat iemand veel schaamte ervaart
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#4
gekkemanlol zei:
ja en je moet het ook maar durven te vertellen, kan me voorstellen dat iemand veel schaamte ervaart
Klik om te vergroten...
Hier rust ook een tabou op en het maakt je ook kwetsbaar. Het liefst zou ik er gewoon open en eerlijk over zijn. Ik vind het juist ontwapenend als iemand zijn "stoornis" zomaar benoemd.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Een kwart? Ik denk dat de werkelijkheid veel en veel hoger ligt dan dat.

Vaak heb je het ook niet door dat er geestelijk iets mis met je is wanneer je er middenin zit. Pas als je eruit komt, kun je in hindsight en met breder perspectief zien, waar je eigenlijk in zat.
Klik om te vergroten...
Hoorde vroeger weleens 40%...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."