Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC tegenover Speed

XTC tegenover Speed

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kzit nu een tijdje al met die 2 drugs in m'n kop, ik pak al een tijdje Bollen op feestjes.
Maar derjust zei een kameraad iets over speed.
Ging zo als volgt:
Ik: kga geen geld hebben voor te trippen op da festival
Hij: Pillen tappen zeker
Ik: Ja
Hij: Pakt dan speed ofzo hé

Nu vroeg ik me gewoon af, ik heb beide al geprobeerd.
Speed is 10 euro voor ongeveer een gram of minder
XTC is 10 euro voor 4 bollen (ik toch)

Van een bol voel ik het toch wel 3 a 4 uurtjes en van speed voel ik het wel 8 uur.
In feite ben je dus toch beter af met speed, maar waarom toch XTC gebruiken (zelf zit ik ook bij de gedachte, het is veiligerder en verstandigerder.)

Ook de afkick bij XTC vind ik vele maal beter dan Speed.

Nu kan men de voordelen tegen de nadelen eens opwegen van deze 2 pep drugs.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind geld een heel slechte factor om drugskeuzes door te laten beinvloeden.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wacky zei:
Ik vind geld een heel slechte factor om drugskeuzes door te laten beinvloeden.
Klik om te vergroten...
idd

en bovendien vind ik speed en xtc ook niet echt 2 drugs die te vergelijken zijn
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja Geld moet geen rol spelen in PLezier .
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neen, zeker niet :)
Maar ik zou de verschillen tussen deze drugs graag wat weten, nadelen enzo en de effecten.

Natuurlijk zijn het niet 2 dezelfde drugs.
Maar het gaat voor mij om op een feest te gaan gebruiken. Niet op dagelijkse gewone dagen. Alleen voor het te kunnen wakkerblijven en zonder problemen te kunnen voortdansen. Want meestal ben ik al vrij snel brak en met XTC heb ik daar juist meer plezier in, ik zou graag gewoon weten of dat met speed hetzelfde is.
Voor mij speelt gezondheid ook wel zo'n beetje een rol, niet dat XTC goed is en Speed ook. :rolleyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb liever XTC dan pep aangezien XTC een veel beter gevoel geeft :rolleyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op dat moment misschien wel ja, maar XTC vind ik de dag erna zoveel viezer qua afkick, en je bent veel skever en vager. Pep is ideaal, en je bent er lang niet zo vies brak van.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Imho is pep een middeltje om lekker je nachtje door te trekken en lang door te gaan, en xtc kan er ook voor gebruitk worden, maar dat gebruik ik liever voor het gevoel en de extase die je ervan krijgt. Ik zou het dus niet gebruiken voor lang door te kunnen gaan en gewoon pep nemen..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Daarnaast pleegt pep ook niet zo'n aanslag op je serotonine.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben het met de geldkwestie eens, dat het geen invloed moet hebben op drugskeuze. Bovendien zijn ze allebei nou niet direct duur ofzo.
Maargoed, duur is natuurlijk relatief.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tgaat mij ook wel deels om geld, maar ook om het feit waar ik het mee langst doet. Als ik XTC neem doe ik het vooral om te kunnen dansen (doordansen)
Maar mij lijkt speed een betere keuze.
Mss offtopic in dit forum. Maar hoeveel lijntjes is ideaal uit een gram voor iemand die alleen maar op die 2 dagen gebruikt?
Aangezien ik nu op't moment niet aan pillen kan komen (kameraad die geld nie kan fixen, aangezien ik hem een portie paddos beloofd)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb liever gewoon pep. Je wordt niet zo wazig iig je maakt alles nog vrij helder mee..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou er lekker een paar grammekes wiet bij doen.
Wordt het toch nog duur :grin:
Alhoewel, da´s niet het antwoord op je vraag en die weet ik ook niet, dus.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
met speed blijf je wel door dansen hoor :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lana zei:
Ik zou er lekker een paar grammekes wiet bij doen.
Wordt het toch nog duur :grin:
Alhoewel, da´s niet het antwoord op je vraag en die weet ik ook niet, dus.
Klik om te vergroten...
Wiet komt er zeker bij hoor ^^ Maar die ga ik nie echt hard verspillen als ik nog onder de speed zit, want ik voel er toch niets van en da's toch ook een beetje zonde.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Osi` zei:
Mss offtopic in dit forum. Maar hoeveel lijntjes is ideaal uit een gram voor iemand die alleen maar op die 2 dagen gebruikt?
Klik om te vergroten...


Dat moet je zelf beslissen eh, begin met een klein lijntje en kijk hoe je je dan voelt, als je harder wil gaan, neem dan nog wat bij.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat wil je? Energie & een spacy love gevoel of púúr veel energie, relatief helder en erg wakker zijn? Ik prefereer zelf speed op een feest, omdat ik soms extreem heftig reageer op xtc en dat dus liever thuis doe :). Maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders.. Zoals al gezegd is: laat je keuze niet afhangen van de prijs, want dat scheelt toch vrijwel niks en daarnaast gaat het er om dat jij datgene neemt waar jij je het lekkerste bij voelt..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb nu ook liever pep omdat XTC nu een kutwerking heeft...
Voorbij is de tijd dat de pilletjes zo lekker waren :(
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:
Klik om te vergroten...

Niet er op letten? :P Als je flink wat mdma in je mik hebt space je 'm toch vanzelf wel..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."