Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken/Afbouwen van Heroïne

Afkicken/Afbouwen van Heroïne

2 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RhosalineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee allemaal,

mijn oprechte excuses voor het openen van dit topic/het stellen van deze vraag. Ik ben sinds enige tijd intensief bezig in het gebruik van heroïne - eerst gechineesd, later overgegaan op injecties -, iets waarvan ik tot voor kort dacht dat ik er gehele controle over had en ieder moment mee zou kunnen stoppen. De harde waarheid is dat ik er compleet afhankelijk van ben geworden en mijn gehele wezen het nodig lijkt te hebben.

Ik schrijf dit bericht nu het 32 uur geleden is dat ik voor het laatst gebruikt heb - en het voel alsof mijn hele lichaam aan het instorten is. Ik kan niet anders dan zweten, eindeloos rillen en het voelt alsof mijn hele lichaam pijn doet. Het is zwaar. Te zwaar. En ik denk niet dat ik dit kan volhouden.

Daarom mijn vraag. Wat zijn jullie ervaringen met stoppen met het gebruik van heroïne? Betere ervaring met cold-turkey stoppen (op een bepaald moment gewoon nooit meer gebruiken) of het langzaam proberen afbouwen?

Liefs.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik je kan aanraden is kontakt opnemen met de (verslavings) arts om doormiddel van methadon af te gaan bouwen. Is bij mij de eerste keer prima gegaan. Cold turkey is bijna niet te doen en alles behalve prettig...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welkom Rhosalinde, en je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor. We zijn hier juist voor, dus maak alsjeblieft gebruik van ons forum.

Ik weet als geen ander wat je doormaakt, heb zelf een 30 jaar lange heroine verslaving achter de rug. Je hebt de eerste grote stap alvast gezet naar beterschap, en dat is je verslaving erkennen. Allemaal hebben we eerst gedacht dat we het wel aankonden en makkelijk konden stoppen wanneer we dat wilden. Helaas is heroine na geestelijk ook bijzonder lichamelijk verslavend zoals ook jij nu hebt ondervonden. En afkicken is gewoon een hel, zeker wanneer je shot (injecteert). Dat maakt dat je nog veel zieker wordt als bij roken of snuiven. Ik snap dat je nu er direct vanaf wilt, maar zomaar thuis zelf colt turkey afkicken is bijna altijd niet de manier om ermee te stoppen. Want het is jezelf onnodig ellende aandoen. Omdat het haast niet te doen is, en dus niet vol te houden is. Wat maakt dat je na 1 a 2 dagen toch weer gaat halen, wat weer maakt dat je je dubbel een looser voelt. Zoals Ricky al zei is het t beste om met een verslavings arts contact op te nemen.
Om aan de methadon te gaan zou ik je persoonlijk willen af raden. Want dat middel is veel zwaarder verslavend als heroine zelf. Methadon is eigenlijk enkel goed wanneer je het heel kort gebruikt, een week of 2. Langer maakt dat je daarna weer van de methadon moet afkicken, wat dus veel zwaarder en bovenal veel langduriger is. Wat weer maakt dat veel methadon gebruikers blijven "hangen" aan methadon en veranderen in chronishe methadon gebruikers.

Xuboxone is een betrekkelijk nieuw middel en wordt nu ook veel voor geschreven, ook verslavend maar minder als methadon.

Google dus even naar verslavings hulp in jouw woonplaats en maak een afspraak. Want zelf zomaar stoppen is bijna altijd gedoemd te mislukken. EN niet enkel omdat het zo moeilijk is, maar ook omdat het t probleem niet oplost. We gebruiken niet voor onze lol, ookal denken we eerst nog van wel. Er ligt altijd een probleem onder, en wordt dat niet opgelost, dat blijf je enkel maar bezig met stoppen en proberen niet te gebruiken.

Hoop echt dat je het red zelf, zoniet, gewoon verslavings hulp bellen, die instanties zijn ervoor!!
Heel veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."