Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC tegenover Speed

XTC tegenover Speed

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Osi` zei:
Kzit nu een tijdje al met die 2 drugs in m'n kop, ik pak al een tijdje Bollen op feestjes.
Maar derjust zei een kameraad iets over speed.
Ging zo als volgt:
Ik: kga geen geld hebben voor te trippen op da festival
Hij: Pillen tappen zeker
Ik: Ja
Hij: Pakt dan speed ofzo hé


Nu vroeg ik me gewoon af, ik heb beide al geprobeerd.
Speed is 10 euro voor ongeveer een gram of minder
XTC is 10 euro voor 4 bollen (ik toch)

Van een bol voel ik het toch wel 3 a 4 uurtjes en van speed voel ik het wel 8 uur.
In feite ben je dus toch beter af met speed, maar waarom toch XTC gebruiken (zelf zit ik ook bij de gedachte, het is veiligerder en verstandigerder.)

Ook de afkick bij XTC vind ik vele maal beter dan Speed.

Nu kan men de voordelen tegen de nadelen eens opwegen van deze 2 pep drugs.
Klik om te vergroten...

Monsterconversatie

Is het langer dan 2-3 maand geleden dat je xtc genomen hebt, zo ja, zou ik voor xtc gaan, zo nee, zou ik voor speed gaan
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Damn gast wat een vraag... Het is voor iedereen anders, dus probeer het gewoon uit en creeer een eigen mening.......... :openmouth:

En dat geld jouw keuze bepaalt vind ik al helemaal belachelijk.. Beter neem je gewoon een thermoskan koffie mee als je dan per se wakker wilt blijven :sunglasses:

Pep is uitgaan, X is feesten.. Hoe intenser het is, hoe beter je X kan doen. Op een feest kijkt er sowieso niemand raar op van je scheve smoel. Maar dit is slechts MIJN mening.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
Klik om te vergroten...

Daar geef je toch zelf de oplossing? Als je gewoon wakker wil blijve, neem dan speed. Weet wel dat het tekort aan slaap, zeker in combinatie met speed, vroeg of laat zijn weerslag zal hebben op je lichaam. Aangezien je naar een festival gaat (meerdaags veronderstel ik), zal je je daar zelf misschien al niet meer zo goed voelen. Maar dat heb je van xtc ook, toch als je zegt dat de afkick van xtc bij jou erger is dan van speed.

Persoonlijk ga ik 100 pct voor xtc op een feest, gewoon om het geweldige gevoel. Van speed voel ik me wel "fel", maar dat is het dan ook. En ook heel belangrijk: na xtc kan ik wel slapen als ik dat wil (desnoods met behulp van weed). Van speed niet. En op een festival wil ik af en toe toch es goed slapen om daarna weer volledig te kunnen genieten.
Speed neem ik sowieso bijna of nooit. Enkel als er niets anders voorhanden is en ik heb zin om iets te nemen (domme reden misschien, maar ja).
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vince_ zei:
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
Klik om te vergroten...

Daar geef je toch zelf de oplossing? Als je gewoon wakker wil blijve, neem dan speed. Weet wel dat het tekort aan slaap, zeker in combinatie met speed, vroeg of laat zijn weerslag zal hebben op je lichaam. Aangezien je naar een festival gaat (meerdaags veronderstel ik), zal je je daar zelf misschien al niet meer zo goed voelen. Maar dat heb je van xtc ook, toch als je zegt dat de afkick van xtc bij jou erger is dan van speed.

Persoonlijk ga ik 100 pct voor xtc op een feest, gewoon om het geweldige gevoel. Van speed voel ik me wel "fel", maar dat is het dan ook. En ook heel belangrijk: na xtc kan ik wel slapen als ik dat wil (desnoods met behulp van weed). Van speed niet. En op een festival wil ik af en toe toch es goed slapen om daarna weer volledig te kunnen genieten.
Speed neem ik sowieso bijna of nooit. Enkel als er niets anders voorhanden is en ik heb zin om iets te nemen (domme reden misschien, maar ja).
Klik om te vergroten...

Ik pakte meestal spiet als 'verlengstuk' van de mdma. Dus mdma voor de liefde en euforie, spiet voor het wakkerblijven (heb dat euforische bij pep niet). Maar ik heb vandaag van een gast uit Twente 4 gram pasta gehad die toch vrij stevig was (sterker als wat ik normaal voor m'n kiezen krijg) en daarmee dus de mdma-ervaring kan verneuken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."