Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxynorm VS oxycontin

Oxynorm VS oxycontin

47 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fighter1980 zei:
Nonsens. Haha.
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.

Maar even goede vrienden
Gr haha
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Het verschil tussen oxycodon en heroine is dat het twee totaal verschillende stoffen zijn die totaal anders werken

Het verschil is dat oxycodon gemaakt word uit thebaine en kwa potentie ongeveer eve sterk is als heroine.

Alleen thebaine: Thebaïne is een opiumalkaloïde met als brutoformule C₁₉H₂₀NO₃. Het komt in kleine hoeveelheden voor in opium. Thebaïne is chemisch verwant aan morfine en codeïne. Het heeft echter geen sederend maar een stimulerend effect en kan in hoge doses strychnine-achtige krampen
Hierdoor beschouwen de meeste mensen oxycodon meer als een energieopwekkende opiaat vergeleken heroine.

En heroine dat is morfine, alleen dan bewerkt via een chemisch proces wat alleen al heel slecht is, niet goed gereinigt hoeft te zijn, en ook nog eens met meerdere middelen versneden zult worden wanneer het ze vaste vorm heeft waardoor je kan zeggen dat heroine de meest schadelijke opiaat voor je lichaam is.
Tevens is heroine wat dus eigenlijk morfine 2.0 is de meest recreatieve opiaat omdat morfine/heroine de meest euforische/gelukkige high geeft van alle opiaten die er zijn.

Maar oxycodon is ook zeker geen ontschuldig middel ondaks het schoner is omdat het door farmaceuten gedaan word en is wel minder euforisch maar meer energiek dan hero dus bijde kunnen ze eve duivels/slopend zijn uiteindelijk.
Klik om te vergroten...
Waarom ik kort reageerde gister op het verhaal inclusief de foto's van druggebruikers van een Mrloverdj, was omdat ik aan het afbouwen ben van de door de huisarts begeleide afbouw oxycodon. Ik voel me klote. Ten eerste wil ik de huisarts "sarcastisch" bedanken dat hij mij dit voor dit spektakel, gezien ik zelf niet wist dat het in principe een domme zet was een patiënt met een gebruikersverleden (15 jaar geleden weliswaar), ongeacht de extreme pijn, dit middel voor te schrijven.
Opvallend is ook de onwetendheid rondom tramadol of oxycodon tot 'het gevaar van voorgeschreven opiaten' doordrong bij huisartsen, toen het veelvuldig in de pers kwam in 2020 en mijn huisarts ineens wakker werd. Ik zelf had mijn verantwoordelijkheid moeten nemen, maar de pijn oversteeg alles.
Na het lezen van het verhaal van Mrloverdj werd mij duidelijk hoeveel vooroordelen er heersen onder niet echte ervaringsdeskundigen mbt heroine tov oxycodon bijv. Wanneer ik de mugshots weer ergens zie en deze worden gebruikt als zijnde feiten, dan vind ik persoonlijk dat de moderator hier moet ingrijpen. Onjuistheden als feiten weergeven op een perfect forum als dit is fout. En moet niet mogen. De foto's zijn bijvoorbeeld niet altijd van heroïne gebruikers. In Amerika wordt heroïne veelvulldig versneden met fentanyl. In Nederland soms met troep , maar zeker niet met fentanyl. In Nederland wordt door gebruikers gekookte coke gerookt, wat veel en veel slechter is dan heroïne voor het lichaam. Weliswaar niet lichamelijk verslavend , maar zeer slecht voor zowel het lichaam als het uiterlijk. Met heroïne, weliswaar normaal gebruik , niet shotten , niet grote hoeveelheden en niet in combi met gekookte coke roken, goed eten, douchen en gewoon werken of whatever, zorgt ervoor dat niemand het hoeft te zien. Er zijn genoeg die het doen ,veel geld hebben, een baan en een gezin. Tevens ga je er na 2 jaar niet uitzien als een vergaan gebakje. De mugshots zijn vaak van crystal meth gebruikers ,die heroïne bij gebruiken om rustig te worden. Of crackgebruikers, of combigebruikers. Maar opiaatgebruikers kunnen heel onherkenbaar zijn, mits begij gezond leven en geen troep als crystal meth of drank of crack als verslaving erbij gebruiken. Ja dan ga je er niet knapper uitzien. Het prototype heroinegebruiker sterft uit. Degene die het doen worden nog amper herkent. Het is soms zelfs een zakenman, acteur, etc. Shotten gebeurt ook bijna niet meer. Begin er niet aan. De euforie van heroïne is niet vergelijkbaar met die van oxy. Heroïne is geestelijk veel verslavender. Maar het verhaal van mrloverdj is typisch van iemand die niet weet waarover hij praat
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Je hebt helemaal gelijk.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.

Maar even goede vrienden
Gr haha
Klik om te vergroten...
Volgens mij heeft hij wel enigszins gelijk. Opiaten tasten, van wat ik ervan denk te weten, het lichaam nauwelijks aan.

De degradatie van het lichaam van junkies, is vooral te wijten aan hun levensstijl (slecht eten, slecht slapen, slechte lichamelijke verzorging, slechte spuithygiëne etc.). Dan ga ik er wel vanuit dat het om zuivere oxycodon en zuiver heroïne zou gaan. Versnijdingsmiddel kan natuurlijk van alles zijn!
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Je hebt helemaal gelijk.
Hoe had ik al jouw onderbouwingen nou kunnen missen...en je bronnen zijn ook al zo talrijk.

Maar even goede vrienden
Gr haha
Klik om te vergroten...
Check ff mijn nieuwe bericht
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hardcore_frk zei:
Volgens mij heeft hij wel enigszins gelijk. Opiaten tasten, van wat ik ervan denk te weten, het lichaam nauwelijks aan.

De degradatie van het lichaam van junkies, is vooral te wijten aan hun levensstijl (slecht eten, slecht slapen, slechte lichamelijke verzorging, slechte spuithygiëne etc.). Dan ga ik er wel vanuit dat het om zuivere oxycodon en zuiver heroïne zou gaan. Versnijdingsmiddel kan natuurlijk van alles zijn!
Klik om te vergroten...
Kijjk, met zo'n post kan ik mee
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
Klik om te vergroten...
10 dagen versus 10 maanden afkick bij oxys? Terwijl heroïne 10 dagen ,5 tot 7 dagen afkick is? Is dit nu waar. Want dan iedere oxygebruiker beter overstappen op het bruine griezelige goedje toch?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Fighter1980 zei:
10 dagen versus 10 maanden afkick bij oxys? Terwijl heroïne 10 dagen ,5 tot 7 dagen afkick is? Is dit nu waar. Want dan iedere oxygebruiker beter overstappen op het bruine griezelige goedje toch?
Klik om te vergroten...
Oxycodon en heroine zijn alsnog heel verschillend en heroine is een stuk recreatiever maar heel erg onzuiver tegenwoordig. En afkick van heroine en oxycodon zijn allebij ong evening 1-2 weken bij methadon een maand omdat methadon 24-36 uur werkt en een lange halfwaardetijd heeft kortom dus lang in het bloed blijft en oxycodon/ heroine over het algemeen maar 4-6uur werken met een veel kortere halfwaardetijd dat bepaald over t algemeen hoelang de ontwenningsverschijnselen zullen duren.
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Voor recreatief, snelwerkende oxycodon(ocynorm) zonder tolerantie geeft 20mg je wel een redelijke high. Je kunt ze ook voor pijnklachten bewaren ipv recreatief te gebruiken... Anders kan je net zo goed één keer heroine kopen en dat wegsnuiven. Maarja dat is mijn mening xd
Klik om te vergroten...
ik lees veel over gebruik heroine, ik stam nog uit de tijd dat dit achter het station gebeurde en 1 x gebruiken i verslaafd zijn... hoorde we maar recreatief gebruik van heroine bestaat ?
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
tess69 zei:
ik lees veel over gebruik heroine, ik stam nog uit de tijd dat dit achter het station gebeurde en 1 x gebruiken i verslaafd zijn... hoorde we maar recreatief gebruik van heroine bestaat ?
Klik om te vergroten...
alle antwoorden staan hier al zie ik nu
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, ik snap je en je hebt helemaal gelijk. Ik ben zeker verslavingsgevoelig. Het is bij mij altijd in fases.... Heb 10 jaar lang geblowd, vandaag precies 1 maand nuchter. Heb altijd middelen misbruikt, deed het stiekem maar de lol ging er ook weer snel van af.

Ik heb vele soorten drugs gebruikt, de meest verslavende daarvan zijn Meth en basecoke. Het gekke is dat ik er altijd wel weer mee kan stoppen, vaak ben ik er ineens klaar mee. Hetgeen voor mij alleen echt als duidelijk de zwaarste verslaving is: gokken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
jan020 zei:
Allereerst bedankt voor al je behulpzame reacties! Ben allang blij dat ik mijn vragen hier kan stellen.

Mijn hele leven ben ik al omgeven door mensen met drank en drugsmisbruik. Voor mezelf ben ik nooit echt verslaafd geweest aan een bepaald middel maar heb altijd de behoefte om meer te weten te komen over drugs. Het is niet dat ik heroïne wil gebruiken maar wil voornamelijk weten wat dit dan zo anders maakt dan alle andere opiaten.

Drugs fascineren mij. Dat heeft het altijd al gedaan. Ik heb ook opgenomen gezeten in een jongeren kliniek (Yes We Can Clinics) en daarna in een safe House. Hier heb ik zoveel mensen leren kennen die verslaafd waren aan allerlei verschillende middelen, hetgeen mij eigenlijk alleen maar meer heeft getriggerd erachter te komen waarom dit allemaal zo werkt.

Spuiten van welke drugs dan ook is dan ook echt het enige wat ik nooit zou doen, ben doodsbang voor naalden. (Toevallig voor de operatie laatst moest ik een ruggenprik krijgen en heb toen ook expliciet gevraagd om mij eerst onder rouge te brengen omdat ik daar doodsbang voor ben).

Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen heroïne en bijvoorbeeld oxycodon. Zo lang ik daar geen duidelijk antwoord op heb blijf ik met die vraag rondlopen.
Klik om te vergroten...
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu noeg van weet :)

Edit: opiaten zijn morfine, codeine, heroïne (komt uit opium)

Semi opiaten zijn: stoffen die als grondstof een stof uit opium hebben

Opöiden zijn stoffen die niks met opium te maken hebben maar op dezelfde manier op je lichaam werken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.

Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.

Los daarvan vermindert steeds meer je bioritme..
Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.

Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.


Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.

Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.
Google: heroïne before and after

Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#13
MrJunkieXL zei:
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu genoeg van weet :)
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt man! Ik kijk wel uit, voor mij geen heroïne. Het is niet dat ik oxycodon zo even bij mijn moeder kan halen voor recreatief gebruik hoor. Ik ben voornamelijk zo gefascineerd geraakt door opium doordat mijn ex schoonvader een beenamputatie heeft gehad en daarvoor dus ook oxycontin heeft gekregen van de huisarts. Hij was altijd al verslaafd aan voornamelijk snuifcoke in combinatie met downers (alcohol, GHB Ed.) Maar zodra hij aan de oxycontin begon met verlengde afgifte ging het in rap tempo flink mis. Op een gegeven moment zette hij mij zo onder druk dat ik bij mijn moeder moest vragen om haar oxycontin omdat hij zonder zat. Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is de bitch van tolerantie..na een lange periode kan je enorm hoge doseringen hebben, als je die als eerst zou nemen, zou je een overdosis hebben gehad.

Maar ook tolerantie voorkomt een overdosis niet, verslaafden worden ineens te gretig en overschatten zichzelf. Vooral met afkickpogingen..Dan nemen ze in één keer een enorme dosis om zich goed te voelen..en zo heb je dus in Amerika al die mensen die eraan overlijden.

Overdoseren hoeft niet in 1 keer. Ook al bouw je het geleidelijk op. Het houdt een keer op...
jan020 zei:
Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.
Klik om te vergroten...
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Het grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.

Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.

Los daarvan vermindert steeds meer je bioritme..
Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.

Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.


Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.

Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.
Google: heroïne before and after

Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.
Klik om te vergroten...
Ik snap je, mijn moeder heeft vasculaire Ehlers Danlos. Heeft de oxycodon, oxycontin en de fentanyl echt nodig vanwege haar pijn. Zij is ook niet verslaafd aan de medicatie in dusdanige zin dat ze het nodig heeft voor cravings ondanks dat ze dit al tientallen jaren slikt. Die ex schoonvader van mij is er echter binnen een paar maanden compleet afhankelijk van geworden
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.

Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.

Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.
Klik om te vergroten...
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
MrJunkieXL zei:
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
transformated zei:
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.
Klik om te vergroten...
Had het meer over de heroine haha
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Als ik het goed heb(nog nooit basecoke gebruikt) krijg je na 1x gebruik heftigere cravings van basecoke dan van heroine. Dit is niet in elk geval hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen wel. En de reden dat mensen niet van methadon afkomen komt doordat methadon heftigere afkick verschijnselen geeft dan heroïne. De ontwenning van methadon houdt ook langer aan dan de ontwenning van heroine. Nou probeer ik het uitproberen van heroine niet aan te praten!! Mrlovedj heeft wel gelijk je kan het beter links laten liggen!!!
Klik om te vergroten...
Klopt ik merk wel dat mensen die (base )coke verslaving hebben de lust wegtrekt door wiet te gebruiken. Ken 2 mensen bij die dit werkt.

Het klinkt gek maar het schijnt ook met heroïne te werken. Methadon kan ook maar is een stuk verslavender.

Succes in ieder geval!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."