Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMooi veld huh?

Mooi veld huh?

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Water tekort, met dit weer moeten ze toch echt elke avond even gesproeit worden.
Hoeveel ruimte heeft elke plant?
In welke grond staan ze?
Heb je de goede soort?

Zijn ze niet al rijp?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kwam deze foto van vorig jaar tegen, en wilde jullie even mee laten genieten.
Klein somniferum veldje op paar km afstand:)

[IMG=http://img149.imageshack.us/img149/4342/papaver3.jpg][/IMG]

Dit jaar staan ze er ook weer mooi bij!
d
daniel3927Lid
01-01-2024, 00:00
#3
omg ik wou dat ik daar woonde.
vreemd dat er geen hek ofzo om dat veld staat want je zou denken dat veel mensen daar gebruik van zouden maken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
daniel3927 zei:
omg ik wou dat ik daar woonde.
vreemd dat er geen hek ofzo om dat veld staat want je zou denken dat veel mensen daar gebruik van zouden maken.
Klik om te vergroten...

Is in Zeeland. :)
Verder dan blowen, snuiven en pillen slikken komen de meeste mensen hier niet.
Ondanks dat we boeren zijn, heeft dan weet niet iedereen verstand van dit soort planten. :sunglasses:

KoxBox zei:
Zeer mooi, beste.
Klik om te vergroten...

Yup, ik doe er niets mee hoor.
Maar was wel trots op zo'n veld bekant in m'n achtertuin.

Zeker als je dan kweekverslagen leest van mensen die ze met 20 tegelijk in de tuin hebben staan. :tearsofjoy:
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lol, wel een beetje groter dan het kleine stukje dat ik vanachter in de tuin heb gereserveerd. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
[Zeni] zei:
Lol, wel een beetje groter dan het kleine stukje dat ik vanachter in de tuin heb gereserveerd. :grin:
Klik om te vergroten...

Haha ja dat geloof ik best!
Het is zo'n 3 hectare. dat is 3000m3. Dat is 100 keer zo groot dan een grootte voor- en achtertuin vol met papaver:)
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm, je zit er wat naast met je maten. :P
Hectare is een oppervlaktemaat en wordt in vierkante meter uitgedrukt, niet in kubieke meter.
En 1 hectare is 100mx100m, dus 10000m². Dat maakt dat 3 hectare 30000m², iig facking veel. :grin:

Achja, dit jaar heb ik slechts een klein beetje kunnen planten, hopelijk volgend jaar een pak meer maar ik vrees ervoor. De bloemen hebben iig dezelfde kleur als die van mij, dat is dan toch al een goed teken.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
..Maar misschien een domme vraag..maar van wie zijn die planten dan??
Van een paar Afghanen die naar zeeland zijn verhuisd ofzo??
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh sorry :stoned:
Abstracte vakken waren nooit mijn sterkste..

De kleur van de bloemen maakt volgens mij niet zo heel veel uit, aangezien je een hoop verschillende soorten, en toch nog steeds werkzame, hebt.

Of het er een stuk meer worden licht aan jezelf, laat je de pods staan?
Oogst je, en zaai je dat zaad weer uit? Koop je nieuw zaad?

Het zaad kost geen drol, dus je kunt het gewoon vol planten.
Volg het advies op het pakje op: Zaai in verschillende ''flushes'' zodat je langer bloeiende planten hebt. Dit heeft als voordeel dat je niet zo veel oogst werk in 1 keer hebt:)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dr Gonzo zei:
..Maar misschien een domme vraag..maar van wie zijn die planten dan??
Van een paar Afghanen die naar zeeland zijn verhuisd ofzo??
Klik om te vergroten...

Een boer?
Het maanzaad wat op onze bolletjes zit moet toch ook ergens gemaakt worden?
Meestal is dit niet in Nederland maar in 1 van de voormalige oostblok landen ( die staan helemaal vol met papaver). In Nederland mag je legaal zo'n veld hebben, wel onder erg strenge voorwaarden en toezicht. ( niet groter dan, geen strafblad, je moet al zo lang boer zijn, toezicht op de productie etc.)
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nog een berg zaad liggen, dat is het probleem niet. Het probleem is de ruimte zelf. :( Tuin is opnieuw aangelegd enz en volgend jaar is er geen plek meer voor mijn prachtige bloemen. Tenzij ik mss heel hard zeur. :P

Op mijn pakjes staat overig geen advies. :P Maar met flushes bedoel je dan zo 1 stuk zaaien, week wachten ofzo en dan nog een stuk zodat ze op verschillende momenten bloeien?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
[Zeni] zei:
Ik heb nog een berg zaad liggen, dat is het probleem niet. Het probleem is de ruimte zelf. :( Tuin is opnieuw aangelegd enz en volgend jaar is er geen plek meer voor mijn prachtige bloemen. Tenzij ik mss heel hard zeur. :P

Op mijn pakjes staat overig geen advies. :P Maar met flushes bedoel je dan zo 1 stuk zaaien, week wachten ofzo en dan nog een stuk zodat ze op verschillende momenten bloeien?
Klik om te vergroten...

Okay, nou veel zeuren dan!

En dat bedoel ik ja:wink:
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Pfff, veel van mijn plantjes hangen er momenteel maar slapjes bij. :/ Helemaal opzij gevallen, ze liggen nu over de grond ipv recht te staan. De anderen die rechtstaan kruipen ook eerst een goede 20cm over de grond. :/ Echt raar. Is dit normaal? Misschien een idee hoe dit komt?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeer mooi, beste.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."