#1
Je hart heeft een flinke opdonder gehad. Steken op de borst en uitstraling naar de armen zijn typische symptomen voor een myocardinaal infarct (hart infarct). Blijft het aanhouden zou ik zeker langs een arts gaan.
Bal0n zei:Je hart heeft een flinke opdonder gehad. Steken op de borst en uitstraling naar de armen zijn typische symptomen voor een myocardinaal infarct (hart infarct). Blijft het aanhouden zou ik zeker langs een arts gaan.
Dokter heeft toch zoiets als beroepsgeheim? Ga desnoods naar een andere dokter...Belangrijk is dat je jezelf niet gek gaat lopen maken en wacht het af. Toch zou ik voor de zekerhed eens langs de dokter gaan en je situatie uitleggen want het klinkt niet gezond. Je hoeft daarom ook niet meteen te zeggen dat je XTC genomen hebt, kan ook aan iets anders liggen maar das vrij onwaarschijnlijk in dit geval. Gebruik zelf al tijdje XTC, vroeger zeer intensief, nu nog aventoe een keertje. Persoonlijk merk ik dat je er toch vrij hevige hartkloppingen van kan krijgen, zelfs zo erg dat je gewoon niet emer kan slapen omdat het voelt of je hart er elk moment uit kan gaan vliegen maar dit ging meestal liggen aks het begon uit te werken. Jou geval is me dus vrij onebekend.Stijn zei:Euhm ja enkele jaren terug wel eens heel af en toe een klein steekje in mijn hart maar er is toen nooit iets ernstig vastgesteld. Ik denk wel dat ik idd dat infarct heb gehad. Kan je me wat meer uitleg geven over wat de gevolgen hiervan zijn, en kan ik er iets tegen innemen ofzo (heb wat schrik om er met naar mijn dokter te stappen, is een kennis van mijn moeder).
Stijn zei:Euhm ja enkele jaren terug wel eens heel af en toe een klein steekje in mijn hart maar er is toen nooit iets ernstig vastgesteld. Ik denk wel dat ik idd dat infarct heb gehad. Kan je me wat meer uitleg geven over wat de gevolgen hiervan zijn, en kan ik er iets tegen innemen ofzo (heb wat schrik om er met naar mijn dokter te stappen, is een kennis van mijn moeder).
JaBal0n zei:En? Heb je er nog last van?
Maar als dit het geval zou zijn, heeft de xtc er op zich niet rechstreeks mee te maken? Het doet gewoon pijn omdat het hart te lang te snel heeft moeten werken (in dit geval door XTC)?Bal0n zei:Mja, die symptomen voor een infarct zijn idd pijn op de borst en uitstralen naar de schouder. Voor zover ik weet komt dat doordat er dus een stenose of trombose in een van de kransslagaderen aanwezig is. Als de slagader dan na verloop van tijd helemaal dicht raakt, dan is er een daadwerkelijk infarct.
Ik kan em voorstellen dat als een stenose of trombose lange tijd in de ader zit, zonder dat de ader helemaal dicht raakt, de pijn blijft aanhouden. Maar ik zou idd wachten op de zekerheid van de arts, die weet waarschijnlijk een betere diagnose te stellen.
Stijn zei:Maar als jullie xtc gebruiken hebben julle enkel enkele uurtjes nadien last van je hart en nooit dagen ofwat?
Robdebob zei:Ik ben best bezorgd eigenlijk![]()
Bedankt voor je bezorgdheidRobdebob zei:Serieus
Ga zsm naar die dokter! je hoeft hem niks te vertellen over xtc, maar zorg dat je gecheckt wordt! Je hart is niet een orgaan wat je eventjes zou kunnen missen!
Ik ben best bezorgd eigenlijk![]()
Zo heel erg vreemd is dit niet. Waarschijnlijk heb je gedacht dat dit je hart was. Je long zit namelijk voor je hart. Wanneer je je long voelt op de plek waar je hart zit, kan dit inderdaad vreemd zijn. Even ter illustratie: KLIKRobdebob zei:Persoonlijk vind ik het ook wel raar dat ik het in mijn hart voel terwijl er iets aan mijn longen is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."