#1
Tienduizenden mensen slikken zware pijnstillers veel te lang;
En dan denk ik dat we het nog maar hebben over een topje van de ijsberg, want dit zijn alleen de legale gebruikers.
Ik heb zelf ook een tijd bij de pijnpoli genomen ivm rugletsel (zenuwpijn).
Ze stopte met daar ook vol met pillen.
Na korte tijd had ik geen pijn meer maar ik was ook een ander persoon.
Ben toen ook gelijk gestopt
Ik sprak daar een arts die mij gelijk gaf. Medicatie kan ook pijn blijven aanwakkeren zei hij. Dat de echte pijn minder is maar in je hoofd de pijn hevig is. Het had een naam maar die weet ik niet meer.
Ik weet wel dat ik nu nog vaker zenuwpijn heb maar dat de pijnscheuten sneller weg trekken dan toen ik bij de pijnpoli was.
Ik denk dat af en toe of kortdurend een sterke pijnstiller niet verkeerd is en moet kunnen. Maar dat chronisch gebruik langdurig veel schade kan aanrichten in het brein geloof ik graag.
Tienduizenden Nederlanders slikken zware pijnstillers te lang: dit zijn de risico's
Tienduizenden Nederlanders gebruiken zware pijnstillers zoals oxycodon en morfine langer dan goed voor ze is. Experts waarschuwen voor grote risico's: van verslaving en sufheid tot ademhalingsproblemen en zelfs vroegtijdig overlijden, blijkt uit nieuw onderzoek van het IVM.
www.hartvannederland.nl
En dan denk ik dat we het nog maar hebben over een topje van de ijsberg, want dit zijn alleen de legale gebruikers.
Ik heb zelf ook een tijd bij de pijnpoli genomen ivm rugletsel (zenuwpijn).
Ze stopte met daar ook vol met pillen.
Na korte tijd had ik geen pijn meer maar ik was ook een ander persoon.
Ben toen ook gelijk gestopt
Ik sprak daar een arts die mij gelijk gaf. Medicatie kan ook pijn blijven aanwakkeren zei hij. Dat de echte pijn minder is maar in je hoofd de pijn hevig is. Het had een naam maar die weet ik niet meer.
Ik weet wel dat ik nu nog vaker zenuwpijn heb maar dat de pijnscheuten sneller weg trekken dan toen ik bij de pijnpoli was.
Ik denk dat af en toe of kortdurend een sterke pijnstiller niet verkeerd is en moet kunnen. Maar dat chronisch gebruik langdurig veel schade kan aanrichten in het brein geloof ik graag.