Afbouwen van de pregabaline doe je maybe best met gabapĂȘntine, een verwant anti-epilepticum, eerst een hogere dosering en dan afbouwen. Tramadol afbouwen kan je best door ipv tabletten XR ofzo , druppels gebruiken, 40 druppels is 100 mg tramadol en zo geleidelijk aan naar beneden.
Een evt hulpmiddel zou -Baclofen ( spierrelaxantium) kunnen zijn, het werkt op (ongeveer), dezelfde receptoren als pregabaline/Gabapentine, je hebt de tabletten in 10 mg en 25 mg.
Mss eerst 25 mg enkele malen nemen per dag en dan afbouwen tot enkele malen tien mg per dag.
Ook een SSRI kan helpen, gezien tramadol serotonerge eigenschappen heeft: fluvoxamine,citalopram bv. een lichte dosis. 50 mg fluvoxamine of 10/20 mg citalopram.
En dan afbouwen naar 25 en respect. 5/10 mg.
Succes gewensd
PS Af en toe een goede bio-joint kan ook helpen hehe
