Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSubuxone/bupe afkickervaringen

Subuxone/bupe afkickervaringen

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Drientje,
Waardeer het dat je je in probeert te leven in een heroine verslaving. Maar denk dat je te makkelijk een conclusie trek. Als je allemaal zo makkelijk van je fouten zou leren zou er niemand verslaafd zijn denk ik. Het zijn vaak lange processen om uit een verslaving te kunnen groeien. En iedereen doet dat op zijn manier. Wel mooi dat er tegenwoordig dat middel subuxone is ik kan dat niet uit eigen ervaring was er volgens mij nog niet toen ik stopte. Maar klinkt beter als methadon want dat is echt zooi. Is nog door de duiters in de tweede wereldoorlog uitgevonden en toen heete het adolfhine brrr.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#2
drientje,..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Euh, nee, ik ben 28 en werk al sinds mijn 16e jaar. En ik werk op een kantoor waar ik borden teken. :) School heb ik al heel lang niet van binnen gezien :P .

En ik snap dat de geestelijke kant van een verslaving je terug laat vallen of bang laat zijn voor de afkick. Het zijn je gedachten die je angst gevoel geven, zo sterk dat je er een fysieke reactie van krijgt waardoor je nog banger wordt om af te kicken en je uiteindelijk liever een 'makkelijkere' weg kiest.

Ik heb van mijn 19e tot mijn 21e een behoorlijke XTC verslaving gehad. Toen kwam ik iemand tegen waar ik zo verliefd op was dat ik alles voor hem over had. Ik ben toen gestopt met gebruiken maar na een tijd merkte ik dat ik terug verlangde naar de verdoving. Ik misbruikte allerlei andere huis tuin en keuken middeltjes maar niets kon mij die verdoving geven dan XTC. Ik was op de vlucht voor mijn eigen gevoel want nuchter werd ik steeds met mijzelf geconfronteerd. Verdriet uit het verleden wat niet verwerkt was verstopte ik in drugs. Na drie jaar harddrug vrij begon ik zo hard naar drugs te verlangen dat ik alleen van de gedachte, aan hoe het weer zou zijn om een pil te slikken, een zelfde fysieke reactie had (vergrote pupillen, zweten, trillen, slapeloos) als wanneer ik gebruikt zou hebben. Dus ik snap de craving, daar ben ik bekend mee en ik weet ook dat er in NL goede hulp te krijgen is ter ondersteuning van die kant van de verslaving met praat groepen en individuele psychotherapie.
Wat ik probeer te begrijpen is waarom mensen die echt echt echt willen stoppen dan niet cold turkey stoppen? Natuurlijk zijn er alternatieven die het lichter maken maar is het dan zo dat die negatieve associatie van de CT volledig overstemd wordt door de craving van de mentale verslaving?

Ik gebruik geen voor mij verslavende drugs. Ik ben een tijd verslaafd geweest aan speed maar dan slaap je een tijd goed uit en ben je afgekickt, rest is alleen de mentale craving en heel af en toe gun ik mezelf een weekendje speed. Dat zou het hero dus niet kunnen? Ben je weer meteen hooked als je ooit weer gebruikt?

En komt dat dan door dat de chemische samenstelling in je hoofd permanent naar de hero 'is gaan staan'? (weet het even niet anders uit te drukken). Zijn de receptoren in je hoofd door de tijd van gebruiken soort van aangepast aan de heroïne dat de drang zo overweldigend groot is dat je weer en weer neemt?

Ik kan hier geen info over vinden op internet maar ik vind het wel heel erg interessant.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#4
hallo drientje,
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik denk dat je een heroine verslaving niet kunt vergelijken met wat anders, ik ben ook jarenlang aan coke verslaafd geweest en heb denk ik het meeste wel gebruikt wat los en vast zit.
pijn en ellende ga ja na verloop van tijd bagataliseren hoor, bevallen is ook geen pretje en toch lopen er heel wat koters rond.
ik dacht al dat je geen heroine verslaving hebt gehad anders had je het afkicken niet vergeleken met de verkoudheid van je moeder :confused: , ik bedoel dat zeker niet vervelend hoor, maar ik kan je verzekeren dat ik liever ( en meer met mij !!!!!) toch liever een hele pittige griep zou hebben dan af te kicken.
ik begrijp best dat je alles wilt voelen dus ook de ellende maar geloof me het weerhoudt je er niet van om toch weer te gebruiken, ik denk dat je dat pas snapt als je wel een heroverslaafde bent, dus is het maar goed dat je het niet snapt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vergeleek de afkick niet met de kwalen van mijn moeder.

Drientje zei:
Ik snap dat de afkick van hero hel is maar hey, klagen over
onrust, slapeloosheid, geeuwen, tranende ogen, lopende neus
Klik om te vergroten...
hebt vind ik wel een beetje overdreven. Mijn moeder heeft ergere dingen als ze twee weken verkouden is en amper kan ademen.
Klik om te vergroten...
Ik vergeleek zijn klachten met erg mild als ze van de afkick zijn dan. Als dat alles was dan kom je er goed mee weg. Maar Zeepbel draaide het om en zei dat dit niet zo leuk was. Ik zou zeggen, gast, wees fucking blij dat dat het enige was! Je had wel 10 dagen kunnen liggen kreperen in je bed, alles onderkotsend.

En nee, ik snap het niet dus vraag ik om informatie (zie vorige post.) Ik wil zeker de afkick niet bagatelliseren of de persoon die een andere weg kiest dan CT belachelijk maken of kritiek op die persoon hebben hebben.

En ik ben zeker niet van plan om ooit heroïne te gaan gebruiken. Ik hou van mijn leven en heb niet de behoefte om mijzelf af te zonderen van die wereld waar ik net weer blij van aan het worden ben.
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi drientje,
das goed om te horen en op sommige vragen krijg je nooit een concreet antwoord hoor en das misschien maar goed ook.
er zijn zoveel leuke en spannende dingen en het leven is toch wat je er zelf van maakt :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."