#1
Hoi allemaal
,
Mijn vriend is verslaafd sinds 2 of 3 jaar aan heroine. Ik ben inmiddels al 6 jaar met hem samen. Toen ik hem leerde kennen was hij verslaafd aan coke en na hulp van de benodigde instanties en hem steun te hebben geboden was hij 2 jaar van af tot hij een jongen leerde kennen die verslaafd was aan heroine. Dat is hij vervolgens gaan proberen en is daardoor aan lager wal geraakt en in een nog ernstigere verslaving terrecht gekomen. Ondanks alles zijn wij na enige tijd uit elkaar te zijn geweest weer bij elkaar gekomen. Hij is toen hulp gaan zoeken en kreeg methadon toegereikt waarnaast hij vervolgens toch weer is gaan gebruiken. Hij zit op een lage dosis(naar zijn zeggen) en heeft in de afgelopen maanden kunnen minderen naar 25 euro per 2/3 dagen en daar haalt hij een halfje van. Dit is al een sterkere verbetering want voor paar maandjes geleden was dit nog zo'n 4000/4500 euro per maand. Hij krijgt deze week vrij van zijn werk en nu wil hij zelfstandig samen met mij stoppen met heroine en enkel methadon gaan gebruiken. Ik heb beloofd om hem bij te staan en te verzorgen, ik ben mij bewust van de afkickverschijnselen want door het minderen heb ik dit gezien. Is het haalbaar om in zeg maar 9 dagen geheel van de afkickverschijnselen af te komen? Hunkering naar dan daargelaten want dat zal sowieso maanden duren. Ik heb voorgesteld om zijn methadon op te halen om hem in ieder geval een beetje uit die omgeving te krijgen. Ook heb ik druk op dealers gezet om ze te waarschuwen als zij aan hem verkopen en ik kom daarachter dan geef ik ze aan. Ik weet ze te wonen en namen en alles en ik zou dit ook zeker doen want ik trek het er wel uit waar hij het vandaan haalt. Deze mensen kunnen daar ook bang voor zijn want ik heb me erin vastgebeten ze hebben hem al genoeg kapot gemaakt en geld afhandig gemaakt. Ook heeft hij geen beschikking meer over zijn geld want dat neem ik in beheer en kan hij echt niet aankomen. Rijbewijs is op dit moment ingevorderd en heeft geen auto dus dat scheelt ook wel weer. Ik wil hem ook steunen maar nu zou ik graag willen weten van iemand die verslaafd is aan deze zooi of afgekickt hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken. Ik probeer geen verwijten naar hem te maken en hem alleen positief te steunen door te zeggen wat hij er voor terugkrijgt. En als iemand tips heeft dan hoor ik het graag.
,Mijn vriend is verslaafd sinds 2 of 3 jaar aan heroine. Ik ben inmiddels al 6 jaar met hem samen. Toen ik hem leerde kennen was hij verslaafd aan coke en na hulp van de benodigde instanties en hem steun te hebben geboden was hij 2 jaar van af tot hij een jongen leerde kennen die verslaafd was aan heroine. Dat is hij vervolgens gaan proberen en is daardoor aan lager wal geraakt en in een nog ernstigere verslaving terrecht gekomen. Ondanks alles zijn wij na enige tijd uit elkaar te zijn geweest weer bij elkaar gekomen. Hij is toen hulp gaan zoeken en kreeg methadon toegereikt waarnaast hij vervolgens toch weer is gaan gebruiken. Hij zit op een lage dosis(naar zijn zeggen) en heeft in de afgelopen maanden kunnen minderen naar 25 euro per 2/3 dagen en daar haalt hij een halfje van. Dit is al een sterkere verbetering want voor paar maandjes geleden was dit nog zo'n 4000/4500 euro per maand. Hij krijgt deze week vrij van zijn werk en nu wil hij zelfstandig samen met mij stoppen met heroine en enkel methadon gaan gebruiken. Ik heb beloofd om hem bij te staan en te verzorgen, ik ben mij bewust van de afkickverschijnselen want door het minderen heb ik dit gezien. Is het haalbaar om in zeg maar 9 dagen geheel van de afkickverschijnselen af te komen? Hunkering naar dan daargelaten want dat zal sowieso maanden duren. Ik heb voorgesteld om zijn methadon op te halen om hem in ieder geval een beetje uit die omgeving te krijgen. Ook heb ik druk op dealers gezet om ze te waarschuwen als zij aan hem verkopen en ik kom daarachter dan geef ik ze aan. Ik weet ze te wonen en namen en alles en ik zou dit ook zeker doen want ik trek het er wel uit waar hij het vandaan haalt. Deze mensen kunnen daar ook bang voor zijn want ik heb me erin vastgebeten ze hebben hem al genoeg kapot gemaakt en geld afhandig gemaakt. Ook heeft hij geen beschikking meer over zijn geld want dat neem ik in beheer en kan hij echt niet aankomen. Rijbewijs is op dit moment ingevorderd en heeft geen auto dus dat scheelt ook wel weer. Ik wil hem ook steunen maar nu zou ik graag willen weten van iemand die verslaafd is aan deze zooi of afgekickt hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken. Ik probeer geen verwijten naar hem te maken en hem alleen positief te steunen door te zeggen wat hij er voor terugkrijgt. En als iemand tips heeft dan hoor ik het graag.