Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAcid vs Reuzegom

Acid vs Reuzegom

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ik ben trouwens wel benieuwd of hier mensen met een mening rondom de Sanda Dia zaak zijn...

Vinden jullie de straf die de verantwoordelijke verenigingsleden hebben gekregen terecht? Te zwaar? Te licht?

Vinden jullie het terecht dat de youtuber Acid, die een soort expose video heeft gemaakt, wellicht een aanklacht krijgt? Terrecht dat zijn video van youtube is gehaald?


nos.nl

Werkstraffen voor dodelijke ontgroening in België

De leden van een dispuut kregen werkstraffen van 225 tot 250 uur voor de ontgroening met fatale afloop van de 20-jarige Sanda Dia in 2018.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Belgische youtuber onthult namen fatale ontgroening: 'Eigen rechter spelen'

"400 euro en 300 uur werkstraf is niet genoeg, dus we gaan hun cancellen", redeneerde de populaire Acid. Hij is inmiddels geschorst door YouTube.
nos.nl nos.nl

Persoonlijk denk ik dat de straf veel te laag is. Ook weten we dondersgoed uit wat voor milieu veel mensen in dergelijke verenigingen komen... Een boete van €400 raakt zulke mensen totaal niet. Naamschade daarentegen wel. In dit milieu wordt namelijk veel "gekocht" met je achternaam.
Ik vind het bizar dat dit het prijskaartje is van een leven van een jonge man.
Klik om te vergroten...

Ik had hier volgens mij nooit meer op gereageerd. Ook ik vind de straf veel te laag. Vind het best een rare situatie.

En dan te bedenken dat Acid ongetwijfeld een zwaardere straf gaat krijgen voor zijn video. Door namen te noemen, die online schijnbaar al te vinden waren i.v.m. de Reuzegom zaak. Hij heeft er enkel meer ruchtbaarheid aan gegeven door het bereik dat hij heeft.

Vandaag was in elk geval de eerst dag in de rechtbank. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen eigenlijk. Als Acid inderdaad veroordeeld wordt én een hogere straf krijgt dan de Reuzegommers zelf, dan is er toch wel iets mis met het rechtssysteem? :sweatsmile:
Maar misschien denk ik dan te kort door de bocht.

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Ik had hier volgens mij nooit meer op gereageerd. Ook ik vind de straf veel te laag. Vind het best een rare situatie.

En dan te bedenken dat Acid ongetwijfeld een zwaardere straf gaat krijgen voor zijn video. Door namen te noemen, die online schijnbaar al te vinden waren i.v.m. de Reuzegom zaak. Hij heeft er enkel meer ruchtbaarheid aan gegeven door het bereik dat hij heeft.

Vandaag was in elk geval de eerst dag in de rechtbank. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen eigenlijk. Als Acid inderdaad veroordeeld wordt én een hogere straf krijgt dan de Reuzegommers zelf, dan is er toch wel iets mis met het rechtssysteem? :sweatsmile:
Maar misschien denk ik dan te kort door de bocht.

Klik om te vergroten...
Naja ik vind het (bij nader inzien) ook niet geweldig wat Acid deed. Zulke dingen moet je wel aan het recht overlaten. Maarrrrrr die zegt ook dat op dood door schuld 2 jaar cel of €20.000 staat, wat toch wel heeeeel wat anders is dan €400 en een taakstraf. En op dood ten gevolge van mishandeling kan ook weer doodslag staan en zwaardere straffen.
Dus die bocht kan korter, het was vanaf de rechtzaak van die gasten al duidelijk dat het rechtssysteem vol met bizarre bullshit zit.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga niet mee in die acid generatie.
Die doet domme dingen.
Heeft proberen tomorrowland zonder ticket betreden.
Is hem totaal niet gelukt plus hij laat zijn vriendin gewond achter op de inbreekroute. Een echte man 🙄...
Slecht voorbeeld voor de jeugd.
Dat "exposen" was ook niet nodig want iedereen kende de namen al voor dat acid de aandacht wou halen.

Dat er aan het reuzegomzaakje een geurtje hangt is wel duidelijk en de "fils de papa" zijn er goed vanaf gekomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."