Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken oxy en tramadol

Afkicken oxy en tramadol

47 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Soms werkt kratom sneller(helaas) ook korter in dan tramadol.
Het is geen opiaat maar werkt op dezelfde receptoren. Ik weet niet hoe het met de dopamije zitm iemand er verstand van?

Ik slik hoge doseringen tramadol(arts) en toch vaak hoofd en rugpijn..dat zou je niet verwachten bij zoiets sterk. Heb ook de retard. Zou 12 uur effectief moeten zijn maar de 1e 6 uur kan ik alles doen( exl inwerktijd) en daarna breken de pijnen door.
Kan natuurlijk ook omdat ik dan steeds bezig ben (verkeerde houding ofzo) en ja het antwoord zal ook wel tolerantie en zijn.
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Soms werkt kratom sneller(helaas) ook korter in dan tramadol.
Het is geen opiaat maar werkt op dezelfde receptoren. Ik weet niet hoe het met de dopamije zitm iemand er verstand van?

Ik slik hoge doseringen tramadol(arts) en toch vaak hoofd en rugpijn..dat zou je niet verwachten bij zoiets sterk. Heb ook de retard. Zou 12 uur effectief moeten zijn maar de 1e 6 uur kan ik alles doen( exl inwerktijd) en daarna breken de pijnen door.
Kan natuurlijk ook omdat ik dan steeds bezig ben (verkeerde houding ofzo) en ja het antwoord zal ook wel tolerantie en zijn.
Klik om te vergroten...
Als je het kan, kan je leren de capsule open maken en de retard versie balletjes leren tellen. Je zal zien dat sommige balletjes groter zijn, de grotere balletjes gaan pas later werken. En ja tolerantie, maar vooral, Tramadol is niet zoals cannabis, Tramadol heeft stofjes in de hersenen nodig zoals Dopamine en Serotonine. Het is medicijn Tramadol put eigenlijk je voorraad uit die je nodig hebt voor gewone dingen. Dat is mijn ervaring, maar ken ook anderen. Een echte opiaat is niet afhankelijk van Dopamine en Serotonine begrijp ik waarschijnlijk, maar kan een verkeerde veronderstelling zijn.

Tramadol is troep, weet het uit ervaring, zodra de Dopamine en Serotonine op is is er alleen nog de lichamelijke afhankelijkheid, wat ik denk dat dit komt omdat Tramdol de geluksstofjes, of pijnomgaanstofjes uit de hersentjes perst als het ware. Dit is geen wetenschappelijke onderbouwing. Immers geluksstofjes uit de hersentjes persen door Tramadol klinkt zeer onwetenschappelijk. Maar ik blijf erbij, zonder Dopamine en Serotonine werkt Tramdol eigenlijk niet, behalve dat je van Tramadol dan lichamelijk verslaaft bent en heftig kan ontwennen.

Waarom is medische cannabis niet gewoon... laat maar, ik denk aan iets wat in Nederland eigenlijk nog niet geaccepteerd wordt.
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik voeg dit copy paste bericht toe om mensen uit te leggen waarom Tramadol alleen geschikt is voor bepaalde complicaties zoals een botbreuk.
Mrloverdj zei:
Dat klopt. Ik slik het om een operatie uit te stellen. Ivm.zwaarwegende privé.redenen.

De huisarts wil ook afbouwen.wat jij zegt..je voelt meer van de ontwenning dan pijneffect. We zijn overeengekomen dat ik eerst stabiel ben privé. Misschien eerder dan iets afbouwen maar.edht tot nul na de.operatke

Ik snap dat het eraf moet, maar artsen onderschatten ook dat afkicken heel zwaar is.stel.je bent alleenstaand moeder zonder netwerk) of je fulltime baan begint. Het moet voor.mij een samenwerking met mijn arts zijn waarin ik gehoord word.

Ik probeer soms kratom ipv tramadol. Maar zou dst echt positief effect hebben...aka. minder tramadol..dus minder belastend?


ps: Of de werking van tramadol afhangt van.serotonine/dopamine wekt enorm mijn interesse. Ik wilde een lid taggen die er altijd verstand van heeft.maar wie was het ook alweer?

(iedereen mag reageren hoor)
Klik om te vergroten...
Bij een eenvoudige botbreuk zoals een gebroken arm is Tramadol wel degelijk de eerste keus. Juist omdat dit een kort durende situatie is tenopzichte van wat jouw te wachten is. En ja, Tramadol werkt juist in dit soort situaties. Daarom denken veel artsen, goh het helpt bij een botbreuk, maar je begrijpt Tramadol was maar korte tijd nodig bij mensen met eenvoudige botbreuken.

Alhoewel dit heel erg klinkt, je kan vragen naar een pijnpolie als het echt langer gaat duren, laat producten zoals oxycontin oxycodon je niet adviseren, daar zijn meer dan een half miljoen Amerikanen aan overleden door bijwerkingen.

Vraag naar expertise bij de pijnpolie voor lange termijn, en dan is er zeker honder jaar ervaring met morfine. Maar je kan altijd vragen naar de pijn polie, ga alsjeblieft niet voor de Tramadol, Tramadol nogmaals is prima geschikt voor mensen met een helende botbreuk zoals elleboog, pijpbeen, scheenbeen, ja zeker, maar absoluut niet voor lange termijn. En helaas ook niet voor een buzz. Ik copy paste dit bericht naar andere tramadol gebruikers, die niet begrijpen dat Tramadol alleen geschikt is voor botbreuken die in een maand genoeg geheeld zijn bijvoorbeeld. In dat soort situaties is Tramadol daadwerkelijk geschikt. Maar bij hernia, langdurige pijn, nee, ook Oxycontin Oxycodone nee, je komt dan toch bij de pijnpoli, en dat kan alleen via de huisarts. De huisarts is iemand die beslist waar iemand voor behandeld wordt en welke route iemand gaat.

Wees dankbaar dat je gelukkig geen Atropine nodig zoals ik, omdat ik Acetylcholine niet af kan breken.

Wat ik heel jammer vind is het taboe op cannabis, en ik adviseer je om daar het niet over te hebben.

De pijnpoli, zeker na medische ingrepen die pijn op lange termijn hebben.
Klik om te vergroten...
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh God, artsen begrijpen nog steeds niet dat er verschil is tussen situaties waarin medicatie korte tijd nodig is, of een vele langere termijn nodig is. Daarom hier een copy paste, ik hoop dat je me vergeeft. Korte Termijn bij botbreuk zoals scheenbeen breuk is Tramadol uitermate geschikt o.a.
Mrloverdj zei:
Dat klopt. Ik slik het om een operatie uit te stellen. Ivm.zwaarwegende privé.redenen.

De huisarts wil ook afbouwen.wat jij zegt..je voelt meer van de ontwenning dan pijneffect. We zijn overeengekomen dat ik eerst stabiel ben privé. Misschien eerder dan iets afbouwen maar.edht tot nul na de.operatke

Ik snap dat het eraf moet, maar artsen onderschatten ook dat afkicken heel zwaar is.stel.je bent alleenstaand moeder zonder netwerk) of je fulltime baan begint. Het moet voor.mij een samenwerking met mijn arts zijn waarin ik gehoord word.

Ik probeer soms kratom ipv tramadol. Maar zou dst echt positief effect hebben...aka. minder tramadol..dus minder belastend?


ps: Of de werking van tramadol afhangt van.serotonine/dopamine wekt enorm mijn interesse. Ik wilde een lid taggen die er altijd verstand van heeft.maar wie was het ook alweer?

(iedereen mag reageren hoor)
Klik om te vergroten...
Bij een eenvoudige botbreuk zoals een gebroken arm is Tramadol wel degelijk de eerste keus. Juist omdat dit een kort durende situatie is tenopzichte van wat jouw te wachten is. En ja, Tramadol werkt juist in dit soort situaties. Daarom denken veel artsen, goh het helpt bij een botbreuk, maar je begrijpt Tramadol was maar korte tijd nodig bij mensen met eenvoudige botbreuken.

Alhoewel dit heel erg klinkt, je kan vragen naar een pijnpolie als het echt langer gaat duren, laat producten zoals oxycontin oxycodon je niet adviseren, daar zijn meer dan een half miljoen Amerikanen aan overleden door bijwerkingen.

Vraag naar expertise bij de pijnpolie voor lange termijn, en dan is er zeker honder jaar ervaring met morfine. Maar je kan altijd vragen naar de pijn polie, ga alsjeblieft niet voor de Tramadol, Tramadol nogmaals is prima geschikt voor mensen met een helende botbreuk zoals elleboog, pijpbeen, scheenbeen, ja zeker, maar absoluut niet voor lange termijn. En helaas ook niet voor een buzz. Ik copy paste dit bericht naar andere tramadol gebruikers, die niet begrijpen dat Tramadol alleen geschikt is voor botbreuken die in een maand genoeg geheeld zijn bijvoorbeeld. In dat soort situaties is Tramadol daadwerkelijk geschikt. Maar bij hernia, langdurige pijn, nee, ook Oxycontin Oxycodone nee, je komt dan toch bij de pijnpoli, en dat kan alleen via de huisarts. De huisarts is iemand die beslist waar iemand voor behandeld wordt en welke route iemand gaat.

Wees dankbaar dat je gelukkig geen Atropine nodig zoals ik, omdat ik Acetylcholine niet af kan breken.

Wat ik heel jammer vind is het taboe op cannabis, en ik adviseer je om daar het niet over te hebben.

De pijnpoli, zeker na medische ingrepen die pijn op lange termijn hebben.
Klik om te vergroten...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Farmaceutical Inc zei:
Oh God, artsen begrijpen nog steeds niet dat er verschil is tussen situaties waarin medicatie korte tijd nodig is, of een vele langere termijn nodig is. Daarom hier een copy paste, ik hoop dat je me vergeeft. Korte Termijn bij botbreuk zoals scheenbeen breuk is Tramadol uitermate geschikt o.a.
Klik om te vergroten...
Dankjewel ik ga het een paar keer nalezen en erover nadenken
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Medische cannabis is beslist niet een heilige pijnstiller..ook niet, als je wiet olie zou nemen met een hoog thc gehalte.
Bij mij werkt dat spul echt niet tegen pijn....
Dus dat is niet het beste middel. Nee.
Wat dat dan wel is?
Dat weet ik niet.
Alles heeft zen voor maar ook nadelen.
Verslaving, bijwerkingen, last met de spijsvertering, enz.
Ik kan helaas niet de gouden tip geven.
Ik ben ook op zoek...
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paaseieren zei:
Mrloverdj eigenlijk wel goed. Nog steeds geen oxy aangeraakt maar wel 3 tramadol per dag, qua roes merk ik er niks van maar ik heb geen pijn en dat is het belangrijkste!!

tur4x: Ja je verhaal is idd erg herkenbaar ja! Ik denk alleen wel dat mijn pijn echt is, heb vorige keer ook een week zonder gezeten en de pijn werd alleen maar erger en erger. Oxy slik ik niet meer sinds een aantal maanden alleen nog tramadol en hou mij er ook echt aan. De ene dag slik ik er 2 en de andere dag weer 3 ligt aan de pijn. Maar hoop wel dat ik na mijn operatie eraf ben hoor!! En het gekke is ook dat nu ik tig pillen heb liggen en maar hoef te bellen dat ik nieuwe krijg dat ik er ook niet meer zo mee bezig ben. En de hele roes krijg ik van tramadol ook niet, ik slik(te) natuurlijk echt bizar veel dus 100MG tramadol merk ik niets van behalve dat ik redelijk pijn vrij ben.
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het inmiddels. Ik wordt vrijdag opgenomen om af te bouwen van Oxycodon.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alle sterkte toegewenst iig!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Farmaceutical Inc zei:
Oh God, artsen begrijpen nog steeds niet dat er verschil is tussen situaties waarin medicatie korte tijd nodig is, of een vele langere termijn nodig is. Daarom hier een copy paste, ik hoop dat je me vergeeft. Korte Termijn bij botbreuk zoals scheenbeen breuk is Tramadol uitermate geschikt o.a.
Klik om te vergroten...
Lees het nu pas.bedankt dat je de tijd hiervoor hebt genomen, ik leer graag de kijk van anderen erop.

Maar je schrijft ergens dst je het taboe op cannabis jammer vind maar je adviseert om het er niet over te hebben?

Waarom niet en hier op DF toch wel?

Ik kan daar echt baat bij hebben.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte, hier nu 82 uur van de oxy en tramadol weer af. (Ik combineerde het niet) ik deed om de dag ivm rugklachten.

had met mezelf afgesproken dat als er niets uit de mri scan zou komen, ik de medicatie meteen weg zou doen.
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Het gaat over, echt!
Je zit nu zonder tramadol wat niet wenselijk was, maar grijp die kans aan!
Het is juist goed dat je ziek bent. 5 dagen heel ziek, misschien 2 dagen langer en daarna ben je duizenden dagen..je hele leven clean! Is het echt waard.
Zie het als een strijd die je al aangegaan bent, en die kan je winnen door het uit te zitten.

Hoe klote ook..accepteer het. Elke ochtend dat je wakker wordt ben je niet wéer een dag ziek, maar juist dichter bij je herstel.

Nog maar een paar daagjes te gaan.Misschien wel korter.
Klik om te vergroten...
Echt? Geldt dit ook voor oxys? Nu op 30 mg. Vandaag door terugval 60 genomen. Voel me angstig depressief en zie niets meer zitten. W il er af. Maar de verhalen over afkick oxys lijken heftiger dan bruin of methadon? Wat is slim.ct of afbouwen nu en iedere paar dagen de helft eraf?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je eraf wil, dan is het om de 5 dagen 5 mg afbouwen.
Als het te snel gaat, hou je dit niet vol!
Houd dit schema maar aan!
Dan komt het goed!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is best wel pittig.
Respect voor je doorzettingsvermogen!
Ga zo door en...je komt er!
L
Lindsey72Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Farmaceutical Inc zei:
Tramadol heeft bij mij maar weinig effect op pijn ervaring in positieve zin. Ik mocht 4 maal 50mg per dag, maar en dit is dan gelukkig vele jaren geleden, alhoewel er geen enkele positieve reden meer was om tramadol te nemen, merkte ik wel dat ik het moest afbouwen.

Op youtube vond ik iemand die uitlegde hoe je tramadol afbouwd.

Ik kreeg inplaats van de instant versie de Retard versie. Deze versie van tramadol bestaat uit kleine balletjes in een capsule. Iedere dag haalde ik een balletje weg, maar eigenlijk eerder andersom, ik gooide deze Retard Tramadol om, en de balletjes uit de capsule op een A4 papier. Dan telde ik het aantal balletjes wat erin zat, en de volgende dag soms 1tje minder, en nu al 9 jaar zonder Tramadol. Maar ik heb geen enkel positief effect gehad van Tramadol, helaas ook niet op pijn gebied. Dat is waarschijnlijk omdat voor Tramadol het zo is dat je veel Dopamine enzo moet hebben. En dat heb ik waarschijnlijk niet.

Ik zat dus met een pijnstiller, die helaas nutteloos was, en alleen de eerste week een deceptief gevoel gaf. Daarna zat ik al aan de Tramadol. En dan bedoel ik na 1 week werkte het al sinds het begin niet tegen pijn, maar gaf tramadol wel een iets positievere instelling, wat uiteraard een illussie was.

Maar de lichamelijke afbouw, ik heb er wel balletje voor balletje met de Retard versie over gedaan bij het afbouwen. En uiteindelijk bij het stoppen gingen alle balletjes in de Tramadol Retard capsule van 50 milligram in het afval bakje. ( Mag niet in gewoon vuil van huisarts. )

Wat heeft Tramadol mij doen concluderen:

Tramadol werkt pijnstillend als je veel dopamine hebt, en dat heb ik niet, het werkte wel afleidend de 1e week, maar toen, de ontwenning,...

En dan moet ik eerlijk zijn, dit is een product, ja de tramadol is een product voor heel korte termijn, Tramadol is te afhankelijk van je geluksvoorraad die Tramadol voortijdig op kan maken, zoals de Dopamine en Serotinine e.d.

Het is zoals ik begrijp geen echt opiaat, het putte gewoon mijn Dopamine uit.

Samenvatting.

Afbouwen van Tramadol doe je hopelijk met het omzetten van de gewone 50 milligram in de langwerkende kleine balletjes Retard 50 milligram Tramadol. Deze balletjes kan je dagelijks tellen, en dan na ongeveer 2 maanden heb je dat kleine capsuletje met kleine balletjes die eigenlijk alleen lichamelijke klachten voorkomen niet meer nodig.

Op dit moment heb ik een ander medicijn, en dat is atropine. En dat valt buiten dit topic. Ik kan helaas Acetylcholine niet snel genoeg afbreken, en ik wens niemand dit toe. Atropine wordt gemaakt van de wolfskers.

Ik heb nu uitgelegd dat ik een heel ander medicijn nodig had dan Tramadol of een opiaat voor pijn, maar ook uitgelegd hoe je van Tramadol afkan bouwen. Dit gebeurde in overleg met een arts.

Sterkte, want ik heb zelf ook vragen waarom opiaten helemaal niet werken bij mij, althans lijkt het. En dan bedoel ik Codeinefosfaat bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Hallo het is voor jou al even geleden
Maar had je ook pschysche klachten na het stoppen met de tramadol
Ik ben nu 4 weken clean maar voel me zo slecht zo onrustig zenuwachtig bah
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik iets wil voelen van tramadol dan moet ik een bekerglas vol Zaldiar innemen...( 35 mg tramadol met 350 mg paracetamol)
Dit neem ik alleen bij echt hevige pijn.
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi Lindsey. Ik ben inmiddels geopereerd en WAS afgekickt helaas nog veel pijn en daar oké lyrica gekregen waardoor ik zo erg zat te spacen dat ik niet meer kon functioneren. Vind dat spacen wel leuk maar niet 24/7. Nu dus weer tramadol maar erg weinig. 2x 25MG en daarmee kan ik t net uithouden en voel me soms zelfs een beetje high. Bizar dat ik begin dit jaar 30 pillen op een dag nam en niets voelde en nu van Zo weinig al.

maar om op je vraag te komen, nee werd niet depri. Alleen de eerste 2 weken ook ivm het afkicken maar daarna niet
Meer. Misschien herkennen anderen sit?
L
Lindsey72Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank.je wel ik begrijp er ook niks van dat ik me geestelijk zo klote voel
Jij heel veel sterkte
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet heel goed, hoe ik me voel zonder de medicijnen. Heel erg goed!
Ik ben er nu veel beter aan toe met de tegenwoordige medicatie.
That's for sure!
L
Lindsey72Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Super fijn voor je
Ik hoop dat het bij mij ook goed komt ooit
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat hoop ik ook, voor iedereen, die worstelt..!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."