Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPersoonlijke voorraad?

Persoonlijke voorraad?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nha... de dealers die ik ken lopen meestal ook met max 50 tot 100 op zak maar die zorgen gewoon dat ze welke week een refill krijgen :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
De nadelen zijn er idd alleen als je geen of niet genoeg zelfdiscipline hebt om ervanaf te blijven, ik krijg ze altijd via een vriend van me dus hoef geen voorraad aan te leggen.. Dan kan ik er tenminste ook niet stiekem van snoepen :rolleyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb altijd een voorraadje in huis liggen. Vind het gewoon k*t als ik zin heb ik een pilletje en er niets te vinden is. Bovendien weet ik zo zeker dat ik geen rotzooi naar binnen werk en het is goedkoper om groot in te kopen :grin:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toevallig heb ik dat laatst uitgezocht, hoe dat zit met politie en drugs.

Allereerst is het goed om te weten dat het gebruiken van harddrugs NIET strafbaar is. Dus je kan geen bekeuring krijgen omdat je onder invloed van xtc rondloopt.

Als je onder invloed een auto of ander vervoermiddel bestuurt dan mag dat niet. Maar de politie kijkt eerst naar je rijgedrag. Is dat in orde dan wordt je niet aangehouden. Wordt je wel aangehouden dan zal je het wel te bont gemaakt hebben. Bij routinecontroles wordt er nauwelijks op drugs maar meer op alcohol gelet.

Je mag een hoeveelheid drugs voor eigen gebruik hebben maar als de politie er op controleert dan moet je de drugs inleveren en kom je er zonder boetes vanaf. Bij pillen is dat 2 a 3 pilletjes. Bij speed 1 a 2 gram. etc. Dat is dus meer bedoeld om bij evenementen snel te kunnen optreden.

Huiszoekingen bij drugsgebruikers hebben een lage opsporingsprioriteit. De politie moet echt de verdenking van handelen op enige schaal hebben om daar voor in de bres te springen.

Dus een paar pilletjes in huis is niet echt een punt maar heb je er honderden en schuif je ze evensnel weer door dan ben je aan t dealen en dat kan op gaan vallen ja...

:smoke:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
nadelen?
als je gepakt word met je voorraad ben je goed de lul.
Voorderest als het goed spul is zou ik het ook een voorraadje nemen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Allereerst is het goed om te weten dat het gebruiken van harddrugs NIET strafbaar is. Dus je kan geen bekeuring krijgen omdat je onder invloed van xtc rondloopt.
Klik om te vergroten...

Het is zeker WEL strafbaar, we hebben hier alleen een gedoogbeleid.

Hmm met dit gristenkabinet zou dat wel redelijk snel afgelopen kunnen zijn... :(
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb nu een aantal keren een pilletje gehad en dat is me goed bevallen. IK ken de risico's dus meer dan een paar keer per jaar ga ik dit niet doe. Maar heb wel iedere keer gedoe dat ik ze moet laten testen dus een voorraadje zou wel handig zijn idd. Nu krijg ik ze van een vriend maar dat gaat steeds per 2
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pikachu zei:
Het is zeker WEL strafbaar, we hebben hier alleen een gedoogbeleid.

Hmm met dit gristenkabinet zou dat wel redelijk snel afgelopen kunnen zijn... :(
Klik om te vergroten...
ik bedoelde dat het gebruikt hebben van harddrugs op zichzelf niet strafbaar is. dat heeft niets met gedogen van doen. dat is gewoon de wet.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb hier een wetboek op m'n schoot, en je hebt in principe dus wel gelijk, het gebruik ervan is niet verboden. Maar het in bezit hebben, en bereiden e.d. is wel strafbaar.

Dat betekend dus dat als je op hard drugs aangetroffen wordt, dan kan je vervolgt worden voor het in bezit hebben van die stof.

XI.7. Opiumwet

art. 2
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.

Precies overgetikt
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pikachu zei:
Allereerst is het goed om te weten dat het gebruiken van harddrugs NIET strafbaar is. Dus je kan geen bekeuring krijgen omdat je onder invloed van xtc rondloopt.
Klik om te vergroten...

Het is zeker WEL strafbaar, we hebben hier alleen een gedoogbeleid.

Hmm met dit gristenkabinet zou dat wel redelijk snel afgelopen kunnen zijn... :(
Klik om te vergroten...

De wet zegt dat het strafbaar is, de wet zegt ook dat wiet illigaal is...

Toen ik laatst strak als een pak koffie tegen een agent vertelde dat ik zo'n 2 a 3 pillen in mn lichaam had zitten zei: Ok, je mag zelf weten wat je met je lichaam doet! waarop ik vervolgens vroeg, is het wel strafbaar dan? Tja volgens de wet wel maar voor het gebruiken kan ik eigenlijk niks doen... aldus de agent
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Regelmatig gebruik ik pillen, maar ik ben 't geregel zat. Dus ik zit 'r aan te denken om even een persoonlijke voorraad te fixen..Ik zie alleen maar voordelen, goedkoper, altijd bij de hand en je slikt geen rotzooi etc. Maar zijn er ook nadelen die ik over 't hoofd zie??

En hoe doen jullie 't?


Later
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
goede voordelen ?

De prijs

Dekwaliteit

Het gemak, wel laten testen.


Stonie
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals je zelf al zegt, je gebruikt regelmatig. Denk je dat je er van af kunt blijven, als je elk weekend die zak met snoepjes ziet liggen?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik wel ....

niet thuis bewaren scheelt een boel.

:hearteyes:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een voorraadje heeft inderdaad voordelen, zoals prijs, steeds dezelfde kwaliteit, altijd binnen handbereik. Maar zeker zoveel nadelen, zoals altijd binnen handbereik, risico, steeds dezelfde kwaliteit....Ik zou i.i.g nooit een voorraad (thuis) willen, ik zou te makkelijk pakken, en me niet op mijn gemak voelen hier in België....

Hemi

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."