Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaap problemen door Tramadol / Dipidolor

Slaap problemen door Tramadol / Dipidolor

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NarMayaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sinds begin 2002 gebruik ik Tramadol voor diverse pijnen.
NU is het zo dat ik ongeveer een uur na het innemen van een pil (50 mg) zo wakker wordt als ik weet niet wat en een flinke lading energie erbij krijg.
Gezien Tramadol de pijnen niet meer kan opvangen, heb ik via de pijnpoli er sinds begin 2011 Dipidolor erbij gekregen.
En ook daarvan wordt ik dus niet duf, misselijk of weet ik veel wat, maar wordt ik zo wakker als de pest.
De heftigste pijnen heb ik zo in de avonduren en dus als ik dan een dipi neem, kan ik slapen wel vergeten of ik moet een zolpidem nemen dan wil het nog wel eens lukken dat ik wel in slaap kan komen.

Mijn vraag aan jullie is bij deze: herkennen jullie dit en wat doen jullie dan om in slaap te komen.

Wakker zijn is leuk, maar 24uur per dag wakker zijn wordt me toch te gek.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
lijkt me inderdaad knap lastig, zoals je al zei, wakker zijn is leuk, maar niet 24 uur lang.
en omdat je dus vooral s avonds die pijnen hebt, en dan dus moet innemen.

wat dipidolor betreft kan eigenlijk enkel Rudolf antwoord geven denk ik, daar hij zwaar aan dit middel zit. hij schreef al eens dat hij maar 2 uur per nacht slaapt, denk nu opeens dat t dus wel daardoor zal komen en niet zozeer door de pijn ofzo. maar, las dat jij ook al op zijn stuk had geantwoord en daar ook deze vraag had gesteld, maar dat hij daar toen niet op in ging, waarschijnlijk vergeten. misschien wil hij nog wel even antwoorden hier, Rudolf?
S
ShamblerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tramadol schijnt naast pijnstiller ook als een lichte antidepressiva te werken, wat invloed heeft op je serotonine niveau in je lichaam.
Sommige mensen of culturen gebruiken het regelmatig recreatief voor die reden. Heeft geeft een subtiel mellow "up" gevoel. En dat kan je natuurlijk voor te slapen niet kan gebruiken.

Persoonlijk merk ik met alle opiaten dat ik moeilijker kan slapen, terwijl anderen er juist van in slaap vallen. Wellicht dus voor iedereen weer anders.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."