Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTienduizenden Nederlanders slikken zware pijnstillers veel te lang

Tienduizenden Nederlanders slikken zware pijnstillers veel te lang

3 antwoorden
600 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tienduizenden mensen slikken zware pijnstillers veel te lang;

www.hartvannederland.nl

Tienduizenden Nederlanders slikken zware pijnstillers te lang: dit zijn de risico's

Tienduizenden Nederlanders gebruiken zware pijnstillers zoals oxycodon en morfine langer dan goed voor ze is. Experts waarschuwen voor grote risico's: van verslaving en sufheid tot ademhalingsproblemen en zelfs vroegtijdig overlijden, blijkt uit nieuw onderzoek van het IVM.
www.hartvannederland.nl

En dan denk ik dat we het nog maar hebben over een topje van de ijsberg, want dit zijn alleen de legale gebruikers.

Ik heb zelf ook een tijd bij de pijnpoli genomen ivm rugletsel (zenuwpijn).
Ze stopte met daar ook vol met pillen.
Na korte tijd had ik geen pijn meer maar ik was ook een ander persoon.
Ben toen ook gelijk gestopt

Ik sprak daar een arts die mij gelijk gaf. Medicatie kan ook pijn blijven aanwakkeren zei hij. Dat de echte pijn minder is maar in je hoofd de pijn hevig is. Het had een naam maar die weet ik niet meer.
Ik weet wel dat ik nu nog vaker zenuwpijn heb maar dat de pijnscheuten sneller weg trekken dan toen ik bij de pijnpoli was.

Ik denk dat af en toe of kortdurend een sterke pijnstiller niet verkeerd is en moet kunnen. Maar dat chronisch gebruik langdurig veel schade kan aanrichten in het brein geloof ik graag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ex heeft heel lang met verstopte aders in haar lever gelopen omdat na 3 keer SEH bezoek, dus bij de vierde pas de scan in werd gerold.
Ze heeft dus bijna 2 jaar lang aan zware pijnstillers gezeten omdat de oorzaak steeds niet werd gezocht en ook werd weggestuurd op ten duur.
Morfine, Oxycodon, Tramadol en zelfs Fentanyl wat een vergiftiging had gecreëerd omdat het met haar medicijnen een reactie had. Ook weer zoiets.

Er word ook vaak te makkelijk gedacht, we kunnen niks vinden dus hier heb je antibiotica en pijnstillers.
Als ze eerder de scan in was gegaan was dat allemaal niet gebeurd, het was voor haar echt een hell en ik had het ook heel erg moeilijk.
Heel machteloos en gefrustreerd.
Later kreeg ze dus bloedverdunners en een spoeling? (Weet niet alles meer goed)
Het kan dus ook onnodig in stand gehouden worden omdat er vaak maar een scan is en die is altijd volgepland.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ei-Salade zei:
Er word ook vaak te makkelijk gedacht, we kunnen niks vinden dus hier heb je antibiotica en pijnstillers
Klik om te vergroten...

Met je eens.

Ik denk dat er anno 2025 veel meer mogelijk is dan mensen vol stoppen met zware pijnstillers.

Inderdaad lijkt het vaak te schorren aan voldoende onderzoek. En ten tweede is die hele farmaceutische wereld misschien ook wel een verdienmodel
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Ik sprak daar een arts die mij gelijk gaf. Medicatie kan ook pijn blijven aanwakkeren zei hij. Dat de echte pijn minder is maar in je hoofd de pijn hevig is. Het had een naam maar die weet ik niet meer.
Klik om te vergroten...
Ja, dat wordt volgens mij neuropathische pijn genoemd en kan zeer hardnekkig zijn. Mijn vader heeft er heel vaak en veel last van gehad na zijn dubbele herniaoperatie.
Zenuwpijn is, als je het mij vraagt, wel een van de ergste soorten pijn die er is, mede omdat deze pijn in veel gevallen zo lastig te dempen is.

Kordie zei:
Ten tweede is die hele farmaceutische wereld misschien ook wel een verdienmodel
Klik om te vergroten...
Misschien? :wink:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."