Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen space is maar een illusie die je snel vergeet

Een space is maar een illusie die je snel vergeet

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm ik heb heeel vaak dat ik 50% of meer van de avond vergeet maar dan heb ik best veel op :)
En bij hoeveel vergeet jij dan veel?
Een normale dosis?
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is dus precies de reden waarom je MDMA maar eens in de maand/maanden moet gebruiken, tenminste voor mij wel.

Als je met wat vrienden lekker aan het spacen bent buiten of binnen heb je het gevoel dat deze vrienden de beste mensen zijn die er op aarde rondlopen. Je hebt enorm diepgaande gesprekken met ze, je vertelt dingen die je eigelijk nog nooit tegen iemand hebt gezegt. Na een aantal maanden kwam ik erachter dat dit niet het aller slimst is, niet omdat je vrienden niet te vertrouwen zijn, maar omdat je toch zeker 50% van de avond vergeet (of heb ik hier alleen last van?). Maargoed je kunt natuurlijk denken 'het gaat om het moment', en dat is natuurlijk ook wel zo. Toch vind ik het erg jammer dat dit soort gesprekken alleen onder de drugs plaatsvinden.

Het ergste vind ik nog dat, de volgende dag als je ze weer ziet, je wat sneller aan elkaar geirriteert raakt. Als dat gebeurd en ik lig 's avonds in bed kan ik daar dus uren over nadenken en krijg ik daar best een kut gevoel van, wat dus mijn humeur verpest. Dit klinkt mischien een beetje alsof ik m'n vrienden afkraak wat ik niet wil. Of ik nou aan de drugs zit of niet, mijn vrienden blijven de beste mensen die ik tot nu toe in m'n leven ben tegen gekomen. OK genoeg over vrienden!

Na dit onwijs zielige verhaaltje heb ik nog een vraag,
De enige 'harddrug' die ik tot nu toe heb gebruikt is XTC, en pep maar dat was echt een fout.
is het bij xtc nou zo extreem dat ''vergeten?'' Of is dat echt bij alle drugs zo dat je meer dan de helft van de avond vergeet, dit vind ik namelijk het grootste nadeel aan drugs.
Kan iemand me vertellen bij welke drug dit probleem minder groot is?
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#3
om eerlijk te zijn vind ik mijn dosis niet 'normaal'. Er wordt hier vaak gezegt 1á2 pillen in de 2 maanden is normaal. Voor mij zijn dat vaak wel 3 mitsu''s, maar ook al neem ik er 1 vergeet ik aardig veel, mischien iets minder. Maar ik wil zo graag lekker hard spacen :) 't wordt dus kiezen of delen blijkbaar
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb daar eigenlijk niet zo'n last van terwijl ik xtc ook een tijd misbruikt heb. De volgende dag weet ik vrijwel alles nog.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
weet je dat mensen, of ze nou drugs op hebben of niet, gemiddeld maar 70 procent van een gesprek opslaan. het is dus onmogelijk om een hele avond te onthouden...enjoy the moment, the rest is history en de toekomst kunnen we niet voorspellen.

en natuurlijk zorgt de drugs ervoor dat je wat meer niet onthoudt dan "normaal" gesproken.
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vergeet ook veel van een avond xtc en dan hoef ik niet veel te hebben geslikt.
Maar het bizarste van XTC vind ik dat de tijd soms onverklaarbaar snel gaat (zeer creepie soms)
Volgens mij komt dat dus doordat je hersenen of niet alles goed opslaan of dat er gewoon momenten uit je hersenen worden gewist want ik heb ook altijd na de trip het gevoel alsof de tijd gelogen is... met paddos is het het tegenovergstelde heb een keer een trip gehad waarvan ik serieus dacht dat het weken duurde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."