Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZenuwachtig / Gestresst voor drugsgebruik

Zenuwachtig / Gestresst voor drugsgebruik

47 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Plainrisingwizard zei:
Doodkapje zei:
Plainrisingwizard zei:
Deze zenuwachtigheid komt alleen bij xtc gebruik voor. Het is een soort natuurlijke afweerreactie van je lichaam, zo lijkt het wel. Bij mij lijkt het heel erg op het ietwat onprettige gevoel dat je ervaart als je net een pil hebt ingenomen, maar deze nog niet echt werkt. De eerste 15 tot 45 minuten tot aan de flash / inwerkingtreding, zeg maar.
De eerste keer dat ik xtc nam (zo`n 15 jaar terug) had ik dit gevoel niet, ik wist nog niet wat ik moest verwachten. Daarna iedere keer wel, als ik wist dat ik het ging nemen. Opvallend is ook dat als je onverwacht xtc inneemt, bijvoorbeeld als je het spontaan aangeboden krijgt, de xtc-ervaring veel intenser lijkt. Alsof je lichaam de tijd niet krijgt om anti-stoffen aan te maken, waardoor de pil beter werkt.
Klik om te vergroten...

ik denk dat je een beetje voorbarig bent in je uitspraak dat dit enkel bij X voorkomt.( x heeft bij mij zelfs nog niks gedaan buiten uit me ziek gemaakt.)ik heb dit ook bij speed, paddos en eigelijk ook bij alle nieuwe drugs. dat is bij mij gewoon puur de spanning die dat teweegbrengt.
Klik om te vergroten...

Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik had het echter over een hele specifieke zenuwachtigheid en volgens mij had de topicstarter het daar ook over. Het is een soort weeige misselijkheid in je buik, soms met zweten erbij en als je bijvoorbeeld weet dat je het de volgende dag gaat doen, met slapeloosheid. Als je net die pil inneemt dan hebben heel veel mensen OOK dit gevoel in de periode voordat hij in werking treed. En dat gevoel van `zenuwachtigheid` VOORDAT je het in gaat nemen schijnen ook heel veel mensen te kennen. Volgens mij heeft dit met elkaar te maken op de èèn of andere manier.

Als je op het nieuws bijvoorbeeld allemaal xtc-pillen ziet (bijv. bij een drugsvangst) dan krijgen een heleboel mensen ook dat gevoel, en bij coke, paddos of wiet of welke andere drugs dan ook, veel minder.

Volgens mij is dat specifieke gevoel xtc-gerelateerd, maar wellicht dat het ook met voorkeursgevoeligheid te maken kan hebben.....
Klik om te vergroten...

Ik kan me hier helemaal in vinden, als ik op weg ben naar de stad en ik weet dat ik straks ga trippen.. bereid mijn lichaam er zich op voor lijkt het, maar ik word ook vrolijk, en begin zelfs een beetje in mezelf te ''trippen'' omdat ik straks lekker ga spacen.. ik voel me iig beetje raar, maar niet echt meer zenuwachtig.. ts gwoon leuke spanning
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Serenity zei:
Dat hebben meer mensen, dat ze moeten overgeven na de eerste pil. Is verder niks aan de hand, je maag kan het alleen niet zo goed aan.. Probeer 't eens met halfjes?
beginnen met één halfje en als je je goed voelt, geen kotsneigingen, een halve erbij?
Klik om te vergroten...

Nou ik heb het zo geprobeerd afgelopen weekend, maar ik blijf maar nekken op deze pillen. Niemand anders heeft er last van... misschien zijn deze pillen niet voor mij weggelegd :confused:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is dat irritant zeg, dat kutte, opgefokte, zenuwachtig gevoel voordat je drugs gaat gebruiken. :angry: Dan zit je helemaal relaxed te chillen ergens of zo, belt er iemand op "ej man, zin om vanavond uit te gaan" waarop ik dan bevestigend antwoordt en dan begint het hoor. Klamme handen, zwaaar aan de gasvorming, als je begrijpt wat ik bedoel, zelfs een beetje aan de schijt en zo en zo'n irritant opgefokt gevoel. De oorzaak is dus ook 100% geestelijk, maar hebben mensen hier ook last van? Aangezien ik alleen maar XTC (en soms wat GHB en wat speed) gebruik heb ik het toch maar bij de MDMA-ers gezet.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gezonde spanning lijkt me. Als je meer gebruikt trekt dat wel een beetje weg denk ik. Vroeger was ik ook een beetje zenuwachtig als ik iets nieuws ging proberen ofzo, daar groei je overheen :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ben ook altijd wel zenuwachtig voor ik xtc neem, maar zo erg als jou heb ik het niet haha
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien ben je onbewust bang dat er iets fout gaat?
Of hebben je ouders het je altijd verboden en krijg je onbewust het gevoel dat wat je gaat doen, eigenlijk niet goed is?

Daar doet het mij aan denken.

Ik heb het ook weleens gehad, vooral in de begintijd. Dat ik al naar de dealer liep en zo´n shitgevoel kreeg eigenlijk. Ik denk dat het toen bij mij is gekomen doordat mijn ouders er zo´n verdriet van hadden en ik eigenlijk van die mensen hield (hou) en ze niet wou teleurstellen, maar dat toch deed.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mjah dat trekt wel weg ...
Zuur.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
niet zo'n last van.... misschien omdat ik het al zolang doe...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Altijd wel op een gezonde manier wat zenuwachtig. Wat adraline extra als je door de beveiliging gaat. en als ik voor t eerst een nieuw snoepje pak , hoe dat ie inslaat.
Heb wel vaak dat als ik hem begin te voelen ik naar de wc moet.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat heb ik ook. Ik krijg ontzettend buikpijn en zweethandjes :P Ben inderdaad ook opgefokt en alles moet zo snel mogelijk gebeuren, de tijd gaat langzaam etc etc etc.
Heb dit btw alleen als ik al paar weken van te voren weet van hey, dan ga ik lekker hard trippen. En dan is het zover en zit ik met buikpijn en zweethanden te springen.
Best kut, maar het hoort erbij :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het komt mij ook heel erg bekend voor. Ik had daar ook altijd last van (ik ben er sinds kort mee gestopt). Dat ging altijd zo door totdat het eerste halve begon te werken. Daarna was het volledig over. Het is erg lastig, maar als je er niet te veel mee bezig bent en aan denkt dat het door het aanstaande drugsgebruik komt, valt het best wel mee :) is mijn ervaring geweest iig
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan dus veilig aannemen dat ik de enige ben die een gevoel van kalmte bereikt wanneer de drugs voorbereid wordt :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geen voorbarige conclusies trekken. :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sja, je doet toch iets wat niet mag hè? Ik ben nooit zenuwachtig voor partydrugs eigenlijk. Soms wel als ik op het punt sta om een paddo-, of LSD-, of Salviatrip in te gaan :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
had ik vroeger wel last van, nu helemaal niet meer.

doe het miss te vaak :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nooit last van gehad eigenlijk. Ben alleen redelijk para als ik iemand ga ontmoeten waar ik geen vertrouwen in heb (drugs-gerelateerd), ik zorg altijd dat het op een openbare plek is die ik redelijk kan beheersen en meerdere vluchtwegen heeft. Dat zijn wel de momenten dat ik me een criminele junk voel :(
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
DreamWeaver zei:
Nooit last van gehad eigenlijk. Ben alleen redelijk para als ik iemand ga ontmoeten waar ik geen vertrouwen in heb (drugs-gerelateerd), ik zorg altijd dat het op een openbare plek is die ik redelijk kan beheersen en meerdere vluchtwegen heeft. Dat zijn wel de momenten dat ik me een criminele junk voel :(
Klik om te vergroten...

dat heb ik ook wel ja, verder gewoon wel een tikkeltje zenuwachtig als ik een pilletje slik, geen problemen mee verder :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
dan moet ge u ma es afvragen hoe da met coke is :rolleyes: :rolleyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
insinuating something?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Komt me heel bekend voor maar ik ervaar het niet als vervelend. Gewoon dat ik er zin in heb, en soms ook nieuwschierig met wat ik nu weer zal ervaren. En verder gewoon de zenuwkriebels :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."