Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeer 'basis' serotonine

Meer 'basis' serotonine

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
ZiggyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had het laatst nog eens met mn moeder over xtc gebruik en mn moeder bracht een interessant punt. Helemaal voor mensen die uiteraard graag gebruiken! :grin:

Bij xtc gebruik trekt de pil je serotonine aanmaak leeg, waarna je lichaam zn best dan weer doet het aan te vullen, vervolgens zou je dan weer een xtc pil kunnen nemen, waardoor het riddeltje zich herhaalt. Deze tussenpose zou optimaal 2-3 mnd duren.

Bij heel veel principes is het vaak zo dat je lichaam overcompenseerd. Een voorbeeld is hypertrophy voor de sportmensen onder ons. Er zijn vast tal van andere voorbeelden te noemen.

blablabla .. is het misschien niet zo dat als je juist timed met je gebruik je lichaam je 'basis' serotonine gehalte steeds iets hoger legt .. overcompenseerd!?

Zou VET zijn toch!? Niet compleet een onlogische schets toch? :hearteyes:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
:) Beetje oud nieuws, lees dit draadje maar eens: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=14242
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bedoeld dus dat je je serotonine blaasjes traint ofzo waardoor ze steeds meer gaan produceren?

Het is een leuke theorie maar ik heb geen idee of het waar is.. ik denk het niet eigenlijk. Zeker niet aangezien de XTC ook aardig wat schade aanrichten.
Z
ZiggyLid
01-01-2024, 00:00
#4
J86 zei:
Je bedoeld dus dat je je serotonine blaasjes traint ofzo waardoor ze steeds meer gaan produceren?

Het is een leuke theorie maar ik heb geen idee of het waar is.. ik denk het niet eigenlijk. Zeker niet aangezien de XTC ook aardig wat schade aanrichten.
Klik om te vergroten...

Al het negatieve word heel mooi belicht in de link gekoppeld aan de eerste reactie, alsmede het eventueel voorkomen hiervan.

Deze theorie die ik noem sluit schade ook niet uit, die zal alsnog plaatsvinden, maar daarnaast kan het effect, de bevordering van serotonine aanmaak, evenmin plaatsvinden.

Neem bijvoorbeeld hypertrophy. Tijdens trainen maak je scheurtjes in je spieren. Deze herstellen. Deze overcompenseren (groeien). Dit is het punt waarna je weer moet trainen, anders word deze overcompensatie weer hersteld door je lichaam. Sluit dit schade aan pezen of gewrichten uit!? Nee. Zelfde zou kunnen gelden voor de serotonine aanmaak, althans in deze beredenatie.

Deze theorie is puur 'logisch' beredeneerd uit een totaal uit verband getrokken vergelijking met hypertrophy en heeft totaal geen wetenschappelijk onderbouwing, maar MIJ klonk hij MEER dan interessant in de oren! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."