Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdepressie van XTC

depressie van XTC

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
halloo
ik heb ongeveer 60 pillen geslikt in 6maanden
maar nu ben ik er andere halve maand mee gestopt
alleen ben ik nu heel erg depressief
en ik weet dat het door de XTC komt en dat het
vanzelf weer overgaat
maar mijn vraag is of iemand weet
hoelang zoiets ongeveer kan duren?


alvast bedankt !
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moeilijk te zeggen, iedereen is anders. Het zal sowieso wel met ups en downs gaan en langzaam aan verdwijnen. Kan best wel een jaartje duren, voor hetzelfde geld gewoon maar een maandje. Probeer gewoon terug van de kleine dingen te genieten, en zeker niet de dingen erger maken door opnieuw te gaan gebruiken.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zonet op een belangrijk gesprek geweest... Maar mn hersenen functioneren niet goed merk ik wel. Kan me niet concentreren en ik dwaal steeds wat af. Verder ben ik nog steeds brak :cry:

Ik kap dr zeker mee...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
jup, genieten van de kleine dingen
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou de komende tijd voorzichtig zijn.
60 pillen in een half jaar is vrij veel, je lichaam/geest heeft zich in die tijd niet goed kunnen herstellen.
Je zou er over kunnen denken om een potje super-sint Janskruid te kopen bij de natuurvoedingswinkel of drogist. Kost 15 euro voor een potje van 60 pillen. Als je er daar 1 of 2 per dag van neemt zou je eens kunnen kijken hoe je je na 1 of 2 maanden voelt.
Succes!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Plainrisingwizard zei:
Ik zou de komende tijd voorzichtig zijn.
60 pillen in een half jaar is vrij veel, je lichaam/geest heeft zich in die tijd niet goed kunnen herstellen.
Je zou er over kunnen denken om een potje super-sint Janskruid te kopen bij de natuurvoedingswinkel of drogist. Kost 15 euro voor een potje van 60 pillen. Als je er daar 1 of 2 per dag van neemt zou je eens kunnen kijken hoe je je na 1 of 2 maanden voelt.
Succes!
Klik om te vergroten...

De plant bevat hypericine en hyperforine. Vooral deze laatste stof maakt dat Sint-janskruid wordt gebruikt bij klachten als somberheid, milde vormen van depressiviteit en melancholie. Ook wordt het gebruikt als middel tegen stress en slapeloosheid.
Ook bevat de plant stoffen die in werking vergelijkbaar zijn met de SSRI's en heeft ook soortgelijke bijwerkingen.

Het gebruik van Sint-janskruid kan de werking van de anticonceptiepil verminderen.

Ook staat er op de verpakking of in de bijsluiter van Sint-janskruid-thee meestal een tekst waarin gewaarschuwd wordt voor de effecten op medicatie die de consument gebruikt.
:smoke:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is normaal. Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Hij heeft een maand aan een stuk elke dag pillen geslikt, de lomperik. En achteraf was hij ook depri. Nu is het wel alemaal terug in orde, maar dat heeft even geduurd.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon veel fruit en andere gezonde shit eten, dat helpt volgens mij ( of het zit in mn kop dat kan ook )
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Freezing zei:
Gewoon veel fruit en andere gezonde shit eten, dat helpt volgens mij ( of het zit in mn kop dat kan ook )
Klik om te vergroten...

Dat klopt.
In die after-e pakketjes zitten er ook altijd tabletten met multivitamines bij in. Extra vitamines zijn dus altijd goed. Persoonlijk neem ik sowieso altijd dagelijks een multivitamine pil in.

Op zich zou je dat ook nog kunnen proberen, zo`n doosje after-e. Dat is wel rijkelijk laat natuurlijk, maar wie weet helpt het toch iets om de boel weer wat eerder stabiel en op pijl te krijgen bij je.....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb gisteren zelf ook besloten om te stoppen met drugs (met name harddrugs).. dus speed (valt redelijk mee in gebruik), maar xtc is mijn probleem. Zaterdag nacht heb ik 9 pillen gehad en ik was veel te lang nog raar, op een gegeven moment had ik er genoeg van... maar ik vraag me af wat er nu allemaal achteraan gaat komen. Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zou ook L-Tryptofaan kunnen proberen. Dat wordt omgezet door het lichaam in serotonine, waardoor je ook beter en minder depri zou moeten voelen :)

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Dude, dat gaat echt te FURRR! zoveel slik ik er nog niet in 5 jaar :openmouth:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het duurt ongeveer 2 tot 3 maanden voordat je weer een beetje op peil zit, dus je bent er bijna :grin:

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Lekker grove schatting. Je kan er zo 100 pillen naast zitten?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Het duurt ongeveer 2 tot 3 maanden voordat je weer een beetje op peil zit, dus je bent er bijna :grin:

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Lekker grove schatting. Je kan er zo 100 pillen naast zitten?
Klik om te vergroten...


tja, soms weet ik niet precies op hoeveel ik zit, maar eigenlijk altijd rond de 8-10 in een weekend, en dan elk weekend. als ik moet gokken zou ik zeggen dus: 10x4 weken=40 x 5 maand( 200 max)..

Maar de laatste tijd gaat het mij zelf ook te gek..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
982 zei:
zommes zei:
Het duurt ongeveer 2 tot 3 maanden voordat je weer een beetje op peil zit, dus je bent er bijna :grin:

982 zei:
Ik heb de laatste 5 maanden ongeveer 100-200 pillen gehad.
Klik om te vergroten...

Lekker grove schatting. Je kan er zo 100 pillen naast zitten?
Klik om te vergroten...


tja, soms weet ik niet precies op hoeveel ik zit, maar eigenlijk altijd rond de 8-10 in een weekend, en dan elk weekend. als ik moet gokken zou ik zeggen dus: 10x4 weken=40 x 5 maand( 200 max)..

Maar de laatste tijd gaat het mij zelf ook te gek..
Klik om te vergroten...

elk weekend :rolleyes: dan is er toch niks leuks meer aan, zoek een andere drugs (beter niks natuurlijk) om een beetje af te wisselen?. avondje alleen wat wiet en paar biertjes bijv, is al een stuk minder schadelijk :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
982 zei:
Zonet op een belangrijk gesprek geweest... Maar mn hersenen functioneren niet goed merk ik wel. Kan me niet concentreren en ik dwaal steeds wat af. Verder ben ik nog steeds brak :cry:

Ik kap dr zeker mee...
Klik om te vergroten...

ooit wel eens van verantwoordelijk gebruik gehoord??... je had beter moeten informeren en er bij stil moeten staan wat er gebeurd als je zoveel snoept in zo'n korte tijd. :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
GabberSnoePie zei:
982 zei:
Zonet op een belangrijk gesprek geweest... Maar mn hersenen functioneren niet goed merk ik wel. Kan me niet concentreren en ik dwaal steeds wat af. Verder ben ik nog steeds brak :cry:

Ik kap dr zeker mee...
Klik om te vergroten...

ooit wel eens van verantwoordelijk gebruik gehoord??... je had beter moeten informeren en er bij stil moeten staan wat er gebeurd als je zoveel snoept in zo'n korte tijd. :wink:
Klik om te vergroten...

Voor de èèn is dit nu eenmaal makkelijker dan voor de ander.
Als ik het zelf eenmaal in huis heb kan ik er ook moeilijk af blijven, het moet dan op, zeg maar.
Mijn tactiek is dan ook dat ik dan een pilletje of 7 à 10 insla en er daar dan om de 1, 2 à 3 weken 2 of 3 pilletjes van neem. Als ik er dan na twee of drie `sessies` nog over heb (wat niet vaak gebeurt), gooi ik de rest gewoon weg. Uit zelfbescherming. Als ik verder niets in huis heb kan ik gemakkelijk een half jaar zonder. Of langer.

Ik denk dat 982 gezien de situatie het juiste besluit heeft genomen.
Ik wens je veel succes en gezondheid in de toekomst!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Depressie... haha inderdaad ik heb er zelf momenteel ook last van.

Ik heb sinds 3 weken niets meer gehad (alleen wiet). Daarvoor heb ik gedurende 2.5 maand elke week pillen gehad (soms meerdere keren of achter elkaar in 1 week).

Ik ben van mijzelf altijd een zeer optimistisch persoon maar dat ter wege. De afbouw van je depressie zal geleidelijk aan aflopen. Dagen zoals de bekende dinsdag dipje zijn vrij normaal. Dingen zoals extreme humor en lachkicks zal niet zoveel voorkomen. Ik heb wel gemerkt omdat ik best wel veel wiet rook dat de depressie gigantisch meevallen (al na de 1e week). De eerste week toen ik gestopt was, was echter wel het moeilijkst en ook meest depressief.

Ik gok zelf dat ik in die 2enhalf maand ongeveer 40 a 50 pillen genomen heb en bij mij gaat het herstellen vrij vlot.

Conclusie: Ik denk dat het niet compleet ligt aan de XTC maar ook aan je eigen instelling van hoe je tegen het leven aankijkt. Persoonlijk heb ik zelf ervaren dat als je *probeert* met een positieve blik tegen het leven aan te kijken dat dit meestal ook wel lukt en het de depressie aardig wat vermindert. Plus niet te vergeten dat je een psychische afhankelijkheid van de XTC op hebt kunnen lopen, probeer dus ook hiervoor dingen te vinden die je weer leuk vind en waarmee je je kunt vermaken, hierdoor zal je het snelste herstellen (althans uit eigen ervaring).


Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad aangezien ik weet hoe kut het is.


EDIT: Ohja, concentratie problemen en kort termijn geheugen kan inderdaad een probleem zijn maar dat is/zal waarschijnlijk ook door andere aspecten kunnen komen (blowen speelt daar een grote rol in). Wees niet al TE bang dat je hersenen permanent beschadigt zijn. Concentratie problemen zijn vrij makelijk te verhelpen door af en toe dingen te doen die een redelijk hoge concentratie niveau bevatten, waardoor je concentratievermogen weer omhoog schiet als het ware. Geleidelijk aan met dit soort dingen zal je geheugen ook wel weer in orde komen. De kans op PERMANENTE hersenen beschadiging is vrij gering bij het gebruik van XTC maar ik denk dat je daarvoor wel wat meer moet gebruiken :wink:.

-Flinter
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat ik deed na het gebruik van xtc de volgende dag veel melk drinken, het brakke gevoel was dan erg snel verdwenen! en.....ik had de bekende dinsdag of woensdagdip niet!
dit werkt bij mij erg goed! maar uiteraard is dit bij iedereen verschillend, maar zeker het proberen waard.
en zorgen dat je goed gegeten hebt voor het gebruik van xtc, en genoeg vocht tot je neemt tijdens de trip.
suc6!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
wat ik deed na het gebruik van xtc de volgende dag veel melk drinken, het brakke gevoel was dan erg snel verdwenen! en.....ik had de bekende dinsdag of woensdagdip niet!
dit werkt bij mij erg goed! maar uiteraard is dit bij iedereen verschillend, maar zeker het proberen waard.
en zorgen dat je goed gegeten hebt voor het gebruik van xtc, en genoeg vocht tot je neemt tijdens de trip.
suc6!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
wat ik deed na het gebruik van xtc de volgende dag veel melk drinken, het brakke gevoel was dan erg snel verdwenen! en.....ik had de bekende dinsdag of woensdagdip niet!
dit werkt bij mij erg goed! maar uiteraard is dit bij iedereen verschillend, maar zeker het proberen waard.
en zorgen dat je goed gegeten hebt voor het gebruik van xtc, en genoeg vocht tot je neemt tijdens de trip.
suc6!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."