Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare gevoel door Oxycodon

Rare gevoel door Oxycodon

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik al een aantal jaren Oxycodon, nu heb ik de laatste tijd nogal last van rare gevoelens, dit wanneer ik meer dan 90mg op een dag heb gebruikt, dat is namelijk het meest vreemde. Tot 90mg heb ik vrijwel geen rare gevoelens, ga ik daar overheen dan begint het. Ik probeer hier uit te leggen wat ik dan voel en of iemand van jullie dit ook wel eens heeft ervaren.

Wanneer ik naar bed ga dan begint het met rare trillingen en een soort van gebrom in mijn oren, met name dan het oor waarop ik lig. Zeer irritant, echter wanneer ik opsta dan is dit gebrom en de trilling meteen weg. Dus gebeurd alleen wanneer ik lig. Daarnaast ervaar ik de laatste tijd nog iets vreemder, namelijk dat echt heel mijn lichaam van binnen begint te trillen of eigenlijk meer lijkt te vibreren waarbij het ook wel op snelle prikjes lijkt, tintelend gevoel, echt ineens in heel mijn lichaam en op dat moment voelt het alsof ik ga zweven, ik voel letterlijk alsof ik uit mijn lichaam aan het treden ben, ondanks dat dit heftig klinkt, voelde ik mij totaal niet angstig, alsof dit iets heel normaal was. Maar wanneer ik dan mijn ogen opendoe, is het gevoel meteen instant weg, het tintelen en het zweefgevoel gewoon echt meteen weg. Als ik dan weer mijn ogen dichtdoe dan is het meteen weer terug tot ik mijn ogen open. Zo had ik het eergisteren gehad dat het tot zelfs 3x dichtmaken van mijn ogen optrad. Ik sliep dus niet, ik was klaarwakker toen dit gebeurde. Ik vind het vreemd omdat dit dus alleen gebeurd wanneer ik in bed lig en mijn ogen sluit en het meteen weg is wanneer ik ze weer open.

Wat ik ook raar vind is dat wanneer ik met mijn handpalmen lichtjes tegen mijn ogen aandruk dat ik ook een soort gezoem/gebrom/trilling in mijn oren voel/hoor.

Alles wat ik hierboven beschrijf gebeurd alleen wanneer ik iets meer dan 90mg heb gebruikt, bijvoorbeeld 120mg, echter nog nooit voorgekomen met een lagere dosering over de hele dag. Ik vind dit vreemd omdat ik al meer dan 5 jaar Oxy gebruik en in het verleden voor langere tijd ook op 120mg per dag zat en hier nooit eerder last van had, behalve dan oorsuizen.

Normaliter zit ik op 60mg per dag, maar soms door hevige pijn zit ik toch daarboven. De bedoeling is dat ik ga afkicken, dat is wat ik zelf wil maar door ziekte, o.a. darmontsteling e.d. lukt mij dit niet zo goed, ik moet dus een tijdje stabiel op 60mg zitten en dat doe ik dan ook in de meeste gevallen. Maat wat betreft dat rare gebrom en getril in mijn oren en dat gedoe met mijn lichaam, daar wil ik toch jullie mening over horen.
S
SnuifbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ook tijdje oxy gebruik nooit ergens last van gehad tot uit t niks als ik meer dan 100 pakte voelde ik me onprettig nie rustig leek wel n beetje op n nare come up van m ofzo toen ben ik 2 maande gestopt en daarna had ik er geen last meer van
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
90 mg is een stevige dosering.
Dat je ongewone neveneffecten krijgt lijkt mij volledig normaal.
Dosering lager houden dus.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt als een opiaten bijwerking van een (te) hoge dosering.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Klinkt als een opiaten bijwerking van een (te) hoge dosering.
Klik om te vergroten...
Ik neem al meer dan 5 jaar Oxy in en herhaaldelijk deze hoeveelheid waarbij ik in het verleden nooit problemen had met vreemde bijwerkingen zoals dit. Daarnaast vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat de vreemde gewaarwording verdwijnt op het moment dat ik mijn ogen open en meteen weer terugkomt wanneer ik ze sluit, daar zit misschien 5 seconde tussen. Wanneer ik mijn ogen open dan is het meteen in één tel weg, als ik ze sluit is het dus binnen 5 seconden terug en wederom open ik dan snel mijn ogen en hopla, alweer direct weg. Het voelt vreemd maar op de één of andere rare manier toch vertrouwd.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
DownUnder zei:
Ik neem al meer dan 5 jaar Oxy in en herhaaldelijk deze hoeveelheid waarbij ik in het verleden nooit problemen had met vreemde bijwerkingen zoals dit. Daarnaast vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat de vreemde gewaarwording verdwijnt op het moment dat ik mijn ogen open en meteen weer terugkomt wanneer ik ze sluit, daar zit misschien 5 seconde tussen. Wanneer ik mijn ogen open dan is het meteen in één tel weg, als ik ze sluit is het dus binnen 5 seconden terug en wederom open ik dan snel mijn ogen en hopla, alweer direct weg. Het voelt vreemd maar op de één of andere rare manier toch vertrouwd.
Klik om te vergroten...
In Amerika noemen ze dit nodding out volgens mij.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beter verminderen of stoppen. Wat je zegt heb ik ook meegemaakt. Dit zijn gewoon overdoseringen. @FredKroket idd nodding noemen ze het.
Voelt allemaal wel lekker aan maar je geraakt zwaar verslaafd zo als je dat gevoel wilt aanhouden.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
In Amerika noemen ze dit nodding out volgens mij.
Klik om te vergroten...
Nee dat is niet nodding out, nodding out is het "inslaap vallen" door opiaten en heeft niks met bijwerkingen of deze klachten te maken

OT: Ik zou dit met je dokter bespreken want dit zijn geen normale bijwerkingen van oxycodon maar iedereen reageert natuurlijk overal anders op en je zegt het al jaren te slikken misschien triggert de oxycodon iets in je lichaam waardoor je deze klachten krijgt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."