Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuren blijven klagen over stankoverlast van legale mega wiettelers

Buren blijven klagen over stankoverlast van legale mega wiettelers

12 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toch bijzonder dat ze de geur niet onder controle krijgen?


Sinds een halfjaar draait ‘staatswietkas’ Hollandse Hoogtes in de Betuwe op volle toeren om legale wiet te kweken. Maar het lukt de Bemmelse teler volgens omwonenden nog niet om geuroverlast te voorkomen. „Heel penetrant.”​


„Ik moet de boel echt potdicht houden soms”, verzucht Jan Verweijen. Hij is de overbuurman van Hollandse Hoogtes, waar wekelijks ongeveer 200 kilogram wiet de deur uitgaat.
De legale wietkweker zorgt volgens de Bemmelnaar een halfjaar na de start van de landelijke wietproef nog altijd voor geuroverlast. „De ergernis wordt eigenlijk alleen maar groter.”
Hij woont naar eigen zeggen al ‘55 jaar zonder shit’ aan de Linge. Maar nu zegt Verweijen blij te zijn dat hij grote delen van het jaar in het buitenland verblijft. „Ik werd eerst nog wel gerustgesteld dat het beter zou worden, maar de stank verdwijnt gewoon niet.”

Overdag valt het nog mee, zeggen Verweijen en Wilfred Frenay die een paar huizen verderop woont. „Dan hangt er vaak een zweem waar we inmiddels bijna aan gewend zijn.”
Maar ’s avonds laat, vanaf 22.00 uur tot diep in de nacht, zeggen de twee meermaals per week iets anders te ruiken. Verweijen: „Heel penetrant. Veel indringender.”
Hollandse Hoogtes, gelegen nabij de Huissense meubelboulevard, stelt dat de nachtelijke klachten van de overbuurmannen als ‘een verrassing’ komen. „Er gebeurt hier dan niks, er is niet eens niemand”, reageert directeur Rick Bakker. „Er staan ook geen groei- of droogcellen open. De buitendeuren zijn dicht. Ik kan het echt niet verklaren.”

Bron:
https://www.gelderlander.nl/lingewaard/buren-blijven-klagen-over-stankoverlast-van-mega-wietteler-de-ergernis-wordt-alleen-maar-groter~acda6941/?fbclid=IwY2xjawNtWd5leHRuA2FlbQIxMQABHq6i5qtnQg-axVB2-_jRaMqcH4922AAtcrWe3h_jl_SYUrw8AwsbQNfM5AAI_aem_lufO9W2nsfc5bs0zLcYbYA&referrer=https://l.facebook.com/
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kansloos. Zo kun je elke snackbar, en of fabriek sluiten, afvalverwerking noem maar op.
Verder wel vervelend voor de mensen maar ze zullen eraan moeten wennen neem ik aan.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
alles gaat voorbij zei:
Hoezo, het succes van een wietplantage valt of staat toch met of de plantage zichzelf verraad door de geur?
Klik om te vergroten...

Dit gaat om een legale kwekerij, dus die verraad zichzelf niet, dat is gewoon bekend van waar hij staat.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Kansloos. Zo kun je elke snackbar, en of fabriek sluiten, afvalverwerking noem maar op.
Verder wel vervelend voor de mensen maar ze zullen eraan moeten wennen neem ik aan.
Klik om te vergroten...
Hoezo, het succes van een wietplantage valt of staat toch met of de plantage zichzelf verraad door de geur?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
alles gaat voorbij zei:
Hoezo, het succes van een wietplantage valt of staat toch met of de plantage zichzelf verraad door de geur?
Klik om te vergroten...
Het is een legale kwekerij waarbij er vergunningen worden verleend.
Dit is hetzelfde als elk ander stink-bedrijf, doe je niets tegen.
Ze hopen gewoon op publiciteit omdat het om cannabis gaat.
De persoon zit zelfs veel in het buitenland, dit gaat nergens over.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Toch bijzonder dat ze de geur niet onder controle krijgen?
Klik om te vergroten...
Wiet heeft nou eenmaal een sterke geur. Maar woon je in de buurt van een suikerbietenfabriek dan ruik je dat de hele dag. Woon je in de buurt van een tabaksfabriek dan ruik je dat de hele dag.

Cannabis is controversieel (helaas) dus die zeurpieteb hebben een nieuwe stok om mee te slaan.

Lekker verhuizen joh. Of steek er eens 1 op, word je je lekker relaxed van.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
MyLittlePonyPack zei:
Dit gaat om een legale kwekerij, dus die verraad zichzelf niet, dat is gewoon bekend van waar hij staat.
Klik om te vergroten...
Het punt wat ik probeer te maken is dat het wel mogelijk is dat de geur niet buiten het pand komt.
Ei-Salade zei:
De persoon zit zelfs veel in het buitenland, dit gaat nergens over.
Klik om te vergroten...
Blijkbaar gaat dit over onwil.
Ei-Salade zei:
De persoon zit zelfs veel in het buitenland
Klik om te vergroten...
Wat heeft dat er mee te maken?
Edit: ik dacht dat het om de eigenaar ging...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
The Dank Stank
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh ja, als je naast een @Ei-Salade fabriek woont dan ruik je dat hele dag. Lijkt me best lekker, jointje erbij.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat gaat is dit draadje een rare kant opgegaan.

Eigenlijk zeggen ze gewoon: Leer er maar mee leven.
Ik vind dat conservatief. @Zanza jij zei laatst toch dat ze hier zo progressief waren?
Weet je wat ze hier zijn? Ze zijn "zogenaamd progressief" :tearsofjoy:

Dit hier onder is waar dit draadje over gaat :
Kordie zei:
Toch bijzonder dat ze de geur niet onder controle krijgen?
Klik om te vergroten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Wat gaat is dit draadje een rare kant opgegaan.

Eigenlijk zeggen ze gewoon: Leer er maar mee leven.
Ik vind dat conservatief. @Zanza jij zei laatst toch dat ze hier zo progressief waren?
Weet je wat ze hier zijn? Ze zijn "zogenaamd progressief" :tearsofjoy:

Dit hier onder is waar dit draadje over gaat :
Klik om te vergroten...
Oh ben jij er ook nog? Je gaat weer allerlei controversiële uitspraken doen en als je daarop wordt aangesproken ben je ineens ontoerekeningsvatbaar.

Door @Kordie zijn vraag te quoten ga je eigenlijk voorbij aan het echte probleem. Natuurlijk levert wietteelt geuroverlast op. Maar dat geldt voor heel veel industrie en fabrieken. Als je daar niet tegen kan dan moet je een andere plek vinden om te wonen. De strijd tegen de industrie ga je niet winnen en word je dood ongelukkig van.

Nederland is nou eenmaal een klein land en alles ligt dicht bij elkaar. Dat mensen er last van hebben betekent niet dat de kweker ineens allerlei maatregelen moet treffen om te voorkomen dat er cannabis wordt geroken in de buurt. Vooralsnog is niet bewezen dat de geur van (niet verhitte) cannabis schadelijk is.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
FerdFatoehaus zei:
Oh ben jij er ook nog?
Klik om te vergroten...
IMG_1997.gif
FerdFatoehaus zei:
Je gaat weer allerlei controversiële uitspraken doen en als je daarop wordt aangesproken ben je ineens ontoerekeningsvatbaar.
Klik om te vergroten...

😬


FerdFatoehaus zei:
Door @Kordie zijn vraag te quoten ga je eigenlijk voorbij aan het echte probleem.
Klik om te vergroten...

Nee, dat doe jij/jullie. In de kern is dit een technisch probleem dat gezien de resultaten uit het verleden opgelost kan worden.
Wat jij hier doet dat heet omgekeerde psychologie. En daar moeten gesprekspartners oppassenvoor want voor je het weet sta je jezelf daartegen in spiegelbeeld te verdedigen. En dat is heel vermoeiend, daar kun je overspannen van worden.

Maar daarnaast is wat jij hier doet ook een patroon die zich hier op dit forum met regelmaat herhaalt.
Dwz dat met regelmaat het onderwerp van de discussie word veranderd (lees gekaapt) naar jullie “zogenaamde” 😛 progressieve gedachtengoed.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het dus liever over de inhoud van dit topic want dat vind ik interessant.

Ik dacht dat het onder de lamp word geweekt maar ik leer dat het word gekweekt in kassen. En overdag is er niet echt overlast van de geur.
Ik had bedacht dat het zou kunnen komen door schaalvergroting, maar elke week 200 kilo klinkt (behalve dat het wekelijks is) op zich niet als heel veel.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."