#1
Heb van men psychiater een antidepressiva voorgeschreven gekregen dat werkt als een SSRI.
Ik heb gelezen dat de combinatie niet echt gezond is omdat de serotonine heropname remmer ervoor zorgt dat de vrijgekomen serotonine bij xtc-gebruik minder snel wordt opgenomen (dus langer in je hoofd blijft) en dit kan leiden tot een serotoninevergiftiging met alle gevolgen van dien maar bij matig gebruik zou je dus nog wel degelijk het xtc effect moeten hebben.
Van andere bronnen heb ik vernomen dat een SSRI ervoor zorgt dat het effect van XTC juist onderdrukt wordt en je dus helemaal geen effect hebt..
Wat is nu waar?
Ik heb gelezen dat de combinatie niet echt gezond is omdat de serotonine heropname remmer ervoor zorgt dat de vrijgekomen serotonine bij xtc-gebruik minder snel wordt opgenomen (dus langer in je hoofd blijft) en dit kan leiden tot een serotoninevergiftiging met alle gevolgen van dien maar bij matig gebruik zou je dus nog wel degelijk het xtc effect moeten hebben.
Van andere bronnen heb ik vernomen dat een SSRI ervoor zorgt dat het effect van XTC juist onderdrukt wordt en je dus helemaal geen effect hebt..
Wat is nu waar?