#1
Hallo forum-gangers,
We weten dat we het meeste gedeelte van de nacht in de "non-remslaap" écht slapen en 4á5 rem-slaap periodes hebben, als we wakkerworden in de rem-slaap dan onthouden we onze droom. Het normaal dat we onze droom/dromen uit een nacht maar soms/een paar keer per week kunnen herinneren/onthouden.
Het rare is, ik onthoud dit iedere nacht! Mijn vriendin zegt dat m'n ogen constant de HELE nacht van links ná rechts vliegen, met geen tussenpauze. Heb ook altijd moe aan m'n ogen bij het wakker worden, en onthoud iedere droom ELKE nacht tot in detail. Normaal kan dit helemaal niet!? Zit de hele nacht in de rem-slaap lijkt 't wel. Had dit nuchter nooit, komt dus door gebruiken? Gebruik 5 jaar bruin, (in de eerste periode had ik het trouwens niet, in de eerste periode droomde ik helemaal nooit, kon me maanden-lang geen één droom herrineren) achteraf zie ik dat de constante rem-slaap pas kwam nadat m'n lichaam echt verslaafd/afhankelijk ervan was, sindsdien onthoud ik na het slapen echt ieder detail van alle dromen! van alle gedroomde dromen.
Elk klein detail van alle dromen in de hele nacht, alles herriner ik iedere dag weer. M'n ogen ook doen ongelooflijk moe als ik wakker word (kennelijk omdat m'n ogen constant in de rap-eye-movement zijn geweest?) maar waarom hebben andere gebruikers dat dan niet? Heb rond gevraagd en veel oudere/langdurigere gebruikers (die hetzelfde spul als mij hebben, dus daar kan 't ook niet aan liggen) zeggen helemaal nooit te dromen. Het enigste wat ik kan bedenken is dat 't verschil is dat ik het snuif, heeft dit een ander effect op de hersenen ofzo? En waarom had ik het dan niet in de begin-periode?
Misschien vinden anderen dit niet zo intressant maar ik vraag het me al jaren af.. mensen beseffen helemaal niet hoe langdurig wij eigenlijk dromen.. Lijkt me sterk dat ik de enigste ben die dit heeft, echter heb al heel internet afgezocht (en dit forum) maar ben echt verbaasd dat ik hierover niks kan vinden. Iemand?
Wel hierdoor tot de ontdekking gekomen hoe volreik onze dromenwereld eigenlijk is, uren-lange dromen hebben we waarin we meer doen dan we denken. Je droomt veel langer dan je aanvankelijk denkt, alleen normaal onthouden we dit niet, ben er inmiddels aan gewend maar m'n vriendin blijft het raar vinden dat m'n ogen geen seconden stilstaan. Hoe kan dit? Ergens hersen-wetenschappers hier toevallig? Hehe.
Groeten en hou u haaks.
We weten dat we het meeste gedeelte van de nacht in de "non-remslaap" écht slapen en 4á5 rem-slaap periodes hebben, als we wakkerworden in de rem-slaap dan onthouden we onze droom. Het normaal dat we onze droom/dromen uit een nacht maar soms/een paar keer per week kunnen herinneren/onthouden.
Het rare is, ik onthoud dit iedere nacht! Mijn vriendin zegt dat m'n ogen constant de HELE nacht van links ná rechts vliegen, met geen tussenpauze. Heb ook altijd moe aan m'n ogen bij het wakker worden, en onthoud iedere droom ELKE nacht tot in detail. Normaal kan dit helemaal niet!? Zit de hele nacht in de rem-slaap lijkt 't wel. Had dit nuchter nooit, komt dus door gebruiken? Gebruik 5 jaar bruin, (in de eerste periode had ik het trouwens niet, in de eerste periode droomde ik helemaal nooit, kon me maanden-lang geen één droom herrineren) achteraf zie ik dat de constante rem-slaap pas kwam nadat m'n lichaam echt verslaafd/afhankelijk ervan was, sindsdien onthoud ik na het slapen echt ieder detail van alle dromen! van alle gedroomde dromen.
Elk klein detail van alle dromen in de hele nacht, alles herriner ik iedere dag weer. M'n ogen ook doen ongelooflijk moe als ik wakker word (kennelijk omdat m'n ogen constant in de rap-eye-movement zijn geweest?) maar waarom hebben andere gebruikers dat dan niet? Heb rond gevraagd en veel oudere/langdurigere gebruikers (die hetzelfde spul als mij hebben, dus daar kan 't ook niet aan liggen) zeggen helemaal nooit te dromen. Het enigste wat ik kan bedenken is dat 't verschil is dat ik het snuif, heeft dit een ander effect op de hersenen ofzo? En waarom had ik het dan niet in de begin-periode?
Misschien vinden anderen dit niet zo intressant maar ik vraag het me al jaren af.. mensen beseffen helemaal niet hoe langdurig wij eigenlijk dromen.. Lijkt me sterk dat ik de enigste ben die dit heeft, echter heb al heel internet afgezocht (en dit forum) maar ben echt verbaasd dat ik hierover niks kan vinden. Iemand?
Wel hierdoor tot de ontdekking gekomen hoe volreik onze dromenwereld eigenlijk is, uren-lange dromen hebben we waarin we meer doen dan we denken. Je droomt veel langer dan je aanvankelijk denkt, alleen normaal onthouden we dit niet, ben er inmiddels aan gewend maar m'n vriendin blijft het raar vinden dat m'n ogen geen seconden stilstaan. Hoe kan dit? Ergens hersen-wetenschappers hier toevallig? Hehe.
Groeten en hou u haaks.
