Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol en alcohol ervaring

Tramadol en alcohol ervaring

4 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PicassoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik heb een vraag voor de mensen die hier ervaring mee hebben.

Ik heb een paar maanden geleden mijn rugwervels gebroken en kreeg hierbij tramadol voor de pijn.
Ondertussen heb ik het middel eigenlijk niet meer nodig maar ik heb al gemerkt dat dit een verslavende middel is.

Elke keer als ik wil stoppen krijg ik allerlei rare symptomen, van onrustig zijn tot geïrriteerd reageren en gespannen spieren, een scala van symptomen.

Morgen ben ik uitgenodigd om iets te gaan drinken en zoals jullie waarschijnlijk weten gaat dit natuurlijk niet samen met tramadol. Ik pak ongeveer 100 mg verdeeld over een tijdspanne van 12 uur. Dat was een paar maanden toch anders, toen nam ik 300 mg maar dat heb ik gelukkig geleidelijk kunnen afbouwen maar de laatste loodjes zijn percies het moeilijkst en ik geraak er niet makkelijk vanaf.

Ik vraag geen excuus om iets te drinken, dat kan ik jullie natuurlijk ook niet vragen maar vroeg me af of het wem veilig is.
Is het mogelijk dat ik morgen niets inneem en gewoon gezellig met de rest mee kan doen, gezellig een biertje drinken zonder dat ik last krijg van rare dingen of zal ik de afkicksverschijnselen toch voelen. Ik zou het spijtig vinden als ik zelfs geen dagje kan openhouden om een glaasje te drinken, alcohol ontspant natuurlijk ook :sunglasses: maar ja ik heb hier geen ervaring mee, ik wil natuurlijk ook niet tipsy zijn en last hebben van allerlei verschijnselen. Heeft iemand hier ervaring mee?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je gaat sowieso last krijgen van ontwenningsverschijnselen. Tramadol heeft een naar verslavingsmechanisme (zowel op je opioide systeem als je serotonine-systeem) en alcohol gaat dat zeker niet opvangen.
P
PicassoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Je gaat sowieso last krijgen van ontwenningsverschijnselen. Tramadol heeft een naar verslavingsmechanisme (zowel op je opioide systeem als je serotonine-systeem) en alcohol gaat dat zeker niet opvangen.
Klik om te vergroten...

En ik zeg nu zomaar iets, het kan ook dat ik iets stoms zeg maar ik pak de snelwerkekde tramadol in druppel vorm. En meestal als ik 12,5 mg pak wat overeenkomt met 1 keer drukken voel ik de ontwenning al niet meer voor een paar uur. Als ik dat doe en dan ga drinken met zo een lage dosis? Of is dat gewoon niet veilig in welke dosis maar ook
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je het beste gewoon je dagelijkse hoeveelheid tramadol kunt nemen en dan rustig erbij drinken. Het is niet zo dat je gelijk in de gevaren zone komt hoor, daarvoor moet je dan toch echt heel veel drinken. Ik snap je redenering van minder tramadol maar ik vrees dat je dan halverwege de avond opeens begint te merken dat je afkick verschijnselen krijgt. En die wordt maar heel even, half uurtje ofzo, in het begin 'opgevangen'. Alcohol lijkt afkickverschijnselen met een paar uur een beetje uit te stellen, dat is althans mijn ervaring.
Er is niets zo rot als gezellig tussen mensen te zitten, en dan ziek te worden en je groot te moeten houden. Dus, ik zou gewoon mijn dagelijkse hoeveelheid nemen en dan rustig drinken. Een paar biertjes kunnen geen kwaad. En je merkt t vanzelf wanneer je teveel drinkt.

veel plezier,
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
1 verslaving is lastig, 2 verslavingen die verstrengeld geraakt zijn is een levensgroot probleem. probeer daar rekening mee te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."