Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLol

Lol

11 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.bndestem.nl

Taalverwarring leidt tot misverstanden over drugs

Het NOS bericht op 1 mei dat meer jongeren de drug 3-MMC zijn gaan gebruiken ondanks dat het sinds 2021 verboden is. Klopt het dat 3-MMC na het verbod nog vaker werd gebruikt of is er sprake van taalverwarring?
www.bndestem.nl www.bndestem.nl
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij roep ik dit al tijden. Echte 3-mmc is zeldzaam, dus veel mensen die zogenaamd 3-mmc gebruiken, gebruiken eigenlijk wat anders.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Volgens mij roep ik dit al tijden. Echte 3-mmc is zeldzaam, dus veel mensen die zogenaamd 3-mmc gebruiken, gebruiken eigenlijk wat anders.
Klik om te vergroten...
Jup en toch blijft de media het rond bazuinen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Jup en toch blijft de media het rond bazuinen
Klik om te vergroten...
Daarom vind ik dit wel een goed artikel. Bedankt voor het delen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Artikel zonder paywall: https://archive.is/Ndxwo

Ik ben sowieso geen voorstander van straat- of merknamen. Stofnaam of generieke naam biedt helderheid. Nouja vooruit Cocaine en Heroine zijn prima. XTC of MDMA is mij om het even, Speed OK, maar de rest :)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Artikel zonder paywall: https://archive.is/Ndxwo

Ik ben sowieso geen voorstander van straat- of merknamen. Stofnaam of generieke naam biedt helderheid. Nouja vooruit Cocaine en Heroine zijn prima. XTC of MDMA is mij om het even, maar de rest :)
Klik om te vergroten...
Ik kon het artikel zonder dat ik zelfs ingelogd was lezen maarja dat zal net als AD wel zo'n gratis artikel wezen bs ...
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Ik ben sowieso geen voorstander van straat- of merknamen. Stofnaam of generieke naam biedt helderheid.
Klik om te vergroten...
Opvallend is natuurlijk dat 3-mmc eigenlijk een stofnaam is, maar nu toch als een soort straat- of merknaam gebruikt wordt. Dat “Miauw” en “Flakka” vage termen zijn wisten we al langer, maar “3-mmc” suggereert onterecht iets specifieks.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Opvallend is natuurlijk dat 3-mmc eigenlijk een stofnaam is, maar nu toch als een soort straat- of merknaam gebruikt wordt. Dat “Miauw” en “Flakka” vage termen waren wisten we al langer, maar “3-mmc” suggereert onterecht iets specifieks.
Klik om te vergroten...
Ja, uiteraard is Miauw hetgeen dat het verwarrend maakt, niet 2-MMC of 3-MMC. Dat kan maar één molecuul zijn.

Maar het blijven natuurlijk drugs he, dus eng, en misschien dus wel alle enge dingen op 1 hoop gooien ofzo? :grin:
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Ja, uiteraard is Miauw hetgeen dat het verwarrend maakt, niet 2-MMC of 3-MMC. Dat kan maar één molecuul zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben het niet helemaal met je eens, want er worden dus allerlei verschillende stoffen verkocht onder de naam “3-mmc”. Dus “3-mmc” kan wel degelijk van alles zijn. De verwarring ontstaat dus niet met “Miauw” (of slechts gedeeltelijk); de verwarring ontstaat wel degelijk met het gebruik van het woord “3-mmc”.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik ben het niet helemaal met je eens, want er worden dus allerlei verschillende stoffen verkocht onder de naam “3-mmc”. Dus “3-mmc” kan wel degelijk van alles zijn. De verwarring ontstaat dus niet met “Miauw” (of slechts gedeeltelijk); de verwarring ontstaat wel degelijk met het gebruik van het woord “3-mmc”.
Klik om te vergroten...
Ja okay. Dat is gewoon dealerpraat. Die verkopen ook met een stalen gezicht CaffeĂŻne als Amphetamine. En de koper neemt die kletspraat over.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Ja okay. Dat is gewoon dealerpraat. Die verkopen ook met een stalen gezicht CaffeĂŻne als Amphetamine. En de koper neemt die kletspraat over.
Klik om te vergroten...
Ja, alleen wordt er met “3-mmc” wel veel meer gerommeld dan met de klassieke drugs. De kans dat je echte 3-mmc kan kopen bij de gemiddelde dealer is erg klein.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Ja, alleen wordt er met “3-mmc” wel veel meer gerommeld dan met de klassieke drugs. De kans dat je echte 3-mmc kan kopen bij de gemiddelde dealer is erg klein.
Klik om te vergroten...
Misschien wordt het wel de Spa Rood (Walkman, Aspirine, Luxaflex) van de entactogene stimulanten :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."