Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentanyl

Fentanyl

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
waar wordt t eigenlijk voor voorgeschreven?
O
OxydudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie heeft er ervaring met Fentanyl?

Ik heb het gehad als pleister (75 mcg/h), en intraveneus.
Als een van de sterkst opiaten die beschikbaar zijn moet ik zeggen dat ik bijna niets merkte: geen Euforie, maar ook geen pijnstilling (dat was natuurlijk het doel he)
Hydromorphone was veel effectiever, maar dat is een soort heilige graal.

Is het makkelijk te krijgen in Nederland. Hoe zijn huisartsen in het algemeen met het voorschrijven van opioiden?

Ox
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik verplaats em even naar heroïne, daar past hij beter.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je voelde bijna niets van 75 ug/h?! En hoeveel heb je geIV't? Maar in Nederland worden ze eigenlijk nooit voorgeschreven, behalve na hevige operaties.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#5
dan doe je iets fout , als je van fentanyl niks voelt.

pas op voor overdoseringen
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bal0n zei:
Je voelde bijna niets van 75 ug/h?! En hoeveel heb je geIV't? Maar in Nederland worden ze eigenlijk nooit voorgeschreven, behalve na hevige operaties.
Klik om te vergroten...

ik dacht heel vaak bij kanker, vaker dan morfine al dan niet mga / methadon
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja klopt, bij terminale kankerpatienten ook.
O
OxydudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh nee hoor. Het kan best. Niet iedereen is gevoelig voor Fent.
Plus ik heb een hoge tolerantie. Tegen de pijn alleen al kauw ik helaas wel eens 80 mg OxyContin - is vergelijkbaar in sterkte met 160 mg morfine.

Ik ben er niet trots op, al lijkt dat zo hier. Ik zou willen dat ik aan 10 mg meer dan genoeg had.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oxycodon, toch vrij zeldzaam in Nederland?

Hydromorfon wordt zelden voorgeschreven naar mijn weten.

Oxymorfon en hydrocodon is hier niet in de handel. België echter wel hydrocodon evenals thebacodon, maar dan weer geen oxycodon.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik kreeg vrijdag een 25ug fentanyl pleister cadeau bij mijn mdma. Best wel heavy shit....vooral als je t op je tong legt.... :P :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."