ik denk dat je verslaafd bent, als je, om welke reden dan ook, elke keer iets moet nemen omdat je a) anders ziek wordt of b) omdat je anders veel pijn hebt of c) omdat je als je geen drugs of medicatie neemt, gewoon niet anders kan dan het nemen van die zooi, zodat de reden van de 'ellende' voor even weg kan.
Natuurlijk bouwt die korte termijn verlichting wel bij aan 'lange termijn ellende', die verergert daar logischerwijs door. Iets dat nogal wat artsen ook schijnen te vergeten(lees:negeren) Soms zijn mensen zelf eigenwijs.Tegen beter weten in nemen mensen het dan toch. Anderen bijvoorbeeld moeten het wel nemen, omdat ze anders enorm lijden. Dan ben je in mijn ogen hoe dan ook verslaafd. Hoe rot het ook klinkt. Dat geldt dus voor aardig wat mensen hier inc. mijzelf
![:wink:]()
. Dat is mijn logische benadering op zoiets. Maar ga je zoiets met daadwerkelijk gevoel bekijken, iets wat nogal wat medici laken, dat gevoel
![:sunglasses:]()
Dan zie je dat het toch helemaal niet zo simpel ligt.
Of de reden nu lichamelijk, mentaal of emotioneel is, het gevolg van drugs/zware medicatie is een levensstijl die erop gericht is om die zooi te kunnen nemen. Ook al wil iemand dat niet, zoals yolanda bijvoorbeeld. Natuurlijk wil ze niet verslaafd zijn aan die zooi. Als ik het zo lees is ze bijna kwaad op dr eigen lichaam dat het die zooi nodig heeft. Afgezien van misschien wel terechte woede naar onze gewaardeerde doktoren
![:)]()
Dat is natuurlijk gewoon gigantisch kut en aan zoiets kunnen mensen letterlijk kapot gaan.
Dan zou je toch een enorme idioot zijn om haar als een verslaafde te betitelen. Iemand die letterlijk door de situatie gedwongen wordt. Das toch iets heel anders dan een junk op straat
![:)]()
Al zullen de meesten van hen zeggen dat zij ook door een situatie gedwongen zijn natuurlijk, dat is altijd een mentaal/emotionele kwestie die inhoudt dat ze afleiding zochten in drugs. Nogal iets anders dan iemand die door een lichamelijke of geestelijke ziekte zware medicatie moet nemen.
Ikzelf denk eigenlijk ook dat over het algemeen de enige verslaafden die voor altijd afkicken, degenen zijn die verslaafd waren aan medicatie door bv een ziekte of ongeval. En dankzij onze voortreffelijke medische zorg zijn dat er nog best wat
![:)]()
Er zijn er echter ook nog best wat die verslaafd blijven. Nou ga dan maar eens aan een schuldvraag zitten, lijkt mij niet te doen
Misschien is het uiteindelijk dan toch gewoon beter om die schuldvraag niet te zoeken, bij geen enkele verslaafde aan wat dan ook en maar gewoon te zorgen dat er goede gerichte hulp kan komen, zodat die persoon van zichzelf gered kan worden. Voor zover dat nog mogelijk is natuurlijk. Sommige mensen willen gewoon niet gered worden en ook dat moet best kunnen vind ik. zolang ze geen last voor de maatschappij opleveren.
Er zit best wat verschil tussen verslaafden dus, maar uiteindelijk zijn het allemaal mensen die gewoon lichamelijk, emotioneel of geestelijk een (tijdelijke) klap hebben gekregen. Net als iedereen die krijgt, alleen zij hadden de pech om wat harder geraakt te worden dan de meeste anderen. En iemand die hulp nodig heeft help je toch? zoals je zelf ook graag geholpen wil worden als je hulp nodig hebt
![:)]()
Wij betalen ons letterlijk lam aan ziektekostenverzekeringen voor die hulp, dus dan mag je toch best verwachten dat je goede hulp krijgt zonder vooroordelen enzo. Misschien tijd voor een second opinion bij een arts die je zelf hebt uitgezocht
en hoe crux het ook klinkt, probeer gewoon een beetje lol in je leven te hebben. Met of zonder drugs of medicijnen, zolang het maar echte hartelijke lol is
Grinnik .. ik ben van mening dat het best goed voor een mens kan zijn om zijn ergernissen van hem of haar af te schrijven dus ga vooral door met gal spugen .. zoveel gal zat dr nml ook weer niet bij
veel geluk
