Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdepressie van XTC

depressie van XTC

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb gisteren zelf ook besloten om te stoppen met drugs (met name harddrugs).. dus speed (valt redelijk mee in gebruik), maar xtc is mijn probleem. Zaterdag nacht heb ik 9 pillen gehad en ik was veel te lang nog raar, op een gegeven moment had ik er genoeg van... maar ik vraag me af wat er nu allemaal achteraan gaat komen. Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou ook L-Tryptofaan kunnen proberen. Dat wordt omgezet door het lichaam in serotonine, waardoor je ook beter en minder depri zou moeten voelen :)

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Dude, dat gaat echt te FURRR! zoveel slik ik er nog niet in 5 jaar :openmouth:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het duurt ongeveer 2 tot 3 maanden voordat je weer een beetje op peil zit, dus je bent er bijna :grin:

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Lekker grove schatting. Je kan er zo 100 pillen naast zitten?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
Het duurt ongeveer 2 tot 3 maanden voordat je weer een beetje op peil zit, dus je bent er bijna :grin:

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Lekker grove schatting. Je kan er zo 100 pillen naast zitten?
Klik om te vergroten...


tja, soms weet ik niet precies op hoeveel ik zit, maar eigenlijk altijd rond de 8-10 in een weekend, en dan elk weekend. als ik moet gokken zou ik zeggen dus: 10x4 weken=40 x 5 maand( 200 max)..

Maar de laatste tijd gaat het mij zelf ook te gek..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
982 zei:
zommes zei:
Het duurt ongeveer 2 tot 3 maanden voordat je weer een beetje op peil zit, dus je bent er bijna :grin:

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Lekker grove schatting. Je kan er zo 100 pillen naast zitten?
Klik om te vergroten...


tja, soms weet ik niet precies op hoeveel ik zit, maar eigenlijk altijd rond de 8-10 in een weekend, en dan elk weekend. als ik moet gokken zou ik zeggen dus: 10x4 weken=40 x 5 maand( 200 max)..

Maar de laatste tijd gaat het mij zelf ook te gek..
Klik om te vergroten...

elk weekend :rolleyes: dan is er toch niks leuks meer aan, zoek een andere drugs (beter niks natuurlijk) om een beetje af te wisselen?. avondje alleen wat wiet en paar biertjes bijv, is al een stuk minder schadelijk :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
982 zei:
Zonet op een belangrijk gesprek geweest... Maar mn hersenen functioneren niet goed merk ik wel. Kan me niet concentreren en ik dwaal steeds wat af. Verder ben ik nog steeds brak :cry:

Ik kap dr zeker mee...
Klik om te vergroten...

ooit wel eens van verantwoordelijk gebruik gehoord??... je had beter moeten informeren en er bij stil moeten staan wat er gebeurd als je zoveel snoept in zo'n korte tijd. :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
GabberSnoePie zei:
982 zei:
Zonet op een belangrijk gesprek geweest... Maar mn hersenen functioneren niet goed merk ik wel. Kan me niet concentreren en ik dwaal steeds wat af. Verder ben ik nog steeds brak :cry:

Ik kap dr zeker mee...
Klik om te vergroten...

ooit wel eens van verantwoordelijk gebruik gehoord??... je had beter moeten informeren en er bij stil moeten staan wat er gebeurd als je zoveel snoept in zo'n korte tijd. :wink:
Klik om te vergroten...

Voor de èèn is dit nu eenmaal makkelijker dan voor de ander.
Als ik het zelf eenmaal in huis heb kan ik er ook moeilijk af blijven, het moet dan op, zeg maar.
Mijn tactiek is dan ook dat ik dan een pilletje of 7 à 10 insla en er daar dan om de 1, 2 à 3 weken 2 of 3 pilletjes van neem. Als ik er dan na twee of drie `sessies` nog over heb (wat niet vaak gebeurt), gooi ik de rest gewoon weg. Uit zelfbescherming. Als ik verder niets in huis heb kan ik gemakkelijk een half jaar zonder. Of langer.

Ik denk dat 982 gezien de situatie het juiste besluit heeft genomen.
Ik wens je veel succes en gezondheid in de toekomst!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Depressie... haha inderdaad ik heb er zelf momenteel ook last van.

Ik heb sinds 3 weken niets meer gehad (alleen wiet). Daarvoor heb ik gedurende 2.5 maand elke week pillen gehad (soms meerdere keren of achter elkaar in 1 week).

Ik ben van mijzelf altijd een zeer optimistisch persoon maar dat ter wege. De afbouw van je depressie zal geleidelijk aan aflopen. Dagen zoals de bekende dinsdag dipje zijn vrij normaal. Dingen zoals extreme humor en lachkicks zal niet zoveel voorkomen. Ik heb wel gemerkt omdat ik best wel veel wiet rook dat de depressie gigantisch meevallen (al na de 1e week). De eerste week toen ik gestopt was, was echter wel het moeilijkst en ook meest depressief.

Ik gok zelf dat ik in die 2enhalf maand ongeveer 40 a 50 pillen genomen heb en bij mij gaat het herstellen vrij vlot.

Conclusie: Ik denk dat het niet compleet ligt aan de XTC maar ook aan je eigen instelling van hoe je tegen het leven aankijkt. Persoonlijk heb ik zelf ervaren dat als je *probeert* met een positieve blik tegen het leven aan te kijken dat dit meestal ook wel lukt en het de depressie aardig wat vermindert. Plus niet te vergeten dat je een psychische afhankelijkheid van de XTC op hebt kunnen lopen, probeer dus ook hiervoor dingen te vinden die je weer leuk vind en waarmee je je kunt vermaken, hierdoor zal je het snelste herstellen (althans uit eigen ervaring).


Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad aangezien ik weet hoe kut het is.


EDIT: Ohja, concentratie problemen en kort termijn geheugen kan inderdaad een probleem zijn maar dat is/zal waarschijnlijk ook door andere aspecten kunnen komen (blowen speelt daar een grote rol in). Wees niet al TE bang dat je hersenen permanent beschadigt zijn. Concentratie problemen zijn vrij makelijk te verhelpen door af en toe dingen te doen die een redelijk hoge concentratie niveau bevatten, waardoor je concentratievermogen weer omhoog schiet als het ware. Geleidelijk aan met dit soort dingen zal je geheugen ook wel weer in orde komen. De kans op PERMANENTE hersenen beschadiging is vrij gering bij het gebruik van XTC maar ik denk dat je daarvoor wel wat meer moet gebruiken :wink:.

-Flinter
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat ik deed na het gebruik van xtc de volgende dag veel melk drinken, het brakke gevoel was dan erg snel verdwenen! en.....ik had de bekende dinsdag of woensdagdip niet!
dit werkt bij mij erg goed! maar uiteraard is dit bij iedereen verschillend, maar zeker het proberen waard.
en zorgen dat je goed gegeten hebt voor het gebruik van xtc, en genoeg vocht tot je neemt tijdens de trip.
suc6!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat ik deed na het gebruik van xtc de volgende dag veel melk drinken, het brakke gevoel was dan erg snel verdwenen! en.....ik had de bekende dinsdag of woensdagdip niet!
dit werkt bij mij erg goed! maar uiteraard is dit bij iedereen verschillend, maar zeker het proberen waard.
en zorgen dat je goed gegeten hebt voor het gebruik van xtc, en genoeg vocht tot je neemt tijdens de trip.
suc6!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat ik deed na het gebruik van xtc de volgende dag veel melk drinken, het brakke gevoel was dan erg snel verdwenen! en.....ik had de bekende dinsdag of woensdagdip niet!
dit werkt bij mij erg goed! maar uiteraard is dit bij iedereen verschillend, maar zeker het proberen waard.
en zorgen dat je goed gegeten hebt voor het gebruik van xtc, en genoeg vocht tot je neemt tijdens de trip.
suc6!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
x

hoelang zoiets ongeveer kan duren

Ooit heb ik eens geleze dat zoiets 7-9 dage kan duren
maar jij hebt er wel wat mee geslikt ..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gisteren nog zo verrot als wat, vandaag gelukkig al wat minder.

Alhoewel, ik heb nog steeds niet echt zin om dingen te doen.. maargoed, ik ben er van overtuigd dat ik kan stoppen, ik krijg dan volgende week ook mijn eigen plek. En daar kan ik hopelijk vandaag mee bezig gaan, spul inpakken enzo.

Verder ga ik dan ook weer eens wat oude vrienden opzoeken, want die zoeken mij altijd wel op alleen ik ga dan altijd aan de shit. (zij doen dat niet).

Ik ga samen met mn beste maat stoppen, en ik kom er de eerste tijd zowieso niet weer aan, net zolang tot de verleiding weg is.

edit: eten en drinken doe ik als de beste als ik raar ben (soms eet ik nog meer dan normaal).. ik zorg dan wel dat ik mn voeding krijg, alleen slaap niet zoveel
De groeten!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
mensen sorry voor de driedubbele post!!!! ging hier iets niet helemaal goed met de verbinding :confused: kan ze ook niet verwijderen, misschien kan 1 van de mods zo vriendelijk zijn?
thnx.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Weer een berichtje van mij.

Het is nu dik 2,5 weken geleden sinds mijn laatste XTC/speed/wiet gebruik.
De veranderingen die ik nu al duidelijk kan merken:

- Meer put voor dingen!
- Ik drink weer fatsoenlijk alcohol (bier smaakt weer goed als vanouds)
- Ik begin weer helderder te denken (roes in mn hoofd gaat over)
- Minder chagerijnig, maar ik heb wel moeite om sommige opkroppingen te uiten (Agressief verleden (ben ik door een zware therapie vanaf gekomen) en in de drugs kan ik het nu ook niet kwijt. Maar het gaat redelijk vind ik zelf

Wel is mijn verlangen naar drugs er nog, ik heb dan ook 2 weken terug na het uitgaan nog geprobeerd om pillen te verkrijgen, maar dealer lag al op bed (godzijdank achteraf).
Ik denk dat de argumenten om te stoppen nu sterker zijn dan het verlangen naar de drugs. Ik ben samen met mijn beste maat gestopt en het gaat ons allebei prima af, zolang we elkaar maar blijven zien (bijna dagelijks). En dan pakken we een biertje of gaan we op stap, zonder de drugs.

Dus mensen, mocht je ooit willen stoppen, zoek dan een alternatief voor de dingen die je doet. Ga met een vriend brainstormen over wat je kunt gaan doen ipv aan de drugs. Het is eerst even wennen, maar ik zie nu in dat het ook heel anders kan.


Groeten,
982
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je serotonine is goed fucked na 60 pillen in 6 maanden. Maarjah gaat wel weer over, ff doorheen zetten en volledig recoveren. Depressiviteit is vaak ook iets wat je jezelf aan praat. Gewoon positief in het leven staan, scheelt een hoop.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ook last gehad van die depressie. Weliswaar niet zo heel erg, maar toch. Wat je gewoon moet proberen toch is de hele tijd positief blijven. (Dit is al vaak genoeg gezegd in dit topic, maar dat achterwege). En toch met mensen praten als er wat mis is, met praten wordt er veel opgelost. Zelf praat ik ook bij iemand en ik kom er aardig van me problemen af. Voor dit was ik een gesloten persoon, deed me anders voor dan ik was enzo. Daar heb ik problemen door gekregen, me ouders kregen dat door en stuurden me naar zo'n praatpaal. Ik dacht eerst nee dit wil ik niet maar het helpt toch. :wink:

Trouwens nog over dat brakheid van de pillen: ik drink altijd heel veel water, of nja, ik drink gewoon water als ik strak sta. Dan krijg je vocht binnen en ik krijg dan echt nooit, maar dan ook echt nooit een kater of brak enzo. Ik heb laatst een keertje gewoon niet water gedronken (eigenlijk helemaal niks gedronken maargoed..) en ik dacht ik word niet brak, maar dat was ik zeker wel, en ik had in grote mate last van de dinsdag dip. :wink:

whiterose :wave:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik schrik echt van de aantallen soms hier op het forum... En ik vond het soms al erg als ik toevallig in een maand 2 keer XTC had genomen ( gemiddeld 2 pillen max. per keer ).

Zelfs ik merkte een hogere tolerantie op een gegeven moment ( Na 2 jaar.. elke 2 maanden zo iets ), nu ken ik mensen in mijn vriendenkring die er inmiddels dan gewoon gelijk 8 pakken op 1 nacht zodat ze wel nog wat voelen.. ik vind dit zonde en denk; dan wacht je toch gewoon een paar maanden, en neem je een normaal aantal? Dan is het nog leuker, en verneuk je je hersens niet zonder dat je er echt van genoten hebt zeg maar :P

Maarja, succes iig, ik stel voor een lange periode goed en genoeg slapen, goed en gevarieerd eten. Probeer veel oefeningen te doen zoals zo'n Brain Training spelletje of zo. En veel sociale dingen doen ( veel onder de mensen zijn.. ) zodat je er niet aan denkt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
halloo
ik heb ongeveer 60 pillen geslikt in 6maanden
maar nu ben ik er andere halve maand mee gestopt
alleen ben ik nu heel erg depressief
en ik weet dat het door de XTC komt en dat het
vanzelf weer overgaat
maar mijn vraag is of iemand weet
hoelang zoiets ongeveer kan duren?


alvast bedankt !
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Moeilijk te zeggen, iedereen is anders. Het zal sowieso wel met ups en downs gaan en langzaam aan verdwijnen. Kan best wel een jaartje duren, voor hetzelfde geld gewoon maar een maandje. Probeer gewoon terug van de kleine dingen te genieten, en zeker niet de dingen erger maken door opnieuw te gaan gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."