Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijdelijk even stoppen met AD om X te ....

Tijdelijk even stoppen met AD om X te ....

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BonoLid
01-01-2024, 00:00
#1
J86 zei:
Geen idee, maar is vast wel wat over op internet te vinden

Maar als ik jou was zou ik het je huisarts vragen.
Tuurlijk zal die je afraden xtc te gebruiken, maar hij zal je wel EERLIJK antwoord moeten geven of het gevaarlijker is door de AD. En hij heeft beroepsgeheim dus je hebt niks te verliezen.
Klik om te vergroten...

Ik zou het op zich best aan mijn huisarts willen vragen, alleen denk ik dat die man vrijwel niks weet van xtc. Of van combinaties van ad en x. Ik denk dat het een " doe maar gewoon niet" antwoord gaat worden :grin:
B
BonoLid
01-01-2024, 00:00
#2
anon22 zei:
het duurt een tijdje na het stoppen van een SSRI voor dat alles weer normaal is.
tijdens gebruik van ssri werkt XTC niet of minder, omdat de receptoren bezet zijn door de efexor.

waarschijnlijk is 1 week niet genoeg om het volledige effect van xtc te ervaren.

nu moet ik wel zeggen dat 37.5 een zeer lage dosering is (dit is een opbouw dosering en heeft nog geen therapeuische waarde) dus het kan goed zijn dat je wel wat merkt van de XTC.

mag ik vragen waarvoor je de 37.5 mg krijgt.
een gemiddelde dosering voor effect van efexor is tog wel 150-225mg+
Klik om te vergroten...

Ok, dank je voor je antwoord.
Ik ben een ruime maand geleden begonnen met 37,5 mg. Toen na 3 weken terug voor controle. Ik had naast een zeer neerslachtige stemming ook veel last van hartkloppingen en deze waren beduidend minder door de efexor. Ook is mijn stemming wel weer wat beter. Mijn huisarts wilde daarom de dosis niet verhogen om te voorkomen dat ik concentratiestoornissen zou krijgen of me te "vlak" zou gaan voelen. En ik moet zeggen met deze dosis kan ik vrij redelijk functioneren en is het allemaal goed te doen.

Eigenlijk zou ik dus meer tijd moeten nemen met het stoppen van de AD voor het nemen van xtc? Maar dan zit ik wel een flink aantal weken zonder de AD. En of dat nu echt verstandig is....

Misschien dan toch maar even een jaartje niks doen.... want ik heb geen zin in serotonine syndroom oid :(
D
DSVMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Serotonine syndroom krijg je niet zo gauw met SSRI's.
Ik slik zelf 50 mg Sertraline,en ga binnenkort weer eens een halfje proberen.
Heb er genoeg info over gezocht en ken mensen die met 150 mg niks negatiefs ervaarde.
Ik raad het wel aan om geen AD te nemen op de dag dat je xtc gaat nemen. Ik neem denk ik 2 dagen geen AD,en dan 1 dag na de xtc weer ad.

En meer dagen geen AD nemen zou ik niet doen. Dan krijg je waarschijnlijk last van afkickverschijnselen. En neem geen meerdere pillen,beperkt het tot 1 ofzo.
h
hendriekoekLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik slik momenteel 2 ad's. 150mg efexor per dag en daarbij nog eens remeron 15mg per dag.
Ik slik ze al een tijdje. En ik heb in de tussentijd ook nog wel eens een pilletje genomen.
Niks aan de hand bij mij... Ik denk persoonlijk dat je je druk maakt om niets...
B
BonoLid
01-01-2024, 00:00
#5
hendriekoek zei:
Ik slik momenteel 2 ad's. 150mg efexor per dag en daarbij nog eens remeron 15mg per dag.
Ik slik ze al een tijdje. En ik heb in de tussentijd ook nog wel eens een pilletje genomen.
Niks aan de hand bij mij... Ik denk persoonlijk dat je je druk maakt om niets...
Klik om te vergroten...



Hmm ja jij slikt beduidend meer dan ik :mrgreen:

Merk jij nog wel wat van de xtc dan?
h
hendriekoekLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bono zei:
hendriekoek zei:
Ik slik momenteel 2 ad's. 150mg efexor per dag en daarbij nog eens remeron 15mg per dag.
Ik slik ze al een tijdje. En ik heb in de tussentijd ook nog wel eens een pilletje genomen.
Niks aan de hand bij mij... Ik denk persoonlijk dat je je druk maakt om niets...
Klik om te vergroten...



Hmm ja jij slikt beduidend meer dan ik :mrgreen:

Merk jij nog wel wat van de xtc dan?
Klik om te vergroten...


:) zeker wel!!
gewoon hetzelfde als voor dat ik ad's nam....
misschien is het voor iedereen anders... maar ik zou zeggen doe wat je niet laten kan!
B
BonoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi hoi :)

Ik zit sindskort aan de antidepressiva. Efexor en ik neem 37,5 mg. Nu moet ik dit van de huisarts een jaar gaan gebruiken. Allemaal prima, maar ik vind het erg balen dat ik nu ook een jaar lang geen pillen kan nemen.

Dus ik dacht: als ik over een aantal maanden nu een week stop met de AD, zodat het uit mijn lijf is, dan de pillen doen en dan na een paar dagen weer te beginnen met de AD. Is dit een idee? Of blijft het risicovol? Of verkloot ik dan ook gelijk het hele effect van de AD?

Iemand advies hierover? :wave:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen idee, maar is vast wel wat over op internet te vinden

Maar als ik jou was zou ik het je huisarts vragen.
Tuurlijk zal die je afraden xtc te gebruiken, maar hij zal je wel EERLIJK antwoord moeten geven of het gevaarlijker is door de AD. En hij heeft beroepsgeheim dus je hebt niks te verliezen.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
het duurt een tijdje na het stoppen van een SSRI voor dat alles weer normaal is.
tijdens gebruik van ssri werkt XTC niet of minder, omdat de receptoren bezet zijn door de efexor.

waarschijnlijk is 1 week niet genoeg om het volledige effect van xtc te ervaren.

nu moet ik wel zeggen dat 37.5 een zeer lage dosering is (dit is een opbouw dosering en heeft nog geen therapeuische waarde) dus het kan goed zijn dat je wel wat merkt van de XTC.

mag ik vragen waarvoor je de 37.5 mg krijgt.
een gemiddelde dosering voor effect van efexor is tog wel 150-225mg+

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."