Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBetere pijnstilling dan opiaten en geen bijwerkingen

Betere pijnstilling dan opiaten en geen bijwerkingen

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
scitechdaily.com

Better Than Opiates: Pain Relief Without Side Effects and Addiction

Better than opiates: Researchers use adrenaline receptors for highly-effective pain relief. Scientists have identified new substances that have a similar pain-relieving effect to opiates, but without the negative aspects such as respiratory depression and addiction. Instead of activating opioid r
scitechdaily.com
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar gáán we weer!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De (huis) arts is een pillen/ middelen dealer.
Interessant, juist mijn huisarts zei tegen mij toen ik aan de oxcycodon zat, dat hij mijn dealer was en dit beslist niet meer wilde zijn.
Hij verwees mij direct door naar de verslavingszorg....en tot op de dag van vandaag schrijft hij mij geen pijnstillers meer voor die opiaten bevatten.
Een goede arts!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Daar gáán we weer!
Klik om te vergroten...
Weer een nieuw 'wondermiddel'!

Eens kijken hoe lang het dit keer duurt voor we er een nieuwe familie straatdrugs bij hebben.

Maar dank je voor het delen FredKroket.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Weer een nieuw 'wondermiddel'!

Eens kijken hoe lang het dit keer duurt voor we er een nieuwe familie straatdrugs bij hebben.

Maar dank je voor het delen FredKroket.
Klik om te vergroten...
Gewoon old-school er een hoestdrankje van maken voor slaapproblemen, (chronische) pijnklachten en hoest onderdrukking. "NIET VERSLAVEND" gaat al eeuwen goed 🤭😛
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
scitechdaily.com

Better Than Opiates: Pain Relief Without Side Effects and Addiction

Better than opiates: Researchers use adrenaline receptors for highly-effective pain relief. Scientists have identified new substances that have a similar pain-relieving effect to opiates, but without the negative aspects such as respiratory depression and addiction. Instead of activating opioid r
scitechdaily.com
Klik om te vergroten...
Bijna exact hetzelfde als Munda Pharma beweerde met oxy(codon). Geloof het pas na 5 jaar in de praktijk ervaringen van mensen. Als het echt niet verslavend genoeg zou zijn , is er geen verdienmodel dus niet interessant om te maken. En ken deze bron niet zie het nog niet op mijn betrouwbare bronnen van de medische wereld...

Fentanyl Vaccine a Potential 'Game Changer' for Opioid Crisis

www.medscape.com

Fentanyl Vaccine a Potential 'Game Changer' for Opioid Crisis

Researchers have developed a vaccine that blocks the ability of fentanyl to enter the brain, eliminating the synthetic opioid's euphoric effects.
www.medscape.com www.medscape.com

Sent using the Medscape App for Android™

Dit is voor de V.S een veelbelovende ontwikkeling in ieder geval
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Bijna exact hetzelfde als Munda Pharma beweerde met oxy(codon). Geloof het pas na 5 jaar in de praktijk ervaringen van mensen. Als het echt niet verslavend genoeg zou zijn , is er geen verdienmodel dus niet interessant om te maken. En ken deze bron niet zie het nog niet op mijn betrouwbare bronnen van de medische wereld...
Klik om te vergroten...

Wat een wereld leven we in hè... Hoofddoel is eigenlijk niet om mensen (blijvend) beter te maken.

Herken het met mijn zusje die diabetes type 1 heeft. "Ze" (medische wetenschappers denk ik) zijn bezig met een kunstmatige alvleesklier (omdat de natuurlijke in iemand met suikerziekte niet goed werkt) en dat duurt en duurt maar... En over alles moet verdiend worden. Mijn zusje is nu maar samen met haar vriend begonnen aan een soort kunstmatige alvleesklier met open source software. Hebben ze zelf aan de praat gekregen middels de boel te programmeren, terwijl de officiële er maar niet komt, want.... geld. Er moet geld mee (blijven) verdiend worden... Het probleem moet niet écht opgelost worden.

En ze zijn niet de enige. Globaal wordt miljarden en miljarden verdiend over de ruggen van zieke mensen. Blijf het toch apart vinden dat juist doktoren, mensen die de Eed van Hippocrates hebben gezworen, meedoen aan dergelijke geldklopperij.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mindless heb een vriendin die ook type 1 heeft zij heeft een pomp die makkelijk zelf kan bijspuiten. Maar natuurlijk blijft bijvullen en zelf controleren aan bod. Ze heeft dit van hey diabetes specialisme centrum in Rotterdam.
Hoop dat het met je zusje ook snel beter wordt.

Inderdaad wat een k** wereld wat dit betreft. Big pharma is eigenlijk pro suffer businesses.. 😓
Geld verdienen aan chronische ziekten / diagnosis te ziek voor woorden wat ze doen net zoals jij beschrijft. Alleen symptomen bestrijding. We zijn nog geen stap verder als een eeuw geleden op dat gebied gok ik. Uitzonderingen daargelaten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
@Mindless heb een vriendin die ook type 1 heeft zij heeft een pomp die makkelijk zelf kan bijspuiten. Maar natuurlijk blijft bijvullen en zelf controleren aan bod. Ze heeft dit van hey diabetes specialisme centrum in Rotterdam.
Hoop dat het met je zusje ook snel beter wordt.
Klik om te vergroten...
Het is bij mijn zusje nog niet vol-automatisch zoals een natuurlijke alvleesklier doet, maar ze kan zo op haar smartphone aflezen hoe hoog haar bloedsuikerspiegel is en dan een signaal sturen naar haar "pod", die zit vastgeplakt op haar zij en ingebracht met een klein naaldje. Op haar telefoon kan ze dan invoeren hoeveel insuline er bijgespoten moet worden als ze hoog zit qua bloedsuiker. En dan wordt die hoeveelheid insuline vanuit die pod met een naaldje in haar bloedbaan gebracht.

Nog niet helemaal ideaal, maar een stuk beter dan alles zelf berekeken, spuit prepareren, etc.

Kan zijn dat ik het niet helemaal correct heb verteld, het is vrij complex. Vind het echt knap dat zij en haar vriend dit allemaal zo voor elkaar hebben gekregen omdat de medische wereld nog druk bezig is om uit te zoeken hoe ze geld kunnen blijven verdienen aan zieke mensen.

Tijdloos zei:
Inderdaad wat een k** wereld wat dit betreft. Big pharma is eigenlijk pro suffer businesses.. 😓
Geld verdienen aan chronische ziekten / diagnosis te ziek voor woorden wat ze doen net zoals jij beschrijft. Alleen symptomen bestrijding. We zijn nog geen stap verder als een eeuw geleden op dat gebied gok ik. Uitzonderingen daargelaten
Klik om te vergroten...
Dat is het precies ja. Maar hoeveel doktoren bereid zijn mee te spelen in dit spelletje, daar schrik ik pas echt van. Ergens had ik al nooit een hoge pet op van Big Pharma, omdat dat zo.... big... massaal is. (dan worden mensen gauw nummertjes, net als in grote bedrijven) Maar doktoren daarentegen hebben persoonlijk contact met patiënten en schrijven soms (vaak) zo de grootste rotzooi voor zonder enige goede voorlichting. Laten mensen er dan vervolgens verslaafd aan worden, vangen ondertussen geld van Big Pharma en wanneer mensen aangeven te willen stoppen met die rommel, dan is er vaak geen goed of überhaupt een afbouwplan...

Ik wil echt graag vertrouwen hebben in doktoren en ik geloof natuurlijk ook echt wel dat er heel veel zijn die gewoon mensen beter willen maken. Maar blijkbaar zijn er dus echt heel veel waarbij dat van secundair of helemaal geen belang is. Anders zagen we niet miljoenen verslaafd aan benzo's en opiaten. En afhankelijk van anti-depressieva, zonder dus goede voorlichting en zonder goed afbouwplan.... Ik kan er gewoon niet bij.... Als je dokter wordt, wil je toch überhaupt graag mensen helpen? Ergens wil ik dat ook echt geloven, want als zelfs de medici dit al niet belangrijk vinden... Maar de cijfers spreken boekdelen. En ik ken en heb mensen gekend waarbij hun dokter eigenlijk gewoon een soort veredelede pillen dealer is.

Sad state of affairs...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Laten mensen er dan vervolgens verslaafd aan worden, vangen ondertussen geld van Big Pharma en wanneer mensen aangeven te willen stoppen met die rommel, dan is er vaak geen goed of überhaupt een afbouwplan...
Klik om te vergroten...
Dit hoor ik zo vaak .. en sturen ze patiënten naar de verslavingszorg die letterlijk paar x tegen me vroegen waarom de dokter niet gewoon langzaam wil afbouwen. Misschien is dat hun 'protocol ' maar is onnodig deze omleiding. En verslaafd maken de artsen je of het nou een huisarts of neuroloog etc is.

Over de pijnpoli is mijn ervaring wel dat ze echt probeerden te helpen dmv een pijnblokkade , helaas werkte het bij mij slechts een maand. En mocht niet van de verzekering elke maand een blokkade krijgen. Zou dan zelf duizenden euro's in het jaar extra zelf moeten betalen. Maar ze hebben daar wel echt geprobeerd een uitzondering te krijgen voor me. Respect voor dat ziekenhuis (zal geen naam noemen ivm privacy)


Mindless zei:
Ik wil echt graag vertrouwen hebben in doktoren en ik geloof natuurlijk ook echt wel dat er heel veel zijn die gewoon mensen beter willen maken. Maar blijkbaar zijn er dus echt heel veel waarbij dat van secundair of helemaal geen belang is. Anders zagen we niet miljoenen verslaafd aan benzo's en opiaten. En afhankelijk van anti-depressieva, zonder dus goede voorlichting en zonder goed afbouwplan.... Ik kan er gewoon niet bij.... Als je dokter wordt, wil je toch überhaupt graag mensen helpen? Ergens wil ik dat ook echt geloven, want als zelfs de medici dit al niet belangrijk vinden... Maar de cijfers spreken boekdelen. En ik ken en heb mensen gekend waarbij hun dokter eigenlijk gewoon een soort veredelede pillen dealer is.
Klik om te vergroten...
Dit baart mij ook veel zorgen, het gebeurt me te vaak dat ik meer specifieke kennis heb als sommige artsen. Ik geef toe ik lees veel op medscape , webmd , en andere betrouwbare sites die ook bij opleiding geneeskunde genoemd worden. Maar in een ziekenhuis dat ik moet uitleggen hoe mijn pijn werkt snap ik dat is complex regionaal pijnsyndroom type 2 heet het niet voor niets.

Bedoel hiermee te zeggen dat zelf onderzoek doen op betrouwbare bronnen (Medscape en WebMD confirmed) hier kan je zelf artsen helpen om de juiste hulp te versnellen.
Voor mij kwam er helaas uit na veel onderzoeken letterlijk 10+ verschillende testen en blokkades uit alleen medicamenteuze behandeling heeft patiënt profijt van.

Kan in mijn geval het ze niet kwalijk nemen volgens de Nederlandse WGBO richtlijnen , dat ik aan de oxy en Rivotril wat ook bij zenuwpijn helpt uit.
Ben ze dankbaar maar ook teleurgesteld, hoor van Belgen dat ze beweren dat het daar beter naar de oorzaak wordt aangepakt. Twijfel om daar een opinie aan te vragen op basis van mijn dossier alleen indien mogelijk.

Maar goed zoveel mensen die er nu verslaafd aan zijn opiaten/benzo's/ AD/AP en zelfs antihistamine als off label voor slapen soms.

Ik weiger vaak off-label omdat die medicijnen er NIET geschikt voor zijn. Waarom dan eerst patiënten onnodig laten lijden.. wordt hier triest van in naam van alle pijn en andere chronische diagnosises.

Hoop dat dit een keer effectiever wordt en de huisarts meer verantwoordelijkheid durft te nemen met afbouwen en goede eerlijke voorlichting.

Een voorbeeld zat tijd terug niet goed in mij vel en wou me gelijk op fluoxitine zetten (prozac) wat een bekende bijwerking heeft dat het juist je mood nog duister kan maken. Toen ik dat zei mocht ik dat skippen, en direct iets voor de pijn kreeg en me minder moedeloos (ongehoord) voelde. Ben vlak ervoor van huisarts veranderd omdat ik me niet gehoord voelde. Wat een goede beslissing was deze neemt echt de tijd. En wil ook weten hoe het gaat behalve de klachten meer persoonlijke relatie met de huisarts(en)

We moeten maar blij zijn met wat we hebben maar zou graag eens een hogere arts erover willen spreken.

Sorry is wat langdradig geworden..

Peace en de beste zorg toegewenst aan iedereen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."