Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe neem ik de helft?

Hoe neem ik de helft?

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#1
of neem gewoon een hele....

beter goed vaag als half vaag :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het door drinken heen doet, zou ik daar wel 1 slok van maken. Anders zit je extra lang met die gore smaak. Een bommetje of gelijk in je mond en dan wegspoelen is het best denk ik.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zal er ook nog een beetje uitleg bij geven over het optionele gedeelte. Misschien vat je dat op als "bijnemen als het niet genoeg doet". Dat is niet wat ik bedoelde. Het is om de duur van het effect te verlengen. En om dat duidelijk te maken heb ik mijn copy paste skills ook nog eens op paint losgelaten voor een leuk plaatje :)

Als je een paar uur voor inname niets eet zal het binnen een half uur werken (en toch nooit bijnemen "omdat het niets doet" binnen een uur ofzo, en als je wel gegeten hebt 2 uur, dan kun je pas zeggen dat het niets doet, bij gebruik van capsules nog langer)
Na een uur space je waarschijnlijk behoorlijk, en als het goed gaat dan lijkt het onnodig om bij te nemen (tenzij je iemand bent die denkt dat het niet hard genoeg kan gaan).

Wat je bij neemt is echter maar 1/3 van de begin dosis, en het duurt ook weer een tijdje voor dat begint op te komen. De bedoeling is dus dat je op je piek wat bijneemt waarmee je eigenlijk de afname van de eerste dosis opvangt, en dat kun je zo nog een tweede keer doen ook. zie plaatje voor het effect van de dosissen afzonderlijk en opgeteld. Dit is natuurlijk maar een ruwe weergave, en die anderhalf uur kan wat varieren, maar het idee is dus dat je bijneemt als je nog op de piek zit ipv wacht tot het bijna is uitgewerkt.

W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
wauw dit is echt een vreselijk goede tip
bedankt
i love it.
:hearteyes: :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
En? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ie bij je gevallen is! De eerste keer is meestal :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: !!!
p
peachLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga anders ff naar de apotheek en vraag om een pillensnijder.........super handig.....gebruiken em zelf ook.

Ps en meestal kun je die pillensnijder ook gebruiken om pil fijn te malen......heeft dus twee functies.
s
silk_flowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Als je een paar uur voor inname niets eet zal het binnen een half uur werken (en toch nooit bijnemen "omdat het niets doet" binnen een uur ofzo, en als je wel gegeten hebt 2 uur, dan kun je pas zeggen dat het niets doet, bij gebruik van capsules nog langer)
Klik om te vergroten...

Bij deze pillen is het iets anders, althans als het dezelfde zijn die ik heb, zo klinkt het wel. Heb zelf ervaren en van 4 mensen in omgeving gehoord dat hij pas na anderhalf uur insloeg. Ik had net als anders even lang niets gegeten. Pas dus een beetje op met bijnemen!

Zo'n pillensnijder klinkt handig, nooit aan gedacht. Wat ben je ongeveer kwijt voor zoiets?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb gehoord dat een figuurzaag het meest efficiënt is.
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon lekker n halfje afbijten en wegspoelen...

:rock:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoekendezoeker zei:
Gewoon lekker n halfje afbijten en wegspoelen...

:rock:
Klik om te vergroten...

Bijten? Hmmm niet echt goed voor je tanden he? Lijkt me niet verstandig met chemische rotzooi :wink: (afgezien dat het in je lichaam natuurlijk ook niet goed is...).
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fresh zei:
Bijten? Hmmm niet echt goed voor je tanden he? Lijkt me niet verstandig met chemische rotzooi :wink: (afgezien dat het in je lichaam natuurlijk ook niet goed is...).
Klik om te vergroten...
Dit doet ze maar 1 keer omdat ze daarna erachter zal komen dat een hele toch beter was en in het vervolg zal ze hele pillen nemen. 1 keer kan niet zo veel kwaad.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#12
nou ik heb dus 2x (binnen 1 uur) een halve genomen, kreeg hem toch wel doormidden met me vingers.
het enigste wat ik na een uur kon kon zeggen was:
wauw wauw wauw. :hearteyes: :hearteyes:
het voelde zoo lekker.
twas wel wat teveel, ik kon gewoon niet meer lopen zooo veeel prikkels.
echt leuke ervaring.
alleen toen ie uit begon te werken kreeg ik koorts (!?)
en er zat ook iets van een amfetamine in, heb 15uur wakker gelegen.
misschien ook iets van mcpP geval, want werd soms misselijk, had niet veel extra energie en was er nog lang beroerd van.
was de moeite waard maar volgende keer wil ik er een met alleen mdma.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hij was toch getest zei je ?

Dat je lang wakker bent is op MDMA ook normaal hoor. Het is immers ook een soort amfetamine he.

Misselijk heb je gewoonlijk alleen wanneer ie opkomt en soms in combinatie met alcohol. Energie hangt helemaal af van wat je doet, als ik op een feestje op mdma staat de dansen loop ik over van de energie en kan ik niet stoppen met dansen, zodra ik ga hangen in de chillout ben ik te lam en kom ik niet meer overeind. Zoals je het verteld klinkt het mij dus nog wel in de oren alsof het een goeie pil geweest kan zijn.

gelukkig iig dat het wauw wauw wauw. :hearteyes: :hearteyes: was
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Op het eerste gezicht klinkt het niet alsof er mCPP inzat, maar dat is vanuit hier natuurlijk alleen maar gissen :wink: mCPP staat namelijk niet altijd in verband met o.a. een misselijk gevoel hebben, dat je aangeeft gehad te hebben. Ook het niet kunnen slapen kan goed kloppen met een échte xtc pil.
Wat hierboven door Wacky ook al aangegeven was; als je eenmaal gaat dansen lukt dat prima op een xtc pil, en hou je ook lang vol (ik tenminste wel en wil gewoon niet stoppen), maar zodra ik ga zitten....haha. Kan dat beter niet doen, want dat wil ik bijna niet meer opstaan.

We beter dat je zo'n lekkere pil hebt gehad voor je 1ste keer :hearteyes:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja heb hem wel laten testen, maar alleen geluisterd naar de mdma, omdat ik van die andere stoffen toen niks afwist dus ik weet niet meer wat dat vrouwtje aan de telefoon allemaal zei.
ik was inderdaad thuis en beetje op de bank aan het liggen. heb nog 1 zo'n zelfde, kan een keer 2maal kwart nemen (binnen een uur). misschien is dat beter.
ben licht en klein (50kg)
dus 180mg mdma, is dus meer dan 3mg mdma per kg.
dat is wel veel dus. :stoned: :stoned:
toch weet ik niet zeker wat er allemaal inzat, hier wat ik ervaren heb:

-wauw wauw wauw gevoel, je voelt alle prikkels helemaal naar je hersenen gaan echt superlekker. (volgens mij is dat echt mdma :hearteyes: )
-love feeling ( ik ging met al mijn honden en katten een groepsknuffel houden)
-geen energie (had ik op het moment sowieso al niet)
-misselijk (was wel aan de antibiotica. oops, was het eigenlijk vergeten)
-heel strak staan, klappertanden. (misschien door de hoge dosis)
-koorts (ook door de hoge dosis, heb wel veeel water en sapjes gedronken)
-misselijk (misschien ook door de antibiotica)
-warm/koud/warm/koud (hoort erbij toch?)
-lang niet kunnen slapen en perse iets van je lichaam moeten bewegen,onrust.

dat was het wel zo'n beetje:wink:
de volgende dag was ik flink brak
nu de tweede dag chagerijnig.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Klinkt gewoon als een "goeie" pil die heeft gedaan wat je zo'n beetje wilde :)

Ik heb meestal dezelfde (bij) werkingen, maar voel me erna nooit rot! :) gelukkig maar! Ben er niet gevoelig voor denk ik.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
cool:wink:
was ook wel zenuwachtig omdat het eerste keer was,
dan dat het de volgende keer rustiger gaat verlopen. :wave:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu wil ik je eigenlijk niet de les gaan lezen, maar ik maak niet uit je verhaal op dat je samen met anderen was (behalve je 4 potige vriendjes :wink: ). Voor een eerste keer vond je het niet wat onverstandig/eng om zo'n pilletje helemaal alleen te nemen? Je weet namelijk nooit 100% of je niet ergens overgevoelig op reageert om maar iets te noemen.

Toen ik voor het eerst een pilletje nam heb ik dat thuis (net als jij) op de bank gedaan, maar dan samen met mijn vriendin. Was wel helemaal te gek van wat ik er nog van weet!
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#19
laten testen, niet goed luisteren naar wat de uitslag te vertellen heeft, aan de antibiotica ... tsjong dat je zoveel mis kan laten gaan. toch mooi dat het leuk was :)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
ja inderdaad was alleen,
achteraf gezien ook dom.
wist niet dat het zo heftig kon zijn.maar wou het zo graag proberen,
en ik ken mezelf,
als ik eenmaal zoiets in huis heb, kan ik het niet laten liggen.
gelukkig is het goed gegaan:wink:
bedankt voor jullie reacties allemaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."