Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn een keer uitgewerkt?

In een keer uitgewerkt?

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#1
volgende keer voorzicht wat meer proberen (of 1tje bij gooien)
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad geen alcohol pakken, dit bevordert uitdroging (wat je dus niet wil).

Probeer de volgende keer een sterker pilletje.
Of als je alleen die 80mg hebt, pak anderhalf om te beginnen, en pak eventueel na 2-3 uur een halfje bij om de piek wat te verlengen.
-
-house-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
bedankt,
k heb er niet veel alcohol bijgedronken denk maar iets van 6/8 glazen. heb ook af en toe water gedronken en ook waterijsjes gehaald.
maar was nogal teleurgesteld dat hij zo snel al uitgewerkt was, liep trouwens nog wel met grote doppen rond en was nog flink aan het kauwen. denk dat k de volgende keer een van 110-130 pak of pure mdma. ben trouwens 77kg wat is dan ideale hoeveelheid?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zes tot acht glazen alcohol is omgerekend al ruim anderhalf fles wijn en dus wel vrij veel!! Als je xtc slikt, is het gewoon het beste om 0 glazen alcohol te drinken...

Voor iemand van 77 kg is een pilletje van 110 - 120 mg lekker om mee te beginnen (of anderhalf van die 80 mg, als je niet over sterkere pillen beschikt). Pas als beginner op met mdma in poeder of kristalvorm. Dit is vaak vrij moeilijk te doseren en je pakt er al gauw wat te veel van. Voor een beginner kan de inslag dan wel eens veel te heftig aanvoelen en angstige gevoelens geven!
-
-house-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
oke bedankt, maar k zie zo veel mensen die alcohol erbij drinken. dat kan toch wel zolang je maar genoeg water drinkt, en ik drink bijna alleen maar cola gemixt met sterke drank of soms een biertje.

ik ben van plan het 1 x in de maand te gaan doen, is dat verstandig om het leuk te houden. zeg maar dat je het lekker gevoel houd en niet dat het steeds minder wordt?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je moet het zelf weten met die alcohol, maar ik heb je gewaarschuwd iig. Sterke drank gemixt met frisdrank, maakt de hoeveelheid alcohol die je binnenkrijgt er niet minder op. Het is gewoon onverstandig van jou (en al die andere mensen die je het ziet doen) om er zoveel alcohol bij te drinken.

Om het xtc gevoel leuk te houden, kun je het bij 1x per maand houden. Bedenk wel dat je lichaam 6 tot 8 weken nodig heeft om je serotonine weer op peil te brengen, 1x in de 2 mnd is dus het ideaalst.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Persoonlijk vind ik dat je niet echt moet kijken naar je gewicht en het aantal mg dat er in een pil zit. Min of meer gewoon proberen. Het ligt er ook aan welke stoffen er allemaal gebruikt zijn. en het Ligt er ook aan hoe ik aan de pil kom overigens. Ik zou niet alles zomaar in mijn mond stoppen.
Ik laat mijn pillen tegenwoordig meestal eerst testen voordat ik zelf neem. Ook al weet ik min of meer dat ze betrouwbaar zijn. Dan weet ik in iedergeval dat ik goeie heb (in hoeverre je van goed kunt spreken natuurlijk..)
Ik ben rond de 76kg en dan heb ik genoeg aan één pil met 76mg mdma. Ik neem hem dan wel in één keer. Dit werkt een paar uutjes prima en als hij afbouwt neem ik een halfje en later evt. nog een halfje.
Heb ook wel eens een pil gehad met mdma (100mg) en een heel klein beetje speed (schijnt niet de gezondste combi te zijn, maar goed) hier had ik er maar 1,5 van nodig.

Ligt er ook aan wat je wil bereiken. Wil je uit je dak gaan, lekker luieren of...? Zo bekijk ik het gebruik van m'n pil.

Het verstandigste is natuurlijk helemaal niet gebruiken he? :grin: Maar als je toch graag wilt...Ik vind 1x per maand wel veel eigenlijk. Je moet je lichaam ook de tijd geven om te kunnen hestellen. Ze zeggen vaak dat je minimaal 6 weken tussen de gebruikmomenten moet nemen. Dat lijkt me op z'n minst wel het verstandigst. Ik zelf neem eens in de 12 weken. Dan blijft het bij mij in iedergeval nog lekker (hoef niet steeds meer te nemen) en ook nog een beetje "speciaal" als je bgrijpt wat ik bedoel? :)
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
je kunt het idd zo min mogelijk doen. vroeger deed ik het 1 keer in de 2 weken gwoon uit gewoonte en was er niet veel meer aan. doe het nu nog 4/5 keer op een jaar (meestal met grote festivals en n enkele keer bij iemand thuis)
-
-house-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
oke lijkt me idd verstandig niet vaak te doen, want het was echt leuk en dat wil k zo houde.
maar me doppen waren wel heel groot en was ook flink aan het malen. is dan alleen bij de eerste keer en de volgende keren alleen als je heelveel gebruikt of moet je het onder controle krijgen zeg maar?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb altijd grote ogen bij gebruik. Maakt niet uit hoevaak ik gebruik of wanneer.
Wat bedoel je met malen? Malen in je hoofd of malen met je tanden? --->> tandenknarsen.

En wat wil je onder controle krijgen? Je bedoeld dat je niet meer aan het malen bent ofzo?
Denk niet dat je dat gaat lukken :)
Zeker als ik een pil heb die ook een beetje speed bevat heb ik soms van die momenten dat ik mijn kaken niet stil kan houden (heb dit namelijk niet als ik alleen mdma gebruik).
Ik poets overigens ook altijd heel snel en wild mijn tanden voor het naar bed gaan, echt langzaam en het in bedwang houden lukt me niet echt. Haha, maar da's wel grappig.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Magnesiumtabletje kan het kaakklemmen ietwat verminderen, maar verwacht er niet teveel van.

Ondanks zo'n pilletje zit ik nu ook al twee dagen met een krater aan de binnenkant van m'n wang. :rock:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dubz zei:
Magnesiumtabletje kan het kaakklemmen ietwat verminderen, maar verwacht er niet teveel van.

Ondanks zo'n pilletje zit ik nu ook al twee dagen met een krater aan de binnenkant van m'n wang. :rock:
Klik om te vergroten...

Hihi, daar heeft mijn vriendin ook altijd last van. Da's ook zo'n wangbijter! :wink:
-
-house-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zaterdagnacht voor t eerst xtc gebruikt, was een van 80 mg (getest)
kwam heel geleidelijk opzetten en voelde toen heel goed :hearteyes: , maar merkte zelf wel dat het echt niet op ze top zat.

nam hem in om half 12 en was om ongeveer kwart over 2 in een keer uitgewerkt, geen comedown maar gewoon in een keer voorbij.

heb k te weinig erbij gedronken (alcohol), of te lage dosis

alvast bedankt
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Allereerst sowieso nooit alcohol erbij drinken!!!!!!! Drink alleen water of fris (bijv AA). Alcohol droogt je lichaam eerder uit, wat de kans op oververhitting vergroot!!

Een pil van 80 mg is voor een eerste keer best even ok, maar over het algemeen ga je met een pil van rond de 100 - 110 mg net even wat lekkerder en langer. Gemiddeld werkt een pil van 100 mg ongeveer 4 a 5 uur door. Na 3 uur heb je de piek wel weer gehad en begint het langzaam uit te werken. Dat jij na een paar uurtjes al zo goed als niks meer voelde is niet zo vreemd, want een pil van 80 mg is dus al sowieso een beetje aan de zwakkere/matige kant. Verder weet ik niet hoeveel je weegt, maar over het algemeen geldt wel dat hoe zwaarder iemand is, des te meer mdma hij/zij kan verdragen....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."