#1
Je hebt helemaal gelijk.Nonsens. Haha.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.
Maar even goede vrienden
Gr haha
Je hebt helemaal gelijk.Nonsens. Haha.
Waarom ik kort reageerde gister op het verhaal inclusief de foto's van druggebruikers van een Mrloverdj, was omdat ik aan het afbouwen ben van de door de huisarts begeleide afbouw oxycodon. Ik voel me klote. Ten eerste wil ik de huisarts "sarcastisch" bedanken dat hij mij dit voor dit spektakel, gezien ik zelf niet wist dat het in principe een domme zet was een patiënt met een gebruikersverleden (15 jaar geleden weliswaar), ongeacht de extreme pijn, dit middel voor te schrijven.Het verschil tussen oxycodon en heroine is dat het twee totaal verschillende stoffen zijn die totaal anders werken
Het verschil is dat oxycodon gemaakt word uit thebaine en kwa potentie ongeveer eve sterk is als heroine.
Alleen thebaine: Thebaïne is een opiumalkaloïde met als brutoformule C₁₉H₂₀NO₃. Het komt in kleine hoeveelheden voor in opium. Thebaïne is chemisch verwant aan morfine en codeïne. Het heeft echter geen sederend maar een stimulerend effect en kan in hoge doses strychnine-achtige krampen
Hierdoor beschouwen de meeste mensen oxycodon meer als een energieopwekkende opiaat vergeleken heroine.
En heroine dat is morfine, alleen dan bewerkt via een chemisch proces wat alleen al heel slecht is, niet goed gereinigt hoeft te zijn, en ook nog eens met meerdere middelen versneden zult worden wanneer het ze vaste vorm heeft waardoor je kan zeggen dat heroine de meest schadelijke opiaat voor je lichaam is.
Tevens is heroine wat dus eigenlijk morfine 2.0 is de meest recreatieve opiaat omdat morfine/heroine de meest euforische/gelukkige high geeft van alle opiaten die er zijn.
Maar oxycodon is ook zeker geen ontschuldig middel ondaks het schoner is omdat het door farmaceuten gedaan word en is wel minder euforisch maar meer energiek dan hero dus bijde kunnen ze eve duivels/slopend zijn uiteindelijk.
Volgens mij heeft hij wel enigszins gelijk. Opiaten tasten, van wat ik ervan denk te weten, het lichaam nauwelijks aan.Je hebt helemaal gelijk.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.
Maar even goede vrienden
Gr haha
Check ff mijn nieuwe berichtJe hebt helemaal gelijk.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.
Maar even goede vrienden
Gr haha
Kijjk, met zo'n post kan ik meeVolgens mij heeft hij wel enigszins gelijk. Opiaten tasten, van wat ik ervan denk te weten, het lichaam nauwelijks aan.
De degradatie van het lichaam van junkies, is vooral te wijten aan hun levensstijl (slecht eten, slecht slapen, slechte lichamelijke verzorging, slechte spuithygiëne etc.). Dan ga ik er wel vanuit dat het om zuivere oxycodon en zuiver heroïne zou gaan. Versnijdingsmiddel kan natuurlijk van alles zijn!
10 dagen versus 10 maanden afkick bij oxys? Terwijl heroïne 10 dagen ,5 tot 7 dagen afkick is? Is dit nu waar. Want dan iedere oxygebruiker beter overstappen op het bruine griezelige goedje toch?Heroïne, oxycodon, oxynorm.
Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.
Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...
Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.
En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.
Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.
De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.
Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
Oxycodon en heroine zijn alsnog heel verschillend en heroine is een stuk recreatiever maar heel erg onzuiver tegenwoordig. En afkick van heroine en oxycodon zijn allebij ong evening 1-2 weken bij methadon een maand omdat methadon 24-36 uur werkt en een lange halfwaardetijd heeft kortom dus lang in het bloed blijft en oxycodon/ heroine over het algemeen maar 4-6uur werken met een veel kortere halfwaardetijd dat bepaald over t algemeen hoelang de ontwenningsverschijnselen zullen duren.10 dagen versus 10 maanden afkick bij oxys? Terwijl heroïne 10 dagen ,5 tot 7 dagen afkick is? Is dit nu waar. Want dan iedere oxygebruiker beter overstappen op het bruine griezelige goedje toch?
ik lees veel over gebruik heroine, ik stam nog uit de tijd dat dit achter het station gebeurde en 1 x gebruiken i verslaafd zijn... hoorde we maar recreatief gebruik van heroine bestaat ?Voor recreatief, snelwerkende oxycodon(ocynorm) zonder tolerantie geeft 20mg je wel een redelijke high. Je kunt ze ook voor pijnklachten bewaren ipv recreatief te gebruiken... Anders kan je net zo goed één keer heroine kopen en dat wegsnuiven. Maarja dat is mijn mening xd
alle antwoorden staan hier al zie ik nuik lees veel over gebruik heroine, ik stam nog uit de tijd dat dit achter het station gebeurde en 1 x gebruiken i verslaafd zijn... hoorde we maar recreatief gebruik van heroine bestaat ?
Helemaal mee eens, ik snap je en je hebt helemaal gelijk. Ik ben zeker verslavingsgevoelig. Het is bij mij altijd in fases.... Heb 10 jaar lang geblowd, vandaag precies 1 maand nuchter. Heb altijd middelen misbruikt, deed het stiekem maar de lol ging er ook weer snel van af.Heroïne, oxycodon, oxynorm.
Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.
Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...
Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.
En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.
Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.
De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.
Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu noeg van weetAllereerst bedankt voor al je behulpzame reacties! Ben allang blij dat ik mijn vragen hier kan stellen.
Mijn hele leven ben ik al omgeven door mensen met drank en drugsmisbruik. Voor mezelf ben ik nooit echt verslaafd geweest aan een bepaald middel maar heb altijd de behoefte om meer te weten te komen over drugs. Het is niet dat ik heroïne wil gebruiken maar wil voornamelijk weten wat dit dan zo anders maakt dan alle andere opiaten.
Drugs fascineren mij. Dat heeft het altijd al gedaan. Ik heb ook opgenomen gezeten in een jongeren kliniek (Yes We Can Clinics) en daarna in een safe House. Hier heb ik zoveel mensen leren kennen die verslaafd waren aan allerlei verschillende middelen, hetgeen mij eigenlijk alleen maar meer heeft getriggerd erachter te komen waarom dit allemaal zo werkt.
Spuiten van welke drugs dan ook is dan ook echt het enige wat ik nooit zou doen, ben doodsbang voor naalden. (Toevallig voor de operatie laatst moest ik een ruggenprik krijgen en heb toen ook expliciet gevraagd om mij eerst onder rouge te brengen omdat ik daar doodsbang voor ben).
Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen heroïne en bijvoorbeeld oxycodon. Zo lang ik daar geen duidelijk antwoord op heb blijf ik met die vraag rondlopen.
Heel erg bedankt man! Ik kijk wel uit, voor mij geen heroïne. Het is niet dat ik oxycodon zo even bij mijn moeder kan halen voor recreatief gebruik hoor. Ik ben voornamelijk zo gefascineerd geraakt door opium doordat mijn ex schoonvader een beenamputatie heeft gehad en daarvoor dus ook oxycontin heeft gekregen van de huisarts. Hij was altijd al verslaafd aan voornamelijk snuifcoke in combinatie met downers (alcohol, GHB Ed.) Maar zodra hij aan de oxycontin begon met verlengde afgifte ging het in rap tempo flink mis. Op een gegeven moment zette hij mij zo onder druk dat ik bij mijn moeder moest vragen om haar oxycontin omdat hij zonder zat. Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu genoeg van weet![]()
Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.
Ik snap je, mijn moeder heeft vasculaire Ehlers Danlos. Heeft de oxycodon, oxycontin en de fentanyl echt nodig vanwege haar pijn. Zij is ook niet verslaafd aan de medicatie in dusdanige zin dat ze het nodig heeft voor cravings ondanks dat ze dit al tientallen jaren slikt. Die ex schoonvader van mij is er echter binnen een paar maanden compleet afhankelijk van gewordenHet grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.
Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.
Los daarvan vermindert steeds meer je bioritme..
Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.
Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.
Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.
Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.
Google: heroïne before and after
Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.
Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!
Had het meer over de heroine hahaJa dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.
Klopt ik merk wel dat mensen die (base )coke verslaving hebben de lust wegtrekt door wiet te gebruiken. Ken 2 mensen bij die dit werkt.Als ik het goed heb(nog nooit basecoke gebruikt) krijg je na 1x gebruik heftigere cravings van basecoke dan van heroine. Dit is niet in elk geval hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen wel. En de reden dat mensen niet van methadon afkomen komt doordat methadon heftigere afkick verschijnselen geeft dan heroïne. De ontwenning van methadon houdt ook langer aan dan de ontwenning van heroine. Nou probeer ik het uitproberen van heroine niet aan te praten!! Mrlovedj heeft wel gelijk je kan het beter links laten liggen!!!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."