Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC!!! en hersenschade!!!!

XTC!!! en hersenschade!!!!

63 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Te laat...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik XTC nog maar relatief kort, zo'n 5 maanden, maar ik heb serieus al wel gemerkt dat ik me allemaal niet zo goed concentreer op dingen. Het zal ook wel voor een deel aan mij liggen, maar soms dan heb ik bijvoorbeeld een vrije dag of juist een les en dan lijkt het alsof het leven aan me voorbij gaat of zo, dat ik niet de dag pluk. (volg je het nog? :wave: ) Maar ook een beetje het kortetermijngeheugen echt zeker wel hoor. Het gebeurt ook steeds vader dat ik me verspreek tijdens het praten, of dat ik 2 woorden in een zin door elkaar haal.

offtopic: iets vreemds bij mij is er aan de hand als ik aan het bijkomen ben van drugsgebruik, maar alleen sinds kort. Het is namelijk altijd zo geweest dat ik last heb gehad van een rotgevoel in mijn maag als ik XTC geslikt heb de vorige dag. Ik ben 1 keer heel erg ziek geworden door XTC (in combinatie met een virus, want no way kan iemand zo ziek worden door XTC) maar sindsdien heb ik NOOIT geen last meer van een rotte maag en geestelijk word ik er alleen maar blijer van. Ook de dagen na XTC OF speed-gebruik heb ik helemaal nergens last van, ik loop fluitend door de schoollokalen, enz. Een vriend van mij die gebruikt precies evenveel (en ook hetzelfde type enz van speed en pillen) en als die mij belt, is het altijd van "oh ik voel me kut ouwe" en ik zo van "jaaaaah joh, ik voel me fucking perfect, HAHA"
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bent blijkbaar een kwade aanwezigheid kwijtgeraakt toen je zo ziek was.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
NexxtGen zei:
Ik gebruik XTC nog maar relatief kort, zo'n 5 maanden, maar ik heb serieus al wel gemerkt dat ik me allemaal niet zo goed concentreer op dingen. Het zal ook wel voor een deel aan mij liggen, maar soms dan heb ik bijvoorbeeld een vrije dag of juist een les en dan lijkt het alsof het leven aan me voorbij gaat of zo, dat ik niet de dag pluk. (volg je het nog? :wave: ) Maar ook een beetje het kortetermijngeheugen echt zeker wel hoor. Het gebeurt ook steeds vader dat ik me verspreek tijdens het praten, of dat ik 2 woorden in een zin door elkaar haal.

rood; Ik denk ook zeker dat als je je een keer verspreekt of je ff niet kan concentreren je dat niet meteen kan verwijten aan je gebruik van X, jij en iedereen hier trouwens is ook maar een mens, mensen maken fouten. Wat ik bedoel is (voorbeeld) je gebruikt iets en je denkt na een half uurtje, Voel ik nou al wat of denk ik het maar, nee ik voel wat, nee toch niet, en na een uur space je hem hard, dus er is duidelijk een verschil tussen DENKEN iets te merken (van spraakproblemen) als ze ook daadwerkelijk te hebben. Nja ik ben moe dus het is een vage uitleg :rolleyes:

blauw; Waarom zou je het meteen verwijten aan Xtc... kan ook aan andere dingen liggen, en of dit nou de ergste sympthomen zijn, nja daar kan ik wel mee leven om eerlijk te zijn :stoned: nog een pilletje dan maar, hehe :wave:
Klik om te vergroten...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij mij is het juist het omgekeerde.
Als ik Mdma gebruik op de manier waar ik me het best bij voel ( dit is met een paar vrienden, in een vertrouwd huis met rustige muziek, nie party-achtig, kan niets misgaan en zo )dan voel ik me de tot 2 weken erna zeer goed en zeer geconcentreerd.
Meestal doe ik dit dan ook net voor een examenperiode. Natuurlijk moet ik er wel bijzeggen dat ik ADD heb, dus normaal kan ik me bijna niet concentreren.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb ook 100% zeker last van een verslechterd kortetermijngeheugen, slechtere concentratie en over het algemeen zijn mijn emoties een beetje afgestompt in het dagelijks leven; minder dingen boeien me, maar ik vind dat niet zo erg. Ik vind bijvoorbeeld ook minder dingen snel negatief.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
NexxtGen zei:
ik heb ook 100% zeker last van een verslechterd kortetermijngeheugen, slechtere concentratie en over het algemeen zijn mijn emoties een beetje afgestompt in het dagelijks leven; minder dingen boeien me, maar ik vind dat niet zo erg. Ik vind bijvoorbeeld ook minder dingen snel negatief.
Klik om te vergroten...
klinkt bekend :)

ik maak me ook helemaal niet zo snel kwaad. als je soms ziet waar sommige mensen helemaal van over de rooie gaan. pfff doe niet zo moeilijk mens.

dat vind ik wel relaxt en ach dat korte termijngeheugen. gewoon wennen veel met briefjes enzo te werken
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
XTC en LSD staan niet eens in de top 10 van meest gevaarlijke drugs. Alcohol en tabak wel!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb er na de drugs nog nooit last van gehad

wel tijdens de X, ben ik met een vriend aan het praten, zit ik midden in een zin en is er een minuut stilte ofzo voor ik weer weet wat ik zeggen moet :rolleyes:

opzich wel komisch

nog niks gemerkt op school of werk...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eigenlijk wel tries wat mensen zichzelf aan doen! Als ik zo al die verschijnselen lees!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Holy Noise zei:
Eigenlijk wel tries wat mensen zichzelf aan doen! Als ik zo al die verschijnselen lees!
Klik om te vergroten...

ja... maja de laatste tijd deed ik het ook vaker... (3 week achter elkaar) maar wil nog even mee :) dus stop ik voor even :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Everio zei:
Holy Noise zei:
Eigenlijk wel tries wat mensen zichzelf aan doen! Als ik zo al die verschijnselen lees!
Klik om te vergroten...

ja... maja de laatste tijd deed ik het ook vaker... (3 week achter elkaar) maar wil nog even mee :) dus stop ik voor even :wink:
Klik om te vergroten...

Lijkt me zeer verstandig!!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ey df'mers,

Ik was wel benieuwd naar het volgende.

Ze zeggen altijd dat xtc op lange en bij korte termijn niet uit te sluiten is dat je hersen schade op kan lopen. De klachten zouden dan alsvolgt zijn; afname van concentratie, geheugen en tot verslechtering van de stemming. Nou is mijn vraag heeft iemand al hersen schade opgelopen van xtc, daarmee bedoel ik dat je echt merkt dat je geheugen achteruit is gegaan je je niet meer kan concentreren etc. En kan je er mee omgaan in het dagelijks leven? Of heeft het voor problemen gezorgt met je baan of op school ?¿?

Hier ben ik dus wel benieuwd naar, ik voel me door mij gebruik nog niks dommer en zit nog steeds lekker in me vel dus geen depressief gevoel, bij mij zal het dus nog wel meevallen :stoned: :mrgreen:
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Holy Noise zei:
Everio zei:
Holy Noise zei:
Eigenlijk wel tries wat mensen zichzelf aan doen! Als ik zo al die verschijnselen lees!
Klik om te vergroten...

ja... maja de laatste tijd deed ik het ook vaker... (3 week achter elkaar) maar wil nog even mee :) dus stop ik voor even :wink:
Klik om te vergroten...

Lijkt me zeer verstandig!!
Klik om te vergroten...

haha ja he :)

maja jij had gister ook op :wink: doe je vaker?
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#15
We zijn nou volgens mij in 2 topics aan het praten. Zo nu en dan. Een tijd lang te veel gedaan en ben er toen mee gestopt. Nu was het een half jaar geleden. Beetje jammer dat ik er nog maar 1 had! jij?
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#16
Holy Noise zei:
We zijn nou volgens mij in 2 topics aan het praten. Zo nu en dan. Een tijd lang te veel gedaan en ben er toen mee gestopt. Nu was het een half jaar geleden. Beetje jammer dat ik er nog maar 1 had! jij?
Klik om te vergroten...

haha idd in 2 topics :wink:

dan die andere maar :P

uhhm... 9 september 2006 (QBASE)
25 november 2006 (Qlimax)
2x in maart
3x in mei

en daarvoor was het wel lang geleden

maar nu ook weer voor tijdje gehad :P tis relax maar goed... gezondheid is belangrijker (heb er wel nog)
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
mensen ga even lekker op msn zitten chatten ofzo. Dit is echt way off topic :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sja, ik denk dat er weinig mensen zijn waarbij xtc de enige drug in hun leven is, dus dat is ook lastig onderzoeken.

Ik heb wel voorbeelden gezien van mensen die niets anders doen dan blowen, maar dan wel vele jaren elke dag, en daar is ook de hersenschade duidelijk merkbaar.

XTC zal ook heus wel schadelijk zijn, maar ik houd het gewoon bij 1 pilletje op een avond en 1 keer in de paar maanden. Dan vrees ik dat mijn dagelijkse wiet gebruik schadelijker is.
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Play_bunny zei:
mensen ga even lekker op msn zitten chatten ofzo. Dit is echt way off topic :)
Klik om te vergroten...

I'm sorry! :P
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wacky zei:
Sja, ik denk dat er weinig mensen zijn waarbij xtc de enige drug in hun leven is, dus dat is ook lastig onderzoeken.

Ik heb wel voorbeelden gezien van mensen die niets anders doen dan blowen, maar dan wel vele jaren elke dag, en daar is ook de hersenschade duidelijk merkbaar.

XTC zal ook heus wel schadelijk zijn, maar ik houd het gewoon bij 1 pilletje op een avond en 1 keer in de paar maanden. Dan vrees ik dat mijn dagelijkse wiet gebruik schadelijker is.
Klik om te vergroten...

dat vrees ik niet, dat weet ik zeker :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."