Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsontwenninsverschijnselen Fentanyl

ontwenninsverschijnselen Fentanyl

4 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
Sannie1975Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Na 9 mnd fentanyl 25 vond ik het duf zijn genoeg, ik dacht ff te stoppen met de fentanyl, 3 dagen 12, 5 geplakt en 3 dagen 7, 5 en nu niks meer
Toch heb ik enorme last van ontwenninsverschijnselen, heeft iemand ervaring met de duur van die verschijnselen, ik ben nu bijna 3 dagen pleister vrij maar vlieg tegen de wand op!
Zweten, trillen, angstig, buikpijn, koud dan weer warm en ga zo maar door, slapen lukt helemaal niet.
Wie o wie heeft tips, weer starten met de fentanyl wil ik echt niet dan zijn deze hel dagen voor niets geweest.

Groetjes San
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij kun je dit beter aan je arts voorleggen, de afkick van een opiaat is niet zomaar iets!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helaas valt er weinig aan te doen.
Het enige wat je kunt doen is een andere opiaat nemen en daarmee dan afbouwen, maarja, of dat nu raadzaam is. En je bent al zover afgebouwd.
heb zelf geen ervaring met Fentanyl, maar wel met heroine, methadon en Xuboxne.
En afkicken van dit soort stoffen komt eigenlijk allemaal op het zelfde neer.
Downers nemen, slaap pillen etc, heeft vaak ook weinig tot geen effect. Of je moet enorme hoeveel heden nemen. Dit komt omdat je een opiaat gewend bent, en daar kan een downer niet tegen op. Vroeger kon je nog aan Rohypnol komen, en dat hielp wel goed. Maarja, dat is niet meer te krijgen, niet bij de arts, en dus niet op straat.

Het enige wat wel helpt is veel douchen, klinkt misschien gek, maar wanneer je onder de douche staat, of in een warm bad zit, dan voel je je een stuk beter. Tot je er weer uit moet, dan is het extra koud hebben. Maar, je voelt je daarna toch een stuk beter een uur of wat. Verder zorgen dat je goed blijft eten en bewegen. Sporten is dan echt een opgave, maar helpt wel goed. Des te meer je beweegt, des te meer je verbrand, en dus sneller die troep uit je lichaam krijgt.

Afkicken is een hel, iedere keer weer, en het wordt nooit makkelijker. Lijkt vaak zelfs wel of het enkel moeilijker wordt. Dus, probeer vol te houden.
Mocht je t gewoon niet meer trekken, dan zou je kunnen denken aan iets langzamer afbouwen. Want je bent wel erg snel afgebouwd na 9 mnd gebruiken.

Heel veel succes,
S
Sannie1975Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk dat zijn tips, het scheelt enorm dat douchen en in bad! .
Ik hou vol want ik ben nu al zo ver, maar dat slapen, de nachten zijn vreselijk, dus vanacht in bad gegaan en daarna toch nog een uurtje geslapen, tnx!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben blij dat je zo op knapt door een douche. Het houdt je niet
heel lang goed daarna, maar scheelt toch een stuk. En t helpt
inderdaad ook even met slapen, en blijven eten he.
Een volle maag scheelt ook erg, dat is tenminste mijn ervaring.

Heb eens gehoord dat douchen of een bad je porien schoolspoelt,
heb gif er dus uit, wat je uitgezweet hebt, en dat je je daarom
beter voelt. Tot ze weer vol zitten door het zweten.

heel veel succes,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."