Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsex heroine verslaafde binnen 3 dagen opnieuw verslaafd?

ex heroine verslaafde binnen 3 dagen opnieuw verslaafd?

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Snap niet hoe dit kan.. mn methadonafbouw-maatje heeft helaas een terugval gehad en heeft 3 dagen volop heroine, fentanyl 50ug pleisters en tramadol gebruikt. Nu is ie na 3 dagen bij mij thuis gekomen en heb ik hem ertoe overgehaald te stoppen met gebruik en gewoon weer de draad op te pakken met de dagelijkse dosis methadon die hij krijgt. Maar nu heeft ie wel al 2 dagen gruwelijke ontwenningsverschijnselen terwijl de dosis methadon hetzelfde is als voor de 3 dagen gebruik en heeft ie tijdens die 3 dagen ook gewoon methadon gebruikt. Kan het echt zijn dat een ex-heroine verslaafde na 3 dagen alweer lichamelijk verslaafd is? ik sta hiervan te kijken... :openmouth:

Komt meteen mijn volgende vraag. Ik wil hem graag helpen natuurlijk en omdat de arts te beroerd is om er iets aan te doen wou ik hem graag wat van mijn methadon geven voor 3 dagen, zodat ie niet zo ligt te creperen. Dit betekend dan wel dat mijn dosis methadon, die net is gezakt met 5 mg nu voor 3 dagen met 10 mg zal zakken. dus van 15 naar 5. Zou ik hier heel erg veel last van krijgen?? ik wil mn maatje natuurlijk graag helpen..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het probleem is als iemand is afgebouwd en begint dan drie dagen flink bij te gebruiken. Dan gaat zijn lichaam terug naar het punt dat hij nog gewoon gebruikte of begon met afbouwen. Het enige wat kan is opnieuw beginnen met afbouwen dom wat hij heeft gedaan nu kan hij weer helemaal opnieuw beginnen. Had zelf tijdens de afbouw toen ik nog 2.5mg had in de kliniek een terugval in wiet gehad. De arts dacht heroine in eerste instantie en zei de volgende dag tegen mij, ik was al geschrokken dan was alles wat je in de afgelopen tijd hebt afgebouwd voor niets geweest. Ik weet niet in hoeverre het lichaam zich weer instelt op de dope bij flink gebruik. Sterkte ermee!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
om te beginnen met je eerste vraag, ja, dat kan. dat is zelfs gewoon, dat een ex verslaafde na even opnieuw gebruikt te hebben gelijk weer moet afkicken. weet eerlijk gezegt niet precies hoe het te werk gaat in de hersenen. maar weet uit ervaring dat zelfs na 1 keer je al als ex verslaafde je weer gewoon ziek wordt. je kend waarschijnlijk wel het " spreekwoord" dat een alcoholist die lang droog heeft gestaan al na 1 glaasje weer gewoon hoocked is. zelfde verhaal.

denk dat t komt omdat de hersenen, ookal ben je dan een hele tijd van de dope af geweest, de stof toch duidelijk herkend. en dus wordt je gewoon weer ziek, ookal gebruik je maar 1 keer.

in dit geval is het erger, want je zegt dat hij nogal veel heeft gebruikt, 3 dagen volop heroine, fentanyl 50ug pleisters en tramadol gebruikt. en dat terwijl hij daarnaast gewoon ook nog zijn methadon heeft genomen. hij is dus als een beest te keer gegaan waarschijnlijk, en ja, daar betaal je dan de prijs voor. wat natuurlijk waardeloos is. beter was geweest wanneer hij zijn meth had laten staan deze paar dagen, maar dan nog was hij ziek geworden. meth en dope zijn toch verschillende stoffen.

ik raad je af om dan maar van jouw meth te geven, want anders ga jij straks dope halen. want van 15 naar 5 mg gaan staat zowat gelijk aan naar 0 gaan. je zult dus echt heel zwaar ziek worden. begrijp dat hij dus al 2 dagen ziek is, dan is het ergste nu wel achter de rug, maar hij zal zich nog een paar dagen rot voelen. dat de arts zijn meth niet wilt verhogen snap ik ergens wel, want anders zit hij dadelijk weer op een veel te hoge dosis meth. beste is " gewoon" even deze dagen uitzitten. hoop dat hij t volhoudt, want dit zijn de momenten waarop iemand weer gaat gebruiken voor maanden of jaren. en dan zit hij aan de meth en de dope, en heeft dan dus een dubbele verslaving.

hoocked zijn is een bitch,
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ok erg bedankt voor de reacties hier heb ik echt heel veel aan. heb namelijk absoluut geen zin om doodziek te worden door iemand anders zn fout. Lullig voor hem maar ook een les voor mij, omdat ik zelf ook vaak de neiging heb gehad om voor 1 dagje dope te halen omdat ik me momenteel erg depressief voel, en het dan bij 1 dag te laten. Maar als ik dit hoor haal ik dit niet in mn hoofd. Bedankt
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja, heel erg link, die gedachte van 1 keertje weer eens halen.
want uit ervaring weet ik dat je de volgende dag dan echt ONTZETTEND baalt van jezelf, dat je toch weer voor schut bent gegaan. en zelfs na 1 keertje gebruiken zul je je toch ellendig voelen 2 dagen lang minstens. niet echt zwaar ziek, maar zeker zweten, buik krampjes, etc. en meestal komt dat dan altijd heel slecht uit omdat je iets moet doen of ergens heen moet, en de stap om dan toch nog maar 1 keertje te halen, al was t maar om even in staat te zijn om normaal dat te kunnen doen wat je moet doen. En daarbij komt ook dat t na die ene keer dubbel zo moeilijk en verleidelijk is om niet nog eens te halen, als dat t al is voordat je die ene keer haald.

zelf dacht ik altijd op dat soort momenten;
ik haal gewoon, al was t maar om van t gezeik in mijn hoofd af te zijn. ging er dan altijd al bij voorbaat van uit dat ik die strijd toch zou verliezen in mijn hoofd, dus dan maar direct halen.
en altijd weer was er dan die ontzettende spijt achteraf.
moet eerlijk zeggen dat ik dat stadium allang voorbij ben, gebruik nu helaas al 30 jaar en de laatste keer dat ik 100% clean was was in 1997, 8 maanden lang.

dus, "gewoon' niet halen en niet gebruiken, en gewoon je meth dosis trouw blijven slikken.
want meth delen met hem maakt dat jij ziek wordt, en dan is de kans op zelf halen nog eens veel groter.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#6
That's the circle of addiction haha ja idd zo werkt het precies. Het komt altijd slecht uit en het word in mijn geval vaak niet begrepen door mn werkgever (reintegratie). Ze denken dat het voelt als een griepje en dat je maar gewoon moet komen werken omdat dat volgens hun het beste is. Nou ik heb afgelopen week absoluut niet kunnen werken, denk dat ik 23 uur per dag op de bank en op bed heb gelegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."