Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums24 uur na inname suboxono methadon gebruiken?

24 uur na inname suboxono methadon gebruiken?

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PorcoDioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou mijn behandelaar gewoon vragen om een paar dosissen extra voor in noodgevallen als deze... Zo voorkom je dat je weer in zoon situatie komt... Kzou zelf behoorlijk panisch worden als dit me zou overkomen! Succes met alles! Ciao
P
PositivoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal

Ik zou graag wat advies willen ontvangen

IK gebruik sinds kort Suboxono 24mg per dag, dat is tevens hetgeen wat je maximaal per dag mag nemen. Vandaag woensdag 31 december heb 24 mg genomen.
De situatie is dat ik een behoorlijk afgelegen gebied woon en mijn apotheek vandaag dicht is.
Dus ik kan niet meer verkrijgen. Het betekend dat ik morgen geen 24 mg Suboxono kan nemen.
En pas 2 januari het kan ophalen. Na 48 uur. Ik heb nog wel 8 mg Suboxono maar kom dus 16mg tekort.

Ik heb ook nog methadon hier liggen genoeg om voor 1 dag op te vangen.
ik dacht dat 30 mg methadon genoeg is.

Wat te doen?

Vraag) kan ik na 24 uur na de laatste inname van Suboxono, methadon gebruiken?

Even los van de volhouden en doorzetten support - en wat verstandig zou zijn.

Kan dit in principe
Mijn voorkeur gaat uiteraard naar geen methadon gebruiken
Maar als ik ziek word van de onthouding verschijnselen , wat dan ik de avond van 1 januari zou kunnen ervaren wil ik dit kunnen opvangen en vervolgens dan op 3 januari suboxono gebruiken.
Ik weet uit ervaring dat ik 36 uur het zonder kan doen voordat ik onthouding verschijnselen ervaar
Ik heb het dan over de methadon
Met suboxono heb ik hier geen ervaring mee

Er is ook een optie om het op te halen in een andere apotheek naar dan moet ik in totaal
50 km reizen en ik heb geen auto en het openbaar vervoer is hele onderneming hier
Het is 10 km fietsen naar de dichtstbijzijnde NS station

Ik gebruik geen alcohol
medicatie wat ik verder gebruik is:
10 mg lexapro ( antidepressiva per dag
25 mg seroquel

Graag advies

Ik wens iedereen een goed en gezond 2015 !
En een prettige oudejaarsavond!

gr
P
PositivoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Update
Voor als iemand in dezelfde situatie beland zoals boven beschreven.

Inmiddels is het 2 januari
Uiteindelijk heb ik geen methadon gebruikt,
op 31 december in de ochtend de normale hoeveelheid Suboxono genomen nl 24mg.
36 uur na de laatste inname van 24mg Suboxono, op 1 januari in de avond besloten dat ik de de laatste 8mg suboxono nam i.p.v. methadon.
Wnt er waren geen ontwenningsverschijnselen op dat moment
Ik heb wel voor de zekerheid extra Seroquel genomen zodat ik goed kon doorslapen.

Op zoek naar info had ik gelezen dat Suboxono langer doorwerkt dan methadon
Zonder die 8 mg was ik waarschijnlijk ook wel redelijk de nacht doorgekomen.

Aldus
Positovo
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Joh, wat een ellende allemaal.
Sorry dat niemand heeft gereageert, maar het is nu eenmaal de laatste tijd erg rustig hier,
(wat misschien wel een goed ding is aangezien dit een opiaten forum is, :wink: )
Het is zoals je zelf al zei 2 jan., en zoals ik al las ben je goed de dagen door gekomen, wat wel fijn is, want ziek zitten met oud en nieuw is natuurlijk zwaar waardeloos.
Misschien is dit wel een les voor de volgende keer, dat je dus rekening houdt met je verstrekking/ophalen van je medicatie, zodat je niet nog eens zonder komt te zitten.
verbaasd me wel ergens dat het zo goed is verlopen, met die 8 mg extra.
Misschien omdat je zo hoog staat, 24 mg, dat het zo lang door werkte.

nog een voorspoedig nieuwjaar, en ben echt blij voor je dat het zo goed is verlopen.
Wat zal je even bang zijn geweest,....

succes,
leveldesigner.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."