Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC tegenover Speed

XTC tegenover Speed

23 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op dat moment misschien wel ja, maar XTC vind ik de dag erna zoveel viezer qua afkick, en je bent veel skever en vager. Pep is ideaal, en je bent er lang niet zo vies brak van.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Imho is pep een middeltje om lekker je nachtje door te trekken en lang door te gaan, en xtc kan er ook voor gebruitk worden, maar dat gebruik ik liever voor het gevoel en de extase die je ervan krijgt. Ik zou het dus niet gebruiken voor lang door te kunnen gaan en gewoon pep nemen..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daarnaast pleegt pep ook niet zo'n aanslag op je serotonine.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben het met de geldkwestie eens, dat het geen invloed moet hebben op drugskeuze. Bovendien zijn ze allebei nou niet direct duur ofzo.
Maargoed, duur is natuurlijk relatief.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tgaat mij ook wel deels om geld, maar ook om het feit waar ik het mee langst doet. Als ik XTC neem doe ik het vooral om te kunnen dansen (doordansen)
Maar mij lijkt speed een betere keuze.
Mss offtopic in dit forum. Maar hoeveel lijntjes is ideaal uit een gram voor iemand die alleen maar op die 2 dagen gebruikt?
Aangezien ik nu op't moment niet aan pillen kan komen (kameraad die geld nie kan fixen, aangezien ik hem een portie paddos beloofd)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb liever gewoon pep. Je wordt niet zo wazig iig je maakt alles nog vrij helder mee..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou er lekker een paar grammekes wiet bij doen.
Wordt het toch nog duur :grin:
Alhoewel, da´s niet het antwoord op je vraag en die weet ik ook niet, dus.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lana zei:
Ik zou er lekker een paar grammekes wiet bij doen.
Wordt het toch nog duur :grin:
Alhoewel, da´s niet het antwoord op je vraag en die weet ik ook niet, dus.
Klik om te vergroten...
Wiet komt er zeker bij hoor ^^ Maar die ga ik nie echt hard verspillen als ik nog onder de speed zit, want ik voel er toch niets van en da's toch ook een beetje zonde.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Osi` zei:
Mss offtopic in dit forum. Maar hoeveel lijntjes is ideaal uit een gram voor iemand die alleen maar op die 2 dagen gebruikt?
Klik om te vergroten...


Dat moet je zelf beslissen eh, begin met een klein lijntje en kijk hoe je je dan voelt, als je harder wil gaan, neem dan nog wat bij.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat wil je? Energie & een spacy love gevoel of púúr veel energie, relatief helder en erg wakker zijn? Ik prefereer zelf speed op een feest, omdat ik soms extreem heftig reageer op xtc en dat dus liever thuis doe :). Maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders.. Zoals al gezegd is: laat je keuze niet afhangen van de prijs, want dat scheelt toch vrijwel niks en daarnaast gaat het er om dat jij datgene neemt waar jij je het lekkerste bij voelt..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb nu ook liever pep omdat XTC nu een kutwerking heeft...
Voorbij is de tijd dat de pilletjes zo lekker waren :(
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
Klik om te vergroten...

Niet er op letten? :P Als je flink wat mdma in je mik hebt space je 'm toch vanzelf wel..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Osi` zei:
Kzit nu een tijdje al met die 2 drugs in m'n kop, ik pak al een tijdje Bollen op feestjes.
Maar derjust zei een kameraad iets over speed.
Ging zo als volgt:
Ik: kga geen geld hebben voor te trippen op da festival
Hij: Pillen tappen zeker
Ik: Ja
Hij: Pakt dan speed ofzo hé


Nu vroeg ik me gewoon af, ik heb beide al geprobeerd.
Speed is 10 euro voor ongeveer een gram of minder
XTC is 10 euro voor 4 bollen (ik toch)

Van een bol voel ik het toch wel 3 a 4 uurtjes en van speed voel ik het wel 8 uur.
In feite ben je dus toch beter af met speed, maar waarom toch XTC gebruiken (zelf zit ik ook bij de gedachte, het is veiligerder en verstandigerder.)

Ook de afkick bij XTC vind ik vele maal beter dan Speed.

Nu kan men de voordelen tegen de nadelen eens opwegen van deze 2 pep drugs.
Klik om te vergroten...

Monsterconversatie

Is het langer dan 2-3 maand geleden dat je xtc genomen hebt, zo ja, zou ik voor xtc gaan, zo nee, zou ik voor speed gaan
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Damn gast wat een vraag... Het is voor iedereen anders, dus probeer het gewoon uit en creeer een eigen mening.......... :openmouth:

En dat geld jouw keuze bepaalt vind ik al helemaal belachelijk.. Beter neem je gewoon een thermoskan koffie mee als je dan per se wakker wilt blijven :sunglasses:

Pep is uitgaan, X is feesten.. Hoe intenser het is, hoe beter je X kan doen. Op een feest kijkt er sowieso niemand raar op van je scheve smoel. Maar dit is slechts MIJN mening.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
Klik om te vergroten...

Daar geef je toch zelf de oplossing? Als je gewoon wakker wil blijve, neem dan speed. Weet wel dat het tekort aan slaap, zeker in combinatie met speed, vroeg of laat zijn weerslag zal hebben op je lichaam. Aangezien je naar een festival gaat (meerdaags veronderstel ik), zal je je daar zelf misschien al niet meer zo goed voelen. Maar dat heb je van xtc ook, toch als je zegt dat de afkick van xtc bij jou erger is dan van speed.

Persoonlijk ga ik 100 pct voor xtc op een feest, gewoon om het geweldige gevoel. Van speed voel ik me wel "fel", maar dat is het dan ook. En ook heel belangrijk: na xtc kan ik wel slapen als ik dat wil (desnoods met behulp van weed). Van speed niet. En op een festival wil ik af en toe toch es goed slapen om daarna weer volledig te kunnen genieten.
Speed neem ik sowieso bijna of nooit. Enkel als er niets anders voorhanden is en ik heb zin om iets te nemen (domme reden misschien, maar ja).
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vince_ zei:
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
Klik om te vergroten...

Daar geef je toch zelf de oplossing? Als je gewoon wakker wil blijve, neem dan speed. Weet wel dat het tekort aan slaap, zeker in combinatie met speed, vroeg of laat zijn weerslag zal hebben op je lichaam. Aangezien je naar een festival gaat (meerdaags veronderstel ik), zal je je daar zelf misschien al niet meer zo goed voelen. Maar dat heb je van xtc ook, toch als je zegt dat de afkick van xtc bij jou erger is dan van speed.

Persoonlijk ga ik 100 pct voor xtc op een feest, gewoon om het geweldige gevoel. Van speed voel ik me wel "fel", maar dat is het dan ook. En ook heel belangrijk: na xtc kan ik wel slapen als ik dat wil (desnoods met behulp van weed). Van speed niet. En op een festival wil ik af en toe toch es goed slapen om daarna weer volledig te kunnen genieten.
Speed neem ik sowieso bijna of nooit. Enkel als er niets anders voorhanden is en ik heb zin om iets te nemen (domme reden misschien, maar ja).
Klik om te vergroten...

Ik pakte meestal spiet als 'verlengstuk' van de mdma. Dus mdma voor de liefde en euforie, spiet voor het wakkerblijven (heb dat euforische bij pep niet). Maar ik heb vandaag van een gast uit Twente 4 gram pasta gehad die toch vrij stevig was (sterker als wat ik normaal voor m'n kiezen krijg) en daarmee dus de mdma-ervaring kan verneuken.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kzit nu een tijdje al met die 2 drugs in m'n kop, ik pak al een tijdje Bollen op feestjes.
Maar derjust zei een kameraad iets over speed.
Ging zo als volgt:
Ik: kga geen geld hebben voor te trippen op da festival
Hij: Pillen tappen zeker
Ik: Ja
Hij: Pakt dan speed ofzo hé

Nu vroeg ik me gewoon af, ik heb beide al geprobeerd.
Speed is 10 euro voor ongeveer een gram of minder
XTC is 10 euro voor 4 bollen (ik toch)

Van een bol voel ik het toch wel 3 a 4 uurtjes en van speed voel ik het wel 8 uur.
In feite ben je dus toch beter af met speed, maar waarom toch XTC gebruiken (zelf zit ik ook bij de gedachte, het is veiligerder en verstandigerder.)

Ook de afkick bij XTC vind ik vele maal beter dan Speed.

Nu kan men de voordelen tegen de nadelen eens opwegen van deze 2 pep drugs.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind geld een heel slechte factor om drugskeuzes door te laten beinvloeden.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wacky zei:
Ik vind geld een heel slechte factor om drugskeuzes door te laten beinvloeden.
Klik om te vergroten...
idd

en bovendien vind ik speed en xtc ook niet echt 2 drugs die te vergelijken zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."