#1
Ik ken idd mensen die daar behandeling hebben gehad en daar nu juist nog erger door getraumatiseerd zijn.
Ik ben echt heel blij dat ik langdurige ambulante traumatherapie heb gehad. Wel 3 jaar lang wekelijks met dezelfde therapeute. Dit was geen EMDR maar Narratieve Exposure Therapy. Daarbij zijn we alle traumasituaties (en dat waren er helaas tientallen, vandaar dat EMDR niet werkte) 1 voor 1 langsgegaan om ze te verwerken.
Wat @Kordie zegt klopt, vergeten doe je het nooit. En sommige situaties zijn nog weer makkelijker te verwerken dan andere situaties. Maar ik ben echt heel blij dat ik zo lang de tijd heb gekregen en zo'n goede band met mijn therapeute heb kunnen opbouwen zodat ik ook echt alles tegen haar durfde te vertellen. Naast schematherapie is dit wel echt de therapie geweest waardoor ik echt stappen vooruit heb kunnen zetten en niet constant in een vicieuze cirkel van depressies en opnames meer zat. Omdat ik met deze 2 therapieën echt de kern heb aangepakt.
Ik ben echt heel blij dat ik langdurige ambulante traumatherapie heb gehad. Wel 3 jaar lang wekelijks met dezelfde therapeute. Dit was geen EMDR maar Narratieve Exposure Therapy. Daarbij zijn we alle traumasituaties (en dat waren er helaas tientallen, vandaar dat EMDR niet werkte) 1 voor 1 langsgegaan om ze te verwerken.
Wat @Kordie zegt klopt, vergeten doe je het nooit. En sommige situaties zijn nog weer makkelijker te verwerken dan andere situaties. Maar ik ben echt heel blij dat ik zo lang de tijd heb gekregen en zo'n goede band met mijn therapeute heb kunnen opbouwen zodat ik ook echt alles tegen haar durfde te vertellen. Naast schematherapie is dit wel echt de therapie geweest waardoor ik echt stappen vooruit heb kunnen zetten en niet constant in een vicieuze cirkel van depressies en opnames meer zat. Omdat ik met deze 2 therapieën echt de kern heb aangepakt.