Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips om XTC gebruik aangenaam te maken.

Tips om XTC gebruik aangenaam te maken.

34 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is L-tryptofaan en kun je krijgen bij reform-winkels...
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pikachu zei:
@ Trip unit: ben t dr niet mee eens, beter om met een hele te beginnen ^^
Klik om te vergroten...

Waarom zou dat beter zijn volgens jou?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
krijgen we toch niet weer DIE discussie toch... :rolleyes: :mrgreen:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Enesteene zei:
krijgen we toch niet weer DIE discussie toch... :rolleyes: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
haha, ja, daar lijkt het wel op he. Nee, ik vind het onverstandig en onverantwoordelijk om iemand een hele te adviseren. jij weet niet hoe zwaar iemand is, hoe iemand gebouwd is, hoe iemand op mdma reageert. een halve is in de meeste gevallen sowieso te handelen voor iemand en met een hele is dat nog maar de vraag.

ik begin ook nog steeds met een halve en dat gaat af en toe al iets te hard. en dan gebruik ik het al ruim 1,5 jaar toch wel redelijk frequent.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat kan het kwaad om meteen een hele te nemen?
Als je gewoon voldoende blijft drinken kan er praktisch niks gebeuren!
En het is toch leuker om de eerste keer flink te spacen dan een beetje van die halve..of 2x een halve.
Althans dat is mijn mening :wink:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Verschil moet er wezen

Je kunt gewoon niet bepalen wat het beste is in het algemeen.
Mensen zijn (inderdaad) te verschillend.
Mijn eerste keer op een halve heb ik 8 uur zo hard lopen spacen dat ik blij was dat ik geen hele had genomen, dat had ik geestelijk op dat moment echt niet overleefd.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
hersenspinsel zei:
Wat kan het kwaad om meteen een hele te nemen?
Als je gewoon voldoende blijft drinken kan er praktisch niks gebeuren!
En het is toch leuker om de eerste keer flink te spacen dan een beetje van die halve..of 2x een halve.
Althans dat is mijn mening :wink:
Klik om te vergroten...

Precies
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind dat echt onzin, het ligt er heel erg aan hoeveel mdma er in je pillen zit en hoe groot/zwaar je bent, wat je hebt gegeten enz.

Als je het eenmaal hebt geprobeerd weet je hoe het is en kun je makkelijk zeggen: "Neem maar een hele"! Maar als je het voor het eerst doet en niet weet wat je precies kunt verwachten dan is het toch sowieso beter om een halve te nemen? Kan aan mij liggen natuurlijk maar ik weet mijn eerste keer nog heel goed, ik ben vreselijk hard gegaan de hele nacht op 1 halfje....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trip Unit zei:
Een reactie op je rijtje...
Begin eerst met een halve zou ik eerder aanraden dan een hele.
Beginners hebben niet veel nodig om uit hun dak te gaan.
Later kan je altijd nog besluiten het andere halfje erbij te nemen.
mee eens?
Klik om te vergroten...

Mee eens, de eerste keer is vaak een ontwetende ervaring die ervoor zorgen kan dat je teveel in angst leeft gedurende het gebruik.
Zeker wanneer je je pillen niet hebt laten testen, kun je nooit met zekerheid zeggen, wat de werkzame stoffen in je pil zijn.
Er kunnen stoffen(ondanks dat je vertrouwd bent met je dealer) in zitten die je de kop kunnen kosten, er zijn gevallen van gebruikers bekent die het met de dood hebben moeten bekopen, ze zijn eraan gestorven!!

Wees nooit te zeker en overschat jezelf niet, en onderschat dat pilletje ook niet, ik neem aan dat je plezier wilt, geen begravenisstoet met jou als dode in de hoofdrol en een familie die aan flarden gescheurd is, ook al komt dit maar heel incidenteel voor, hoe incidenteel ook, 1 keer is te veel, en dat weet iedereen.
Wees voorzichtig.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mensen die zichelf overschatten zijn in het algemeen niet zo angstig denk ik dat ze een halfje moeten nemen.

Nieuwe bezoekers doen denken dat ze van 1 pilletje dood zullen gaan helpt niet echt tegen die angst waar je het zelf over hebt.

Een halfje nemen is prima als je voorzichtig wilt beginnen, maar je moet het niet zo gaan dramatiseren. Een hele is ook prima.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nieuwe bezoekers doen denken dat ze van 1 pilletje dood zullen gaan helpt niet echt tegen die angst waar je het zelf over hebt
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk in, en dat moeten ze ook niet doen, maar het gaat hier wel om iets wat tegennatuurlijk is, waarbij je wel een slag om de elleboog moet houden als je verstandig bent.
Ik wil niemand bang maken, maar ik wel wel waarschuwen, en ik weet uit ervaring dat de meeste mensen niet gewaarschuwd worden wanneer ze pillen of wat dan ook kopen.
Ik ben nog nooit gewaarschuwd.
Info verstrekken zou verplicht moeten zijn, niet om mensen bang te maken, maar meer om de bewustwording.
Drugs blijft gevaarlijk, het heeft zeker zijn fijne kanten, maar kan ook dessastreuze gevolgen helpen, en dat mag best gezegd worden.

Eerst met een halve beginnen vind ik dan ook niet zo'n gek idee.
Zeer verstandig zelfs.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weer die bullshit discussie. Als je het doet doe het dan goed is mijn motto. Al dat gemekker met halfjes en 182/214e pilletje donder toch op man......
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Supervlieg zei:
Weer die bullshit discussie. Als je het doet doe het dan goed is mijn motto. Al dat gemekker met halfjes en 182/214e pilletje donder toch op man......
Klik om te vergroten...

heb je nooit eens gehoord over xtc doden?
Bord voor de kop?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Supervlieg zei:
Weer die bullshit discussie. Als je het doet doe het dan goed is mijn motto. Al dat gemekker met halfjes en 182/214e pilletje donder toch op man......
Klik om te vergroten...

En wat is er fout aan een halfje?
Soms is een halfje nog beter dan een hele of een hand vol.
Je kunt de volgende morgen tenminste nog met enige redelijkheid in de spiegel kijken mischien :wink: :stoned:
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Play_bunny zei:
Enesteene zei:
krijgen we toch niet weer DIE discussie toch... :rolleyes: :mrgreen:
Klik om te vergroten...
haha, ja, daar lijkt het wel op he. Nee, ik vind het onverstandig en onverantwoordelijk om iemand een hele te adviseren. jij weet niet hoe zwaar iemand is, hoe iemand gebouwd is, hoe iemand op mdma reageert. een halve is in de meeste gevallen sowieso te handelen voor iemand en met een hele is dat nog maar de vraag.

ik begin ook nog steeds met een halve en dat gaat af en toe al iets te hard. en dan gebruik ik het al ruim 1,5 jaar toch wel redelijk frequent.
Klik om te vergroten...

+ 1
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Om even TERUG te komen op het onderwerp van dit topic:P


Naarmate veel xtc gebruik kan er impotentie komen, voel je niet onzeker, dit gaat terug weg.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dit op een avond? Of In long terms speaking...want impotentie op lange termijn lijkt me sterk. Op dezelfde avond is mij inderdaad niet vreemd :P (tip: voorspel doet wonderen :wink:)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Giorgo zei:
# Als je teveel XTC krijgt zet je lichaam de MDMA om naar MDA, dit is een hallucigene stof, hierdoor ga je je dingen verbeelden. Kijk hiervoor uit.
Klik om te vergroten...
Waarom? :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
Weer die bullshit discussie. Als je het doet doe het dan goed is mijn motto. Al dat gemekker met halfjes en 182/214e pilletje donder toch op man......
Klik om te vergroten...

helemaal mee eens! :)
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je 1 week dagelijks gebruikt gaat het klaarkomen al erg moeilijk geloof me.
Klik om te vergroten...

Als je elke dag je knie stoot op dezelfde plek, dan loop je aan het einde van de week ook niet lekker....

wie doet dat dan ook????
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
TrippyShit zei:
Giorgo zei:
# Als je teveel XTC krijgt zet je lichaam de MDMA om naar MDA, dit is een hallucigene stof, hierdoor ga je je dingen verbeelden. Kijk hiervoor uit.
Klik om te vergroten...
Waarom? :P
Klik om te vergroten...
xtc in combi met een blowtje, ga je ook lekker van hallucineren.....heerlijk!

nog een tipje; slik je pil zet een lekker! muziekje op zak achterover in je stoel/bed/bank en laat het over je heen komen!

mijn eerste keer ben ik ook begonnen met een halve (op aanraden van goeie vrienden) en na een uur de andere helft.
:stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."