Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroïne roken als een blow / stoppen

Heroïne roken als een blow / stoppen

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hello mensen,

Ben nieuw op dit forum en heb al heel wat topics bekeken, maar ik zie eigenlijk nergens staan dat mensen de heroïne roken als een blowtje... :stoned: Wat ik (helaas nog) wel doe.
Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die dit ook doen / deden?

Heb vandaag me eerste stap naar verbetering gezet, heb namelijk gebeld met Parnassia verslavingszorg en volgende week heb ik een belafspraak, dan bellen ze me op om een afspraak te maken en hopelijk kan ik er dan snel terecht...

En voor degene die met Hero gestopt zijn, op welke manier hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Ben al een paar keer eerder cold turkey gestopt, maar dat lukt me helaas niet meer omdat de ontwenningsverschijnselen nu gewoon té erg zijn geworden (gebruik tot mijn grote schrik al 7 jaar af en aan)...

Alvast bedankt.... :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neen, je bent een schande voor de Hero-wereld, schaam je :wink:

Parnassia is wel klote met die tijd tussen hulpvraag en uiteindelijk starten van het bieden van hulp. Maar dat is bij de meeste instanties wel zo, tegenwoordig.

Zeven jaren, dat is niet niks, ookal verspil je een hoop met je manier van gebruiken. Hoeveel gram gebruik(te) je?

Good luck,

Eend
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe voelen die afkicks? Als je ècht wilt kun je ze negeren, toch?

Ben zelf namelijk extreem verslaafd geweest aan GHB en zag zeker vergelijkingen die paralell lagen met heroine. Met name knikken bollend van de bedwelming wat kreunen en draaien op bed.

Na afloop zeer onrustig, koud, trillen, opgezwollen, hevige koorts en grieperig, algemeen onbehagen vooral. Opwinding en zware gezichts hallucinaties.

Maar punt is dat met GHB cold Turkey niet kan, dan stoppen je organen ermee.

Verder achte ik gedurende m'n afkicks nog altijd hoge waarde aan m'n verzorging en gezondheid. En het spul kostte me nauwelijks wat. Dus slopend was het zeker niet, eerder een sleur.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
heroïne in een joint vond ik altijd mega zonde omdat ik er echt gewoon geen hol van merkte... idem dito als met een plofje maken ervan .. pas bij het chinezen merkte ik er wat van ....

sjah en cold turkey negeren ? misschien als die kalkoen nog op lichaamstemperatuur is omdat je vroeg je verslaving erkent en direct stopt bij de eerste tekenen van ontwenning ... rusteloosheid, tintelingen, echte aandrang ... heel misschien zou het dan te negeren zijn ... maar na een flinke verslaving forget it :)

ik ben 1 keer na zo'n 4 jaar lang dagelijks een gram goede bruin gerookt te hebben, cold turkey afgekickt .. ik nam toen ook nog daglijks 40 mg methadon, vanuit een eerder methadon programma, wat dus overduidelijk nie theeft geholpen ... in het begin was ik dan wel niet ziek dankzij de meet maar ik bleef gebruiken, waardoor ik na een tijdje natuurlijk dubbel afhankelijk was ... dus toen ik eenmaal van die dubbele verslaving van de ene op de andere dag die hard stopte, heb ik een maand lang echt de ergste pijnen meegemaakt die ik maar kende .. een enorme griep, keer tien .. met brandende aders en meters ver kotsen .... duurde 2 weken voor ik meer dan een uur kon slapen ..... de eerste 4 dagen was het echt elke dag alsof ik een beetje meer doodging .. werd ook echt mentaal en wrak ...

Dat nooit meer zei ik toen .....
majah daarna toch weer voor gaas gegaan en dat heb ik op de volgende manier aangepakt ...

heel snel afbouwen met methadon ( en nu echt geen bijgebruik ) in een week van 40 mg naar 5 mg en in die week erna langzaam naar nul ... was niet altijd even aangenaam, maar het was zeker wel te doen .... achteraf gezien had af en toe een benzootje misschien kunnen helpen, majah dat zou ook risico's hebben gebracht natuurlijk ...

voor mij heeft dat geholpen, maar makkelijk was het niet ...

nu rook ik soms eens een biertje als ik trek heb ik een jointje en ik heb de dag erna vrij, dan rook ik die .. maar talen naar opiaten doe ik niet meer eigenlijk ..

:wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thankssss voor jullie reacties!!!!

@Eend
Hahaha ja dat ik een schande ben voor de Hero-wereld heb ik vaker gehoord, maar aan de 1ne kant ben ik daar alleen maar blij om :rolleyes:

Ik zou zelf ook geen andere (lees snellere) manier weten om aan Meet te komen dan me aan te melden bij Parnassia... Dus dan wordt het helaas maar wachten tot ik aan de beurt ben....

En ik gebruik het laatste jaar rond de 2 à 2,5 gr p.d., daarvoor was het aanzienlijk minder, rond de gram denk ik zo p.d....

@Atropa
Pfff hoe die afkicks voelen?? Begint met zware buikkrampen/diarree en zweten en me benen voelen dan echt klote aan... Dat gaat allemaal nog wel! Maar hoelanger ik wacht hoe erger alles wordt. Toen ik het een paar weken geleden het langst had volgehouden, toen kotste ik echt de longen uit mijn lijf, constant (abnormaal veel) zweten en het warm / koud hebben, moe zijn en toch elk kwartier / half uur wakker worden en voelde me toen zó beroerd dat ik echt dacht dat ik gek aan het worden was, wilde alles om me heen kapot slaan e.d. terwijl ik normaal gesproken echt niet snel agressief ben ofzo! Dus negeren gaat helaas niet....

@arieKanarie
Die kalkoen negeren gaat idd niet meer helaas :( Maar ik ben blij dat ik nooit verder gegaan ben dan 't gebruiken van de hero als dat ik nu doe, hoe lekker het misschien ook op een andere manier is, lol. Moet zeggen dat ik dik 7 jaar geleden ook vrij naïef met het spul begonnen ben; Een vriend van mijn toenmalige vriend had het bij zich en draaide er een blowtje van waarvan we met z'n vieren ofzo van hebben gerookt... En dat beviel ons eigenlijk allemaal erg goed dat we het steeds vaker en vaker deden, totdat ik en me ex het alleen gingen doen en toen was eigenlijk het hek vd dam... Ik en me ex hebben het 1e jaar geeneens geweten wát we aan 't roken waren! Met een beetje naïef bedoel ik dan ook een beetje erg... :wink:

Wat jij opnoemt als afkickverschijnselen na het cold turkey stoppen herken ik helaas... Ben dan ook echt bang dat het me zonder meet niet gaat lukken... Maar wat is precies een "benzootje" dan? Heb het hier op het forum wel vaker zien staan, maar weet eigenlijk niet wat het is :flushed:

Maar dat je helemaal niet meer naar opiaten taalt is wel erg knap! Naar mijn idee zal ik er altijd trek in houden, maar dat komt meer door alle verhalen die ik heb gelezen dan dat ik er uit ervaring over spreek... Hoewel ik natuurlijk al een paar x eerder ben gestopt en eigenlijk de maanden erna ook niet veel behoefte aan had, tot er weer iets gebeurde waardoor ik het voor mezelf goed praatte om toch weer één x te halen, en elke x als ik gestopt was en weer begon werd de tijd van gebruiken langer en de hoeveelheid groter. En nu ben ik dus op het punt dat alleen stoppen me niet lukt, maar ben zo bang om verder af te zakken en om me baan en alles kwijt te raken dat ik het niet langer voor mezelf kan goed praten en dus ook echt wil stoppen en nu niet voor een tijdje.

Ik hoop in ieder geval dat ik redelijk snel terecht kan bij Parnassia en mocht iemand nog tips hebben hoe ik sneller meet kan krijgen hoor ik het graag...!!!!

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rokertje zei:
...dat ik redelijk snel terecht kan bij Parnassia en mocht iemand nog tips hebben hoe ik sneller meet kan krijgen hoor ik het graag...!!!!

:wave:
Klik om te vergroten...

Hey Roker,

Weet je zeker dat je met Methadon wilt beginnen? Aangezien je al enige tijd Hero rookt, lijkt het mij (nu) logisch om je afbouw niet te snel in te schatten. Dit zou dan betekenen dat je Methadon voor langere tijd moet gebruiken. Wat weer in zal houden dat je daar óók weer vanaf moet zien te komen, wat vele malen moeilijker is dan Hero óf bijvoorbeeld Buprenorfine.

Het volgende weet ik niet uit eigen ervaring maar uit de documentatie die ik heb verkregen:

De overstap van Hero naar Buprenorfine is relatief eenvoudiger dan van Methadon naar Buprenorfine. Dit omdat Methadon vele malen langer in je bloed blijft zitten dan Hero. Methadon kan tussen de één á vier dagen werkzaam blijven, Hero meestal rond de acht uren voordat de eerste afkick inkickt.

Wanneer je besluit om dit middel te ''onderzoeken'', kan het eventueel versnellen wanneer je de juiste wegen kent. Mensen, ik bedoel natuurlijk de juiste doktoren. Het product is helaas nog niet overal in Nederland even bekend.

Good luck,

De eend

TOEVOEGING:

Benzo's - Benzodiazepines is de groep waar onder andere Oxazepam (Seresta), Diazepam (Valium), Alprazolam (XanaX) onder vallen.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
helemaal niet meer naar talen is misschien iets te groot gezegd Rokertje .. vanmiddag liep ik langs zo'n louche steegje, waar ikzelf vroeger regelmatig wat pipa's en folietjes verbruikt heb en waar een stel gasten heerlijk in het zonnetje, muziekje en drankje erbij, pijpen rondom ze op de grond, een flinke dikke chinees aan het wegwerken waren op het welbekende milkachocolade binnenkantje :wink:

toen moest ik toch wel ff slikken ... niet omdat ik opeens per se trek had ofzo, khad zo wat kunnen nemen, maar gewoon de terugblik aan alles eromheen. Gezellig samen genieten terwijl je je in hogere sferen bevindt, dan lekker wandelen langs het water in het park, weer ff een hoekkie opzoeken, zonnebrilletje op ... afijn .. je kent het vast wel :wink: het kan zo genieten zijn ...

alleen dat genieten komt met een prijs .. eentje die ik gewoon na een tijdje niet meer op kan/wil brengen en dan bedoel ik niet alleen financieel .. en dat zit toch nog helemaal niet ver in mn achterhoofd blijkbaar :wink: ik heb soms nog wel eens dat ik denk van heee lekker ff los gaan.. vroeger vocht ik daar dan tegen waardoor ik eigenlijk steeds meer richting bruin werd gedwongen, nu geef ik eraan toe maar gewoon met iets anders ..
ik rook een jointje dan of een sex pakje bier en zorg dat ik iets te doen heb .. en das genoeg ... vanavond gaan we bijvoorbeeld gezellig met zn allen verjaardag vieren en dan zijn er een stel die snuiven, een stel die pilletje slikken, paddo's, eentje maakt spacecake en das dan altijd hartstikke gezellig. Alleen ik weet van mezelf dat bepaalde dingen voor mij niet kunnen omdat ze me trek in demping van opiaten geven .. coke dus ... nou dan neem ik dat gewoon niet ... vroeger had ik dat nooit gekund en nu boeit het me eigenlijk niet eens. ik denk dat ik uiteindelijk toch mn lesje geleerd heb. al lust ik best een plakkie spacecake of zo heel af en toe een pilletje, maar echt alleen als het echt gezellie is :)

en vergeet niet .. heroïne heeft een prijs.
Ook methadon komt met een hele zware prijs ..het is absoluut geen wondermiddel, misschien wel 1 van de slechtste middelen om een heroïneverslaving te overwinnen. De drang naar bijgebruik is zo enorm groot en dan ben je dubbel zo ver van huis af ..
methadon zou alleen zinvol zijn als je zeker weet dat je de kans hebt om heel snel heel veel omlaag te gaan naar nul en dat je tijdens en een hele tijd erna gewoon niet in aanraking kan komen met heroïne. Dan zie ik een kleine kans ... want meet is echt bagger en nog slechter en lichamelijk verslavender dat heroïne.

benzo's zijn trouwens ook best verslavend, zeker als je al een opiatenverleden hebt, hou daar dus rekening mee ... niet da je het ene inruilt voor het andere :)

En rokertje ... met de hoeveelheden die jij rookt ... ik zou echt goeie hulp zoeken en misschien zelfs proberen om onder narcose af te kunnen kicken ....

sterkte
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die twee tot drie gram per dag in een Joint zijn in vergelijking met het Chinezen ''niets''. Volgens mij verspeel je op die manier minimaal de helft tot drie-kwart... Kijk zelf maar eens terug op die Opiaten-film in je hoofd, Arie; zo'n miniscuul beetje poeder deed de druppel behoorlijk lang rollen!

Het zal hoe dan ook zwaar zijn hoor, want zelfs een halve tot één gram Chinezen per dag kan al voor een hoop ongemak zorgen.

Probeer jezelf goed te laten voorlichten. Misschien zijn er inmiddels wel weer nieuwe technieken / tactieken waar ik / wij nog geen weet van hebben.

Groet,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
dat klopt als een bus eendje :)

de allereerste keer dat ik bruin rookte was in een ploffie waar een halve gram bruin in zat .. en al blowde ik toen wel veel .. ik mertke er amper wat van .... maar een tijdje later dat ene sjineesje ... quite the difference en dat was echt hooguit een 'beterschapspuntje'

:wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thnxxx voor alle reacties weer!!!

Maar nee ik weet niet zeker of ik wel met Meet wil beginnen, juist omdat ik er genoeg "enge" verhalen over gehoord heb... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de rest ook niet zal weten wat er nog meer voor opties zijn... Heb vandaag me telefonische afspraak met Parnassia/PsyQ gehad en de 25e ga ik daar langs, mag aannemen/hopen dat hun er wel wat meer verstand van hebben dan mij en dat zij wel verschillende manieren weten met daarbij de voor- en nadelen van die keuzes....

Blijf het hoe dan ook knap vinden ArieKanarie hoe je de drang kan inwilligen door toe te geven aan iets anders! Tot nu toe eigenlijk elke keer als ik gestopt was en ik kreeg weer een beetje trek erin heb ik eraan toegegeven.... Moet ook wel erbij zeggen dat de keren dat ik hiervoor gestopt was ik nauwelijks afkickverschijnselen had, dus dan is het ook weer wat makkelijker om te beginnen omdat je dan toch denkt dat je zo weer kan stopppen... Helaas heb ik dat 1x tevaak gedacht...

En ja er wordt een hoop verspilt door 't als een blowtje te roken, er gaat nou eenmaal een hoop zo de lucht in wat niet in me longen komt... En daar komt bij dat ik de Hero-rush of hoe je het wil noemen, nooit zo heb ervaren, komt denk ik ook weer doordat je met chinezen of spuiten gewoon veel meer in 1x naar binnen krijgt. Maar goed ook anders had ik het denk ik nog moeilijker gehad de komende tijd, of niet, de tijd zal het leren :wink:

Op naar de 25e.... Doegie :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
ot: plof...

Een plof is coke in een sigaret waarvan je de filter halveert, uitpluist en terug doet in de sigaret. Rol de tabak er uit, beetje coke erbij, aan tappen, beetje tabak erbij en je begint weer van voren af aan beetje coke enz. enz.

Werkte bij mij overigens wel hoor. Maar dat komt denk ik ook omdat ik toen nog nooit een glaasje of pijpje had gerookt :wink:


Gr.,

Eend

edit:


telliUS zei:
...De aluminiumoxide die je echter zo ook binnen krijgt, heeft dan weer zijn eigen gevaren (preseniele dementie bijvoorbeeld, iemand zin?)
Klik om te vergroten...

Het schijnt allemaal wel mee te vallen. Wanneer jij iets van etenswaren klaarmaakt in een aluminium pannetje of zo, krijg je vele hogere waarden aluminium in je lijf.

Dus indien jij het enkel voor je oogst gebruikt, kan het blijkbaar weinig kwaad. Maar de gevolgen maken mij ook angstig hoor, niemand wil een verhoogd risico op jezelf onder te pissen of 's nachts te gaan ontbijten :wink:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo lieve mensen...

Nadat mijn vorige afspraak (zo'n drie weken geleden) werd afgezegd door Parnassia, omdat de vrouw die mij zou behandelen ziek was, zag ik het echt even niet meer zitten. Ik snapte echt niet waarom het allemaal zo lang moest duren terwijl ik er zooooo graag vanaf wil!

Vorige week was dan mijn gesprek met een ander, dit maal een vent die overigens echt super aardig was en helemaal niet bevooroordeeld (wat ik wel een beetje verwacht had eigenlijk). Dit gesprek is echt super gegaan en we hebben toen gelijk een vervolgafspraak gemaakt om de behandeling te bespreken en dit is a.s. woensdag al! Ook maakte hij gelijk een afspraak bij een arts om bepaalde dingen te controleren (bloeddruk, urine etc..). Hij waarschuwde van tevoren dat dit wel eens lang kon gaan duren, omdat die artsen het nogal druk hebben...
Dus wij naar de afsprakenbalie en wat denk je?? Kon ik vandaag terecht (dit alles gebeurde vorige week donderdag)!!!!
Vandaag dus bij die arts geweest en wat ik totaal niet had verwacht, gebeurde; Ik kreeg gelijk Methadon! Dus deze week moet ik iedere dag naar de Methadonpost om mijn Meet te halen en vanaf volgende week krijg ik het dan voor een hele week mee... Echt super, ik wist echt niet dat het zo'n opluchting zou zijn joh!

Aangezien ik het niet had verwacht, had ik nog zeker 2,5 gr heroïne over. Hiervan heb ik toen ik thuiskwam afscheid genomen... Ik heb er eerst een hele tijd naar staan kijken om het vervolgens beetje bij beetje in het toilet te gooien. Ik had echt het gevoel dat toen ik het doorspoelde, ik het als het ware ook gelijk uit mijn lichaam spoelde... Klinkt misschien een beetje raar, maar denk echt dat ik het nodig had.

In eerste instantie zat ik nog te denken om één laatste te roken om er afscheid van te nemen, maar ben blij dat ik daar niet aan toe gegeven heb. Daarmee zou ik alleen mezelf voor de gek gehouden hebben, aangezien ik al zeker een maand of 3 supergraag wil stoppen, ben ik naar mijn idee al 3 maanden aan het "afscheid nemen".

Maar voorlopig voel ik me prima, voel me energieker en vooral erg blij! Nu is het ook nog maar 11 uur geleden dat ik voor 't eerst Meet op heb, dus wil nog niet te vroeg juichen, maar ik ben in ieder geval super blij dat ik deze stap genomen heb. Op naar de volgende stap; afbouwen & stoppen met de Meet, maar first things first :wink:

:wave: groetjes van een happy ex-rokertje :grin:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proficiat!
Blijven gaan en laat het ons weten :)

En goed gedaan om het geen "laatste keer" te doen, als je wil stoppen is dat inderdaad jezelf maar dingen wijsmaken.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed bezig! Wanneer je zo gemotiveerd blijft, moet het zeker lukken.

Ben je ook bezig met een andere besteding van je tijd of eventueel verhuizen, andere vrienden en dergelijke?

Heel veel succes gewenst,

Eend
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rokertje zei:
Nadat mijn vorige afspraak (zo'n drie weken geleden) werd afgezegd door Parnassia, omdat de vrouw die mij zou behandelen ziek was, ........
Klik om te vergroten...


Als 't niet zo triest was zou je d'r om kunnen lachen.

:kots:


Desalniettemin wens ik je alsnog alle succes Rokert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."